Akademia specjalisty ds. środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych kompendium wiedzy

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Akademia specjalisty ds. środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych kompendium wiedzy

25 10 2018 - 16 11 2018 - Warszawa
15 11 2018 - 30 11 2018 - Wrocław
29 11 2018 - 14 12 2018 - Warszawa
03 12 2018 - 11 12 2018 - Poznań
17 12 2018 - 09 01 2019 - Katowice
20 12 2018 - 11 01 2019 - Warszawa

Kategoria: ,

Terminy szczegółowe
Warszawa:
Cz.I 25-26.10.2018
Cz.II 15-16.11.2018

Wrocław:
Cz.I 15-16.11.2018
Cz.II 29-30.11.2018

Warszawa:
Cz.I 29-30.11.2018
Cz.II 13-14.12.2018

Poznań:
Cz. I: 3-4.12.2018
Cz. II: 10-11.12.2018

Katowice:
Cz. I: 17-18.12.2018
Cz. II: 8-9.01.2019

Warszawa:
Cz. I: 20-21.12.2018
Cz. I: 10-11.01.2019

Prowadzący*

Marcin Grzywacz – biegły rewident, doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w jednej z firm z tzw. „wielkiej czwórki”. Przez wiele lat realizował badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, badania wydatków z realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych, badania pakietów konsolidacyjnych przygotowywanych w oparciu o MSSF oraz HBII, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence finansowego, przygotowywania dokumentacji zabezpieczeń, badania prospektów emisyjnych, modelowania finansowego, doradztwa rachunkowego.

Ewa Kilian – doradca podatkowy, biegły rewident, partner w kancelarii doradztwa podatkowego HMDP Husarski Michalski Doradcy Podatkowi. Swoją wiedzę opiera na wieloletniej praktyce w zakresie podatku dochodowego, z uwzględnieniem tematyki cen transferowych, opodatkowania transgranicznego oraz procesów restrukturyzacji spółek. Może pochwalić się również praktyczną znajomością zagadnień z zakresu podatku akcyzowego oraz podatku od towarów i usług. Swoje doświadczenie zdobywała głównie w międzynarodowych korporacjach działających w branży FMCG oraz w branży budowlanej. Wieloletni trener z zakresu podatków oraz rachunkowości, posiadający praktyczne doświadczenie w zakresie wykorzystywania systemów informatycznych do optymalizacji procesów obliczania, planowania i raportowania podatków dochodowych, w tym odroczonych.

Gabriela Suski-Borek – absolwentka wydziału rachunkowości Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wieloletni wykładowca zagadnień księgowych i finansowych, oraz doświadczony praktyk. W latach 1999-2010 pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Trener w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie. Samodzielny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów. Bogate doświadczenie zawodowe przekłada się na jakość prowadzonych zajęć, dzięki temu są ciekawe oraz użyteczne.

Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.

*szkolenie poprowadzą dedykowani trenerzy

Program

DZIEŃ I

Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne według ustawy o rachunkowości

1. Definicje zasady rozpoznawania w księgach rachunkowych.
2. Dokumenty księgowe dotyczące środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
3. Wycena początkowa na moment przyjęcia do użytkowania (cena nabycia/ koszt wytworzenia).
4. Kapitalizacja kosztów finansowania przy długoterminowej budowie/ dostosowywaniu środków trwałych.
5. Ustalanie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji.
6. Dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych.  
7. Coroczna weryfikacja okresów/ stawek amortyzacyjnych.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie).
9. Trwała utrata wartości środków trwałych – szacowanie odpisów aktualizujących.
10. Zasady usuwania środków trwałych z bilansu – sprzedaż i likwidacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
11. Wymogi dot. przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych.
12. Wymogi w zakresie ujawnień w sprawozdaniu finansowym.

DZIEŃ  II

Środki trwałe w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)

1. Zasady zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym (Klasyfikacja Środków Trwałych).
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji środków trwałych.
3. Zasady ustalania wartość początkowej środków trwałych.
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
5. Dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej.
6. Odpisy amortyzacyjne niebędące kosztami uzyskania przychodów.
7. Rzeczowe aktywa trwałe o niskiej wartości nieprzekraczającej 3 500 zł.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie).
9. Odłączenie oraz przyłączenie części składowej/ peryferyjnej środka trwałego.
10. Realizacja inwestycji w obcych środkach trwałych.
11. Likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych.

DZIEŃ  III

Wartości niematerialne i prawne w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)

1. Zasady zaliczania składników do wartości niematerialnych i prawnych w prawie podatkowym (Klasyfikacja Środków Trwałych).
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.
3. Zasady ustalania wartość początkowej wartości niematerialnych i prawnych.
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
5. Dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej.
6. Odpisy amortyzacyjne niebędące kosztami uzyskania przychodów.
7. Wartości niematerialne i prawne o niskiej wartości nieprzekraczającej 3 500 zł.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych i prawnych do użytkowania.
9. Likwidacja wartości niematerialnych i prawnych.

Rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne wg MSR

1. Rzeczowe aktywa trwałe:
a) MSR 16 – rzeczowe aktywa trwałe – zakres standardu i definicje,
b) zasady ustalania wartości początkowej środków trwałych,
c) ustalanie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji,
d) rachunkowość komponentów w zakresie MSR 16,
e) dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
f) nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie),
g) kapitalizacja kosztów finansowania przy długoterminowej budowie/ dostosowywaniu środków trwałych – MSR 23,
h) odpisy z tytułu utraty wartości (MSR 16 oraz MSR 36).
2. Wartości niematerialne i prawne:
a) MSR 38 – wartości niematerialne i prawne – zakres standardu i definicje,
b) dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
c) nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych i prawnych do użytkowania,
d) zasady przyjmowania wartości niematerialnych i prawnych wytworzonych we własnym zakresie,
e) zasady ujmowania i rozliczania wartości firmy oraz zysku na okazyjnym nabyciu (poprz. ujemna wartość firmy),  
f) odpisy z tytułu utraty wartości (MSR 38 oraz MSR 36).
3. Aktywa trwałe przeznaczone do zbycia i/lub wydania –  MSSF 5 – zakres standardu, wycena w momencie przekwalifikowania, zasady przekwalifikowania.
4. Wymogi w zakresie ujawnień w sprawozdaniu finansowym sporządzonym zgodnie z MSR/ MSSF.

DZIEŃ  IV

Umowy leasingowe – aspekt bilansowy i podatkowy

1. Rodzaje leasingu (leasing operacyjny, finansowy oraz zwrotny).
2. Uregulowanie leasingu w prawie podatkowym dla celów podatku dochodowego (wybrane aspekty podatkowe działań realizowanych w trakcie umowy leasingowej).
3. Zasady klasyfikacji umów leasingowych w przepisach rachunkowych – omówienie warunków klasyfikacyjnych.
4. Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach finansującego.
5. Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach korzystającego:
a) początkowe ujęcie, zasady wyceny,
b) bieżąca wycena zasady rozliczania kosztów finansowych i naliczania amortyzacji,
c) zasady księgowania wstępnej opłaty leasingowej i jej rozliczenie,
d) podział rat leasingowych na część kapitałową i część odsetkową,
e) ewidencja transakcji leasingu,
f) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
6. Zasady ewidencji księgowej leasingu operacyjnego:
a) ewidencja transakcji leasingu,
b) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
7. Leasing zwrotny i jego ujęcie w księgach (podatkowe regulacje leasingu nieruchomości szczególne zasady ewidencji leasingu zwrotnego).

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1990 zł + 23% VAT
– w wybranym dniu zajęć 590 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę. 
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy i wróć do nas, pomożemy Ci wypełnić wniosek.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć:
Dzień I, III 10:00 – 15:45
Dzień II, IV 9:00 – 14:45

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

25 10 2018 - 16 11 2018 - Warszawa
15 11 2018 - 30 11 2018 - Wrocław
29 11 2018 - 14 12 2018 - Warszawa
03 12 2018 - 11 12 2018 - Poznań
17 12 2018 - 09 01 2019 - Katowice
20 12 2018 - 11 01 2019 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję