Jednolity Plik Kontrolny (JPK)

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Jednolity Plik Kontrolny (JPK)

09 02 2018 - Warszawa
19 02 2018 - Gdańsk
22 02 2018 - Wrocław
23 02 2018 - Katowice

Kategoria: ,
Prowadzący*

Samir Kayyali – doradca podatkowy, obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach przygotowujących do egzaminu na doradcę podatkowego. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

Radosław Żuk – doradca podatkowy, Prezes w spółce doradztwa podatkowego ADN, redaktor portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Specjalista w zakresie opodatkowania firm oraz instytucji finansowych. Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania systemu podatkowego obowiązującego na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. Wcześniej Kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej odpowiedzialności członków zarządów, rad nadzorczych, wspólników spółek osobowych, doradzał przy zawieraniu umów przez największe polskie przedsiębiorstwa oraz zagraniczne koncerny. Autor licznych artykułów z zakresu przepisów prawa i podatków. Przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa korporacyjnego, podatku VAT, podatku od nieruchomości, PCC, podatków dochodowych oraz procedury podatkowej – dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych, pracowników technicznych, działów zakupów, sprzedaży, marketingu. Szkolił i doradzał na rzecz takich firm jak BNP Paribas, BMW Financial Services, mBank SA, Telewizji POLSAT SA, KGHM Polska Miedź SA, Mostostal Warszawa SA, Bayer Polska Sp. zoo, MARVIPOL SA, MAN Accounting Center.

Mateusz Cedro – Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN. Doktorant Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wieloletni praktyk prawa podatkowego oraz procedury podatkowej, poprzednio pracownik i manager czołowych polskich kancelarii podatkowych a także wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, ubezpieczeniowej, finansowej, IT, handlowej, transportowej oraz marketingowej. Uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz korzystania z samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa podatkowego. Przeprowadził szereg szkoleń zamkniętych i otwartych z zakresu podatku VAT, podatku od nieruchomości, procedury podatkowej, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. do miesięcznika i portalu TaxFin.pl, Kontrole w Firmie, Wiedza i Podatki oraz Rzeczpospolita.

*szkolenie poprowadzi dedykowany trener

Cel szkolenia

Celem seminarium jest omówienie kluczowych zagadnień związanych z wprowadzeniem od 1 lipca 2016 r. instytucji Jednolitego Pliku Kontrolnego wraz ze wskazaniem na co należy zwrócić szczególną uwagę. Ponadto na seminarium zostaną omówione inne zmiany w ordynacji podatkowej, które weszły w życie w roku 2016 i których wejście planowane jest od roku 2017 r. Zajęcia będą miały charakter teoretyczno-praktyczny oraz będą wzbogacone o dyskusje prowadzącego z uczestnikami.

Program

1. JPK – podstawowe pojęcia:
a) cel wprowadzenia JPK,
b) korzyści i utrudnienia dla podatników,
c) JPK w innych państwach.

2. Wielkość przedsiębiorstwa a obowiązek tworzenia JPK:
a) duży, średni, mały przedsiębiorca – definicja,
b) praktyczne problemy z określaniem wielkości przedsiębiorstwa.

3. Struktury JPK – omówienie:
a) księgi rachunkowe,
b) wyciągi bankowe,
c) magazyn,
d) ewidencje zakupu i sprzedaży VAT,
e) faktury VAT,
f) podatkowa księga przychodów i rozchodów,
g) ewidencja przychodów.

4. Przesyłanie danych zawartych w JPK:
a) wymogi techniczne dot. przesyłania JPK organom podatkowym,
b) szyfrowanie danych oraz ich bezpieczeństwo,
c) zabezpieczanie danych przed nieuprawnionym dostępem.

5. Terminy na wprowadzenie JPK w przedsiębiorstwie
a) podmioty zobowiązane do wprowadzenia JPK w 2016 r.,
b) kolejne okresy, w których istnieje obowiązek wprowadzenia JPK.

6. Kluczowe pytania dot. JPK:
a) wdrożenie JPK w ciągu roku obrotowego,
b) czy JPK musi zawierać dane dot. okresów wcześniejszych niż lipiec 2016 r.?
c) Międzynarodowe Standardy Rachunkowości a JPK,
d) procedura MOSS w podatku VAT a JPK,
e) korygowanie faktur a korekty JPK,
f) inne pytania i stanowisko MF.

7. Inne zmiany wprowadzone ustawą z dn. 10 września 2015 r. o zmianie ustawy ordynacja Podatkowa:
a) odsetki za zwłokę w roku 2016 r.,
b) zmiany dot. interpretacji indywidualnych i ogólnych,
c) pełnomocnictwa ogólne i szczególne,
d) kontrola podatkowe i postępowanie podatkowe – zmiany 2016 r.,
e) uprzednie porozumienie cenowe – zmiany.

8. Podsumowanie oraz pytania i odpowiedzi.

Informacje organizacyjnie

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 590 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:      
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/85, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

09 02 2018 - Warszawa
19 02 2018 - Gdańsk
22 02 2018 - Wrocław
23 02 2018 - Katowice

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję