Nowoczesny Asystent – wykorzystanie technologii ICT i kompetencji osobistych w zarządzaniu biurem (42 h) kurs weekendowy

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Nowoczesny Asystent – wykorzystanie technologii ICT i kompetencji osobistych w zarządzaniu biurem (42 h) kurs weekendowy

24 11 2018 - 16 12 2018 - Warszawa

Kategoria:

Prowadzący

Beata Knap – trener biznesu, ekspert w dziedzinie pozyskiwania i zarządzania funduszami unijnymi. Absolwentka Nauk Politycznych na Uniwersytecie Zielonogórskim, Administracji na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Trener certyfikowany przez Firmę 2000. Aktualnie studentka psychologii na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie. Od przeszło 5 lat zaangażowana w przygotowanie i realizację projektów szkoleniowych. Przygotowuje analizy potrzeb szkoleniowych i autorskie programy szkoleniowe dostosowane do potrzeb MŚP w ramach EFS. Przekazuje swoją wiedzę podczas szkoleń z komunikacji interpersonalnej, sprzedaży i obsługi klienta, negocjacji, zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem i innych związanych z efektywnością zawodową i osobistą. Pracowała m.in. z takimi podmiotami jak: PLAY, Poczta Polska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, INTERFERIE S.A. czy Urząd Lotnictwa Cywilnego. Od 8 lat pozyskuje środki unijne na projekty badawcze, innowacyjne, rozwojowe i szkoleniowe. W tym czasie skutecznie pozyskała i rozliczała fundusze unijne z obszarów B+R oraz innowacji w ramach RPO, PO IG, PO IŚ. Posiada duże doświadczenie w pracy na stanowisku asystenckim będąc asystentem koordynatora w kilku projektach dofinansowanych z UE. Twierdzi, że na tym stanowisku najważniejsza jest otwartość na zmianę, największe wyzwanie to umiejętność organizowania czasu i pracy, a największa przyjemność to praca z ludźmi. Prywatnie jest miłośniczką podróży, amatorką przygód i nadal uczy się gotować. W pracy poszukuje ludzi z pasją i na każdym etapie zaraża chęcią do podejmowania wyzwań.

Cel kursu

Celem kursu jest rozwój kompetencji prowadzenia i organizowania biura z wykorzystaniem narzędzi MS Office oraz rozwój indywidualnych predyspozycji do pracy na stanowisku Asystenta. Uczestnicy/czki nabędą praktycznych umiejętności pracy z MS Word, MS Excel, MS Outlook i MS PowerPoint, co wpłynie na automatyzację i standaryzację pracy i zwiększenie efektywności wykonywanych zadań. Z kolei trening kompetencji osobistych związanych z kształtowaniem profesjonalnego wizerunku, komunikacją interpersonalną i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach, pozwoli zwiększyć efektywność w kontaktach z przełożonym i rozwinąć relacje z otoczeniem biznesowym firmy.
Szkolenie stanowi praktyczny przewodnik pracy w sekretariacie. Obejmuje wskazówki jak i  gdzie szukać pożądanych informacji, jak zachować się w nowych sytuacjach, jak sprostać dużym wymaganiom szefa i jeszcze większym oczekiwaniom ze strony biznesu, a także w jaki sposób zbudować trwałe, oparte na zaufaniu relacje z przełożonym i zespołem w firmie. Zastosowanie wiedzy i zdobytych umiejętności po zakończonym szkoleniu, pozwoli odnaleźć się w każdej sytuacji zawodowej.

Metodyka kursu

Kurs oparty na praktycznych przykładach i kreatywnych warsztatach, aktywizujących uczestników. Formy prowadzenia zajęć to ćwiczenia indywidualne i grupowe, zadania z wykorzystaniem komputerów, gry symulacyjne, dyskusje moderowane, filmy szkoleniowe, testy, quizy, prezentacje, mini-wykłady czy scenki. Ćwiczenia stanowią 80% zajęć, dzięki czemu uczestnicy na bieżąco weryfikują wartość zdobywanych informacji, chętniej współpracują i efektywniej przeżywają warsztaty.

Adresaci kursu

Kurs skierowany jest do osób pracujących na stanowisku asystenta, sekretarki, recepcjonisty, Office managera, lub innym związanym z prowadzeniem biura i organizowania pracy zespołu.

Program

DZIEŃ 1

1. Znaczenie autoprezentacji w budowaniu profesjonalnego wizerunku:
a) pierwsze wrażenie, efekt aureoli i efekt świeżości,
b) tajniki mowy ciała – znaczenie gestów, ruchów, mimiki, zarządzanie przestrzenią i gadżetami,
c) znaczenie kontaktu wzrokowego,
d) dress code w pracy, dobór garderoby i kolorów do miejsca pracy,
e) znaczenie płci podczas autoprezentacji,
f) savoir-vivre podczas autoprezentacji.

2. Komunikacja bezpośrednia:
a) efektywna komunikacja z szefem przy wykorzystaniu kwadratu komunikacyjnego von Thuna,
b) zasady przyjmowania gości,
c) umiejętność inicjowania i prowadzenia small talk,
d) budowanie długotrwałych relacji z klientami przy wykorzystaniu systemów reprezentacji
e) savoir-vivre w komunikacji bezpośredniej.

DZIEŃ 2

3. Komunikacja telefoniczna:
a) specyfika kontaktu telefonicznego,
b) efektywność rozmowy telefonicznej,
c) praca głosem podczas rozmowy telefonicznej, ćwiczenie dykcji, modulacji i emisji głosu,
d) savoir-vivre  podczas rozmowy telefonicznej.

4. Korespondencja handlowa z wykorzystaniem MS Word:
a) redagowanie pism, ofert, listów, umów, sprawozdań, raportów,
b) błyskawiczne formatowanie  tekstu,
c) wykorzystanie funkcji stylu do szybkiej i eleganckiej redakcji pism,
d) użycie tabel do przygotowania raportów i zestawień,
e) funkcje informacyjne i promocyjne w tworzeniu ofert handlowych,
f) wykorzystanie listy punktowej lub numerowanej do tworzenia światła w tekście,
g) korespondencja seryjna do tworzenia zaproszeń, zaświadczeń, raportów,
h) tworzenie ankiet z wykorzystaniem funkcji blokady tekstu,
i) savoir-vivre w piśmie.

DZIEŃ 3

5. Przygotowanie raportów i zestawień z wykorzystaniem MS Excel:
a) tworzenie tabel na przykładzie raportu kasowego,
b) błyskawiczne formatowanie tabel,
c) wykorzystanie arkuszy kalkulacyjnych do wykonywania obliczeń,
d) wykresy słupkowe i kołowe do zastosowania w prezentacji,
e) elegancki i praktyczny układ strony,
f) praktyczne wskazówki wykorzystania MS Excel,
g) savoir-vivre w arkuszu kalkulacyjnym.

DZIEŃ 4

6. Sprawny obieg dokumentów z wykorzystaniem MS Word i MS Excel:
a) adresowanie i tytułowanie w korespondencji,
b) zasady rejestracji, znakowania i katalogowania korespondencji,
c) zasady rozdzielania korespondencji,
d) wysyłanie korespondencji,
e) zasady przechowywania i archiwizowania poszczególnych typów korespondencji,
f) savoir-vivre podczas obiegu dokumentów.

7. Planowanie i organizacja czasu z wykorzystaniem MS Outlook:
a) zarządzanie czasem własnym i szefa,
b) praktyczne katalogowanie i kategoryzowanie poczty,
c) prowadzenie i synchronizacja kalendarza szefa,
d) zarządzanie lokalizacją spotkań w firmie,
e) zarządzanie terminami i wydarzeniami cyklicznymi,
f) organizacja spotkań i konferencji,
g) planowanie i organizowanie podróży służbowych,
h) savoir-vivre w komunikacji elektronicznej.

DZIEŃ 5

8. Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z wykorzystaniem MS PowerPoint:
a) zastosowanie MS PowerPoint w pracy na stanowisku asystenta,
b) błyskawiczne formatowanie tekstu w prezentacji,
c) elegancja i przejrzystość – stosowanie motywów i wzorca slajdów,
d) wykorzystanie obrazu poprzez dodawanie obiektu Clipart i grafiki Smartart,
e) nadawanie ruchu prezentacji poprzez efekty animacji,
f) zasady prowadzenia prezentacji z wykorzystaniem MS PowerPoint,
g) savoir-vivre na slajdach.

DZIEŃ 6

9. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach:
a) trudny klient – jak sobie z nim radzić,
b) trudny szef – jak sobie z nim radzić,
c) anatomia stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem,
d) asertywna postawa wobec szefa, klientów i pracowników,
e) savoir-vivre w trudnych sytuacjach.


Opinie Klientów wcześniejszych edycji kursu

„Duży profesjonalizm trenera, dobra atmosfera sprzyjająca zdobywaniu wiedzy.”

„Duża wiedza merytoryczna prowadzącego kurs, miła atmosfera, punktualność.”

„Profesjonalny kurs, połączenie teorii z zajęciami praktycznymi.”

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby:
– 2990 zł (VAT zw.)

Istnieje możliwość dokonania zapłaty w II ratach: pierwsza wpłata przed rozpoczęciem kursu (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia), druga w terminie 30 dni od daty rozpoczęcia kursu. 

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w kursie:

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników mikro, mały i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki,  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasz kurs za pośrednictwem platformy BUR.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę. |
Dowiedz się więcej http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy i wróć do nas, pomożemy Ci wypełnić wniosek.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, przerwę kanapkową, zaświadczenie wydawane na drukach MEN, egzamin potwierdzający zdobycie kwalifikacji.

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (10.00 – 16.00)

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25

Informacje:
Ewa Suchecka, Anna Pyrzanowska
tel. (+48 22) 208 28 38, 208 28 31
fax (+48 22) 211 20 90, 208 28 30
ewa.suchecka@akademiamddp.pl; anna.pyrzanowska@akademiamddp.pl

Terminy szczegółowe
Warszawa:
Sesja I, 24 – 25 listopada 2018 r.
Sesja II, 8 – 9 grudnia 2018 r.
Sesja III, 15 – 16 grudnia 2018 r..
 
Terminy

24 11 2018 - 16 12 2018 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję