Podatek dochodowy od osób prawnych w 2018

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Podatek dochodowy od osób prawnych w 2018

25 04 2018 - Katowice
26 04 2018 - Poznań
26 04 2018 - Wrocław
27 04 2018 - Gdańsk
27 04 2018 - Kraków
27 04 2018 - Legnica
27 04 2018 - Warszawa
11 05 2018 - Rzeszów
14 05 2018 - Bydgoszcz
17 05 2018 - Zielona Góra
18 05 2018 - Warszawa
18 05 2018 - Jelenia Góra
18 05 2018 - Kielce
21 05 2018 - Legnica
22 05 2018 - Elbląg
22 05 2018 - Opole
22 05 2018 - Słupsk
23 05 2018 - Koszalin
23 05 2018 - Białystok
23 05 2018 - Łódź
24 05 2018 - Warszawa
28 05 2018 - Gdańsk
29 05 2018 - Kraków
29 05 2018 - Wrocław
29 05 2018 - Poznań
29 05 2018 - Katowice
30 05 2018 - Toruń
14 06 2018 - Lublin
15 06 2018 - Szczecin
19 06 2018 - Warszawa

Kategoria: ,

Prowadzący*

Radosław Kowalski – prawnik, doradca podatkowy. Właściciel kancelarii doradcy podatkowego. Od 1994 roku zajmuje się obsługą prawną i podatkową podmiotów gospodarczych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zamkniętych i otwartych dla firm i instytucji z zakresu prawa podatkowego, windykacji, zabezpieczeń wierzytelności.

Sebastian Twardoch – doradca podatkowy, prawnik, ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Ekspert w zakresie ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, w tym między innymi problemów wynikających ze styku prawa pracy i prawa handlowego z prawem podatkowym.

Samir Kayyali – doradca podatkowy, obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach przygotowujących do egzaminu na doradcę podatkowego. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

Piotr Liss – doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Dziale Doradztwa Podatkowego w RSM Poland KZWS od 2003 roku. Od 2007 roku na stanowisku Tax Partnera. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy optymalizacjach podatkowych oraz podatkowym strukturyzowaniu transakcji. Jego działalność doradcza koncentruje się na problemach z zakresu opodatkowania międzynarodowego i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji książkowych oraz prasowych o tematyce podatkowej.

Waldemar Knap – doradca podatkowy, prawnik, absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkoły Prawa Niemieckiego i Europejskiego prowadzonej przez Uniwersytet Jagielloński oraz Uniwersytety w Heidelbergu i w Moguncji. Właściciel patrznapodatki.pl. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym, głównie w zakresie obsługi średnich i dużych przedsiębiorstw, zarówno z kapitałem polskim jak i zagranicznym. Obecnie współpracuje z krakowską kancelarią podatkową Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni sp. j. Wykładowca problematyki CIT i PIT, umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, podatku u źródła. Autor licznych publikacji z przedmiotowej tematyki. Prowadzi blog podatkowy certyfikatyrezydencji.pl.

Daniel Więckowski – doradca podatkowy nr 11861. Z podatkami związany od 2003 roku. Od 2011 roku wykonujący zawód doradcy podatkowego, wcześniej pracował w administracji skarbowej, reprezentując Polskę między innymi w panelach podatkowych Grupy Wyszehradzkiej oraz Grupy Państw Morza Bałtyckiego. Specjalizuje się w podatkach dochodowych i VAT. Reprezentuje klientów w toku postępowań podatkowych oraz przed sądami administracyjnymi i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Autor wielu publikacji, między innymi na temat podatku dochodowego od osób prawnych.

Mateusz Cedro – Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN. Doktorant Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wieloletni praktyk prawa podatkowego oraz procedury podatkowej, poprzednio pracownik i manager czołowych polskich kancelarii podatkowych a także wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, ubezpieczeniowej, finansowej, IT, handlowej, transportowej oraz marketingowej. Uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz korzystania z samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa podatkowego. Przeprowadził szereg szkoleń zamkniętych i otwartych z zakresu podatku VAT, podatku od nieruchomości, procedury podatkowej, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. do miesięcznika i portalu TaxFin.pl, Kontrole w Firmie, Wiedza i Podatki oraz Rzeczpospolita.

Wojciech Gandurski– radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa  i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Prawo. Ma ponad 9-letnie doświadczenie w kwestiach podatkowych,  które między innymi zdobył pracując w firmach należących do tzw. Wielkiej Czwórki. Był zaangażowany w wiele projektów  dotyczących przeglądów i analiz podatkowych (w tym w ramach badań sprawozdań finansowych) w szczególności w zakresie podatku CIT i VAT, których celem była identyfikacja ryzyk podatkowych oraz obszarów optymalizacji u podmiotów.

Anna Karczewska – Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich i Międzynarodowych  w Kancelarii ADN Podatki. Prawnik, ekonomista, ukończone Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych organizowane przez SGH a także Podyplomowe Studia Prawo karne skarbowe i gospodarcze organizowane przez Uniwersytet Jagielloński. Były pracownik urzędu skarbowego oraz prawnik w Ministerstwie Finansów, tax manager w międzynarodowym holdingu. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (między innymi dla KAS-u z zakresu kontroli skarbowej i procedur dowodowych). Od kilku lat związana ze Szkołą Główną Handlową, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowych Studiach Podatkowych. Doktorant na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego specjalizacja: prawo podatkowe. Członek International Fiscal Association. Prelegent na konferencjach sejmowych dotyczących podatku VAT.

Joanna Szymańska-Kubica – doradca podatkowy, właścicielka kancelarii prawno-podatkowej obsługującej kilkaset firm pod względem usług księgowych, kadrowych, doradztwa podatkowego i prawnego. Doświadczony wykładowca z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń oraz prawa gospodarczego. Doświadczony praktyk w dziedzinie finansów, prawa podatkowego i rachunkowości.

*szkolenie poprowadzi dedykowany trener

Cel szkolenia

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym, niezwykle istotna jest znajomość regulacji prawnych i podatkowych. Mnogość zmian powoduje, że często nie jesteśmy w stanie na bieżąco zapoznawać się z wprowadzanymi regulacjami a konsekwencje ich nieznajomości mogą niekorzystnie wpływać na wypełnianie ciążących na nas obowiązków podatkowych. W związku z powyższym proponujemy Państwu szkolenie Rewolucja w CIT 2018, na którym zostaną omówione nie tylko zmiany wprowadzone do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ale również najnowsze orzecznictwo i liczne przykłady praktyczne, które pozwolą przybliżyć wykładaną materię. Szczególną uwagę poświęcimy zmianom, które dotyczą wprowadzenia nowego źródła przychodu jakim są przychody z zysków kapitałowych, omówimy zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów, w tym: koszty finansowania, wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu oraz inne wprowadzone do ustawy wydatki nieuznawane za koszty. Na szkoleniu omówione zostaną także modyfikacje przepisów dotyczące kontrolowanej spółki zagranicznej oraz podatkowej grupy kapitałowej czy też przepisy dotyczące ulgi na działalność badawczo – rozwojową.

Program

I. Planowane zmiany w podatku CIT

1. Rozszerzenie tzw. ulgi badawczo – rozwojowej.

2. Ulga na złe długi w podatku dochodowym.

3. Ograniczenie obowiązków o charakterze informacyjnych w CIT – m.in. w zakresie różnic kursowych oraz zaliczek uproszczonych.

4. Nowa kwota przychodów uprawniającego do uzyskania statusu małego podatnika na poziomie 2 mln euro – konsekwencje praktyczne .

5. Jednorazowe rozliczenie straty do wysokości 5 mln PLN.

6. Zwolnienie w CIT przychodów uzyskanych od ubezpieczyciela z tytułu odszkodowania za szkodę w środku trwałym.

7. Automatyczna interpretacja ogólna MF wydawana z urzędu – zakres zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego.

8. Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków, których płatność na rzecz czynnego podatnika VAT została zrealizowana na niezgłoszony w wykazie podatników VAT czynnych rachunek bankowy.

9. Upublicznienie danych największych podatników.

II. Rewolucyjne zmiany w CIT zrealizowane z 1 stycznia 2018 r.

1. Wyodrębnienie w ustawie o CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych.

2. Wprowadzenie nowych zasad zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.

3. Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość KUP związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych.

4. Wprowadzenie tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych – zakres i przedmiot opodatkowania.

5. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku.

6. Zmiana zasad w zakresie świadczeń nieodpłatnych i częściowo odpłatnych.

7. Wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych dla spółek Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak również wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych w przypadku posiadania APA.

8. Zmiana przepisów umożliwiającego zaliczenie do KUP start z tytuły odpłatnego zbycia wierzytelności

9. Podwyższenie do 10.000 PLN tzw. jednorazowej amortyzacji.

10. Modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC) – nowe przesłanki opodatkowania.

11. Modyfikacja przepisów regulujących funkcjonowanie PGK – nowe zasady funkcjonowania.

III. Zmiany w CIT zrealizowane z 1 stycznia i 12 sierpnia 2017 r. – praktyczne ujęcie aktualnego stanowiska organów i sądów administracyjnych

1. Nowa definicji dochodów osiągniętych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

2. Obowiązek wykazywania tzw. przyczyn ekonomicznych – tzw. mała klauzula obejścia prawa podatkowego.

3. Nowe zasady opodatkowania aportów w postaci innej niż przedsiębiorstwo bądź jego zorganizowana część.

4. Wprowadzenie nowej 15 % stawki podatku CIT – podstawa zastosowania, ograniczenia przedmiotowe.

5. Limit transakcji gotówkowych w obrocie gospodarczym.

6. Rewolucja w zakresie cen transferowych i dokumentowania transakcji z podmiotami powiązanymi – kompleksowa analiza problematyki transfer pricing.

7. Jednorazowa amortyzacja do 100.000 PLN.

8. Likwidacja podatku u źródła od biletów lotniczych.

IV. Wybrane zagadnienia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych w świetle interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i stanowisk sądów administracyjnych

1. Przychody i koszty podatkowe – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia (m.in. nieodpłatne poręczenia, członkowie zarządu bez wynagrodzenia),
f) przychody z tytułu refakturowania,
g) zasady dotyczące korygowania przychodów z uwzględnieniem zmian od 2016 r.

2. Koszty podatkowe – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) definicja kosztów uzyskania przychodów, koszty bezpośrednie oraz pośrednie, rozliczanie kosztów w czasie,
b) moment rozpoznania kosztu w ujęciu rachunkowym i podatkowym,
c) dokumentowanie poniesionych wydatków – podejście organów podatkowych w zakresie dokumentowania usług niematerialnych.

3. Świadczenia na rzecz pracowników oraz rozliczanie działań marketingowych:
a) świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników na gruncie CIT i PIT (wynagrodzenia i składki, świadczenia dodatkowe – imprezy integracyjne, abonamenty medyczne, świadczenia socjalne itd.).
b) rozliczanie działań marketingowych na gruncie CIT (konsumpcja z kontrahentami, konkursy, programy motywacyjne, sprzedaż premiowa, prezenty i gadżety, sponsoring, organizacja i udział w targach /szkoleniach /konferencjach).

4. Inne wybrane zagadnienia problematyczne z punktu widzenia CIT – przegląd najnowszych orzeczeń i interpretacji i wyroków:
a) wierzytelności oraz kary umowne i odszkodowania jako koszty uzyskania przychodów.
b) samochody w działalności gospodarczej (m.in. częściowe odliczenie VAT a koszty w CIT, amortyzacja i ubezpieczenie, leasing a dzierżawa / najem, samochody służbowe na cele prywatne).
c) amortyzacja środków trwałych i WNiP (m.in. koszty remontów i ulepszeń, straty w środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji, inwestycje w obcych środkach).

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 590 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

25 04 2018 - Katowice
26 04 2018 - Poznań
26 04 2018 - Wrocław
27 04 2018 - Gdańsk
27 04 2018 - Kraków
27 04 2018 - Legnica
27 04 2018 - Warszawa
11 05 2018 - Rzeszów
14 05 2018 - Bydgoszcz
17 05 2018 - Zielona Góra
18 05 2018 - Warszawa
18 05 2018 - Jelenia Góra
18 05 2018 - Kielce
21 05 2018 - Legnica
22 05 2018 - Elbląg
22 05 2018 - Opole
22 05 2018 - Słupsk
23 05 2018 - Koszalin
23 05 2018 - Białystok
23 05 2018 - Łódź
24 05 2018 - Warszawa
28 05 2018 - Gdańsk
29 05 2018 - Kraków
29 05 2018 - Wrocław
29 05 2018 - Poznań
29 05 2018 - Katowice
30 05 2018 - Toruń
14 06 2018 - Lublin
15 06 2018 - Szczecin
19 06 2018 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję