Podatki VAT i CIT 2018/2019 – po nowelizacji ustaw podatkowych

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Podatki VAT i CIT 2018/2019 – po nowelizacji ustaw podatkowych

25 10 2018 - 26 10 2018 - Katowice
25 10 2018 - 26 10 2018 - Warszawa
29 10 2018 - 30 10 2018 - Gdańsk
29 10 2018 - 30 10 2018 - Kraków
29 10 2018 - 30 10 2018 - Wrocław
29 10 2018 - 30 10 2018 - Łódź
29 10 2018 - 30 10 2018 - Koszalin
06 11 2018 - 07 11 2018 - Stalowa Wola
07 11 2018 - 08 11 2018 - Toruń
07 11 2018 - 08 11 2018 - Lublin
13 11 2018 - 14 11 2018 - Warszawa
13 11 2018 - 14 11 2018 - Bydgoszcz
13 11 2018 - 14 11 2018 - Opole
15 11 2018 - 16 11 2018 - Rzeszów
15 11 2018 - 16 11 2018 - Krosno
19 11 2018 - 20 11 2018 - Warszawa
22 11 2018 - 23 11 2018 - Katowice
26 11 2018 - 27 11 2018 - Kraków
27 11 2018 - 28 11 2018 - Wrocław
27 11 2018 - 28 11 2018 - Gdańsk
28 11 2018 - 29 11 2018 - Warszawa
28 11 2018 - 29 11 2018 - Łódź
29 11 2018 - 30 11 2018 - Poznań
10 12 2018 - 11 12 2018 - Szczecin
11 12 2018 - 12 12 2018 - Lublin
13 12 2018 - 14 12 2018 - Warszawa
13 12 2018 - 14 12 2018 - Zielona Góra
17 12 2018 - 18 12 2018 - Gdańsk
18 12 2018 - 19 12 2018 - Kraków
19 12 2018 - 20 12 2018 - Katowice
19 12 2018 - 20 12 2018 - Warszawa
19 12 2018 - 20 12 2018 - Wrocław
20 12 2018 - 21 12 2018 - Poznań

Kategoria: ,
Prowadzący*

Dawid Milczarek – prawnik, ekspert podatkowy, Partner w Kancelarii LTCA Adwokaci i Doradcy Podatkowi. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT.

Radosław Żuk – doradca podatkowy, Prezes w spółce doradztwa podatkowego ADN, redaktor portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Specjalista w zakresie opodatkowania firm oraz instytucji finansowych. Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania systemu podatkowego obowiązującego na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. Wcześniej Kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej odpowiedzialności członków zarządów, rad nadzorczych, wspólników spółek osobowych, doradzał przy zawieraniu umów przez największe polskie przedsiębiorstwa oraz zagraniczne koncerny. Autor licznych artykułów z zakresu przepisów prawa i podatków. Przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa korporacyjnego, podatku VAT, podatku od nieruchomości, PCC, podatków dochodowych oraz procedury podatkowej – dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych, pracowników technicznych, działów zakupów, sprzedaży, marketingu. Szkolił i doradzał na rzecz takich firm jak BNP Paribas, BMW Financial Services, mBank SA, Telewizji POLSAT SA, KGHM Polska Miedź SA, Mostostal Warszawa SA, Bayer Polska Sp. zoo, MARVIPOL SA, MAN Accounting Center.

Małgorzata Breda – doradca podatkowy, Dyrektor Działu Podatkowego w ADN Podatki. Wieloletni współpracownik międzynarodowych i krajowych firm doradczych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie optymalizacji podatkowej transakcji krajowych i transgranicznych. Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu skutecznie doradza zarówno polskim przedsiębiorstwom jak i firmom międzynarodowym. Wśród klientów, z którymi współpracuje znajdują się podmioty z takich sektorów gospodarki jak: branża farmaceutyczna, budownictwo i nieruchomości, branża transportowa, paliwowa, energetyczna, bankowa i ubezpieczeniowa, motoryzacyjna jak również administracja państwowa. Jest specjalistą w zakresie ustalania strategii podatkowej oraz zarządzania ryzykiem związanym w szczególności z podatkiem od towarów i usług. Swoją wiedzę wykorzystuje wspierając podatników w skomplikowanych w procesach restrukturyzacyjnych. Podczas wieloletniej praktyki przeprowadziła wiele przeglądów podatkowych oraz audytów due diligence. Autorka licznych publikacji podatkowych z zakresu podatku od towarów i usług, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku akcyzowego, podatku od spadku i darowizn, postępowania podatkowego (publikacje m. in. na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Fiskusa. Autorka i współautorka publikacji książkowych (m.in. Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo, wydawnictwo Beck; Transakcje wewnątrzwspólnotowe, wydawnictwo Beck). Wykładowca prawa podatkowego.

Łukasz Jankowski – specjalizuje się w zakresie podatku od towarów i usług oraz postępowania podatkowego. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Administracja. Posiada kilkuletnie doświadczenie w obszarze podatków, które zdobywał jako pracownik administracji skarbowej m.in. w Urzędzie Kontroli Skarbowej a później w Urzędzie Celno-Skarbowym. Był odpowiedzialny za prowadzenie postępowań kontrolnych jak i kontroli celno-skarbowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych. Złożył z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy na doradcę podatkowego. Obecnie współpracuje na stałe z BG Tax & Legal sp. z o.o.

Sebastian Twardoch – doradca podatkowy, prawnik, ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Ekspert w zakresie ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, w tym między innymi problemów wynikających ze styku prawa pracy oraz  prawa handlowego z prawem podatkowym.

Samir Kayyali – doradca podatkowy, obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach przygotowujących do egzaminu na doradcę podatkowego. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w organach podatkowych. Obejmował stanowisko zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz pełnił rolę trenera podatkowego w utworzonym przy Ministerstwie Finansów – Centrum Edukacji Zawodowej. Przeszkolił kilkuset pracowników różnych organów podatkowych m.in. Krajową Informację Podatkową, Ministerstwo Finansów, izby skarbowe, urzędy kontroli skarbowej, urzędy skarbowe. Wieloletni praktyk prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej. Autor i współautor wielu publikacji prawnych oraz podatkowych. Publikacje w szczególności dla portalu prawno-podatkowego TaxFin.pl. Wykładowca wyższych uczelni oraz komercyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT i Ordynacji podatkowej). Prowadził zajęcia dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych oraz pracowników technicznych reprezentujących różne branże i sektory gospodarki. Obecnie realizuje szkolenia i warsztaty dla Akademii Biznesu MDDP. Prowadził zajęcia m.in dla: PKP SA, Orlen Asfalt Sp. z o.o., Uniteam Poland Sp. z o.o., GSG Service Sp. z o.o., PAMAPOL SA, IKEA Purchasing Services Poland Sp. Z o.o., Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.

Marcin Pacyna – adwokat i doradca podatkowy. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim. Doświadczenie zdobywał w jednej z najlepszych wrocławskich Kancelarii Radców Prawnych, w której w latach 2002-2003 zajmował się prawem gospodarczym, w tym prawem działalności gospodarczej, prawem cywilnym oraz prawem podatkowym. Jest autorem wielu artykułów z zakresu prawa podatkowego publikowanych na łamach min. „Gazety Prawnej”, „Gazety Podatkowej”, „Biuletynu dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”, „Poradnika VAT” czy też „Przeglądu Podatku dochodowego”. W 2012 r. Marcin Pacyna wraz z innymi doradcami podatkowymi został założycielem Grupy Doradców Podatkowych – spółki doradztwa podatkowego, angażującej w 100% polski kapitał, mającej na celu obsługę postępowań podatkowych większych przedsiębiorstw.

Piotr Liss – doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Dziale Doradztwa Podatkowego w RSM Poland KZWS od 2003 roku. Od 2007 roku na stanowisku Tax Partnera. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy optymalizacjach podatkowych oraz podatkowym strukturyzowaniu transakcji. Jego działalność doradcza koncentruje się na problemach z zakresu opodatkowania międzynarodowego i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji książkowych oraz prasowych o tematyce podatkowej.

Mariusz Nowak – doradca podatkowy, doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizował się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmował się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuje się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiada szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruje się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawia sposób działania. Szkolenia są prowadzone w sposób dynamiczny i ciekawy. Szkolenia oparte są na przykładach praktycznych czerpanych z doświadczenia prelegenta. Jego szkolenia cieszą się dużym uznaniem wśród słuchaczy. Jest autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiada uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.

Iwona Biernat-Baran – Prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 12273). Posiada ponad 10 – letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Początki kariery związała z pracą w administracji skarbowej, m.in. w urzędzie skarbowym oraz izbie skarbowej. Obecnie prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego. Poza pracą zawodową realizuje również pasje naukowe jako doktorant w Zakładzie Prawa Finansowego WPiA UJ, gdzie kończy przygotowywać pracę doktorską dotyczącą kontroli podatkowej. Na tym Wydziale prowadzi również zajęcia dla studentów z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w prawie podatkowym proceduralnym. Posiada bogate doświadczenie związane z kontrolą podatkową. Jest autorką publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz organizatorem i uczestnikiem wielu konferencji naukowych, na których prezentuje tematy związane z prawem podatkowym. Prezes Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego.

Waldemar Knap – doradca podatkowy, prawnik, absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkoły Prawa Niemieckiego i Europejskiego prowadzonej przez Uniwersytet Jagielloński oraz Uniwersytety w Heidelbergu i w Moguncji. Właściciel patrznapodatki.pl. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym, głównie w zakresie obsługi średnich i dużych przedsiębiorstw, zarówno z kapitałem polskim jak i zagranicznym. Obecnie współpracuje z krakowską kancelarią podatkową Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni sp. j. Wykładowca problematyki CIT i PIT, umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, podatku u źródła. Autor licznych publikacji z przedmiotowej tematyki. Prowadzi blog podatkowy certyfikatyrezydencji.pl.

Daniel Więckowski – doradca podatkowy nr 11861. Z podatkami związany od 2003 roku. Od 2011 roku wykonujący zawód doradcy podatkowego, wcześniej pracował w administracji skarbowej, reprezentując Polskę między innymi w panelach podatkowych Grupy Wyszehradzkiej oraz Grupy Państw Morza Bałtyckiego. Specjalizuje się w podatkach dochodowych i VAT. Reprezentuje klientów w toku postępowań podatkowych oraz przed sądami administracyjnymi i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Autor wielu publikacji, między innymi na temat podatku dochodowego od osób prawnych.

Mateusz Cedro – Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN. Doktorant Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wieloletni praktyk prawa podatkowego oraz procedury podatkowej, poprzednio pracownik i manager czołowych polskich kancelarii podatkowych a także wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, ubezpieczeniowej, finansowej, IT, handlowej, transportowej oraz marketingowej. Uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz korzystania z samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa podatkowego. Przeprowadził szereg szkoleń zamkniętych i otwartych z zakresu podatku VAT, podatku od nieruchomości, procedury podatkowej, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. do miesięcznika i portalu TaxFin.pl, Kontrole w Firmie, Wiedza i Podatki oraz Rzeczpospolita.

Wojciech Gandurski– radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa  i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Prawo. Ma ponad 9-letnie doświadczenie w kwestiach podatkowych,  które między innymi zdobył pracując w firmach należących do tzw. Wielkiej Czwórki. Był zaangażowany w wiele projektów  dotyczących przeglądów i analiz podatkowych (w tym w ramach badań sprawozdań finansowych) w szczególności w zakresie podatku CIT i VAT, których celem była identyfikacja ryzyk podatkowych oraz obszarów optymalizacji u podmiotów.

Krzysztof Woźniak – doradca podatkowy, doświadczony wykładowca, specjalista w dziedzinie podatku od towarów i usług. W latach 1991-2000 pracownik Instytutu Finansów przy Ministerstwie Finansów. W latach 1992-1996 pracownik Ministerstwa Finansów w Zespole Reformy Systemu Podatkowego i Departamentu Podatków Pośrednich. W latach 1997 – 1999 członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego. Autor wielu publikacji oraz wykładów dotyczących podatku od towarów i usług. Pełnomocnik w wielu postępowaniach odwoławczych od decyzji organów podatkowych oraz przed Sądami Administracyjnymi.

Anna Karczewska – Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich i Międzynarodowych  w Kancelarii ADN Podatki. Prawnik, ekonomista, ukończone Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych organizowane przez SGH a także Podyplomowe Studia Prawo karne skarbowe i gospodarcze organizowane przez Uniwersytet Jagielloński. Były pracownik urzędu skarbowego oraz prawnik w Ministerstwie Finansów, tax manager w międzynarodowym holdingu. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (między innymi dla KAS-u z zakresu kontroli skarbowej i procedur dowodowych). Od kilku lat związana ze Szkołą Główną Handlową, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowych Studiach Podatkowych. Doktorant na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego specjalizacja: prawo podatkowe. Członek International Fiscal Association. Prelegent na konferencjach sejmowych dotyczących podatku VAT.

Joanna Szymańska-Kubica – doradca podatkowy, właścicielka kancelarii prawno-podatkowej obsługującej kilkaset firm pod względem usług księgowych, kadrowych, doradztwa podatkowego i prawnego. Doświadczony wykładowca z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń oraz prawa gospodarczego. Doświadczony praktyk w dziedzinie finansów, prawa podatkowego i rachunkowości.

Paweł Wójciak – doradca podatkowy (nr wpisu 10194), absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, członek – założyciel Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego, dysponuje wieloletnim doświadczeniem w praktyce doradczej realizowanej we współpracy z czołowymi polskimi firmami doradztwa podatkowego, w tym ponad 10-letnie doświadczenie trenerskie z zakresie problematyki prawa podatkowego. Specjalizuje się z tematyce podatków dochodowych z uwzględnieniem międzynarodowych aspektów opodatkowania. Posiada bogate doświadczenie w zakresie reprezentacji podatników w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.

*szkolenie poprowadzą dedykowani trenerzy

Program

VAT 2018/2019

I. Zmiany w VAT 2018 i 2019

1. Zmiany w VAT zaplanowane przez MF na 2019 r.:
a) nowe zasady rozliczania bonów, voucherów oraz kart podarunkowych,
b) zmiany dotyczące stosowania procedury MOSS (sprzedaż usług cyfrowych na rzecz konsumentów z UE),
c) zmiany dotyczące wystawiania faktur do transakcji udokumentowanych paragonami z kas fiskalnych,
d) ograniczenie możliwości stosowania zwolnień podmiotowych,
e) rozszerzenie sankcji VAT,
f) nowe zapowiedzi dotyczące stosowania mechanizmu podzielonej płatności,
g) zmiany dotyczące kas fiskalnych,
h) modyfikacja stawek VAT (oparcie stawek obniżonych na nomenklaturze celnej CN, zmniejszenie roli PKWiU),
i) likwidacja deklaracji VAT,
j) zmiany dotyczące JPK.

2. Mechanizm podzielonej płatności (split payment) obowiązujący od 1 lipca 2018 r.:
a) ogólne zasady działania mechanizmu podzielonej płatności,
b) zakres podmiotowy i przedmiotowy mechanizmu podzielonej płatności,
c) sposób tworzenia i likwidowania rachunków VAT,
d) zasady funkcjonowania rachunku VAT – obowiązki banków i podatników, opłaty za obsługę rachunku VAT,
e) dobrowolność korzystania z mechanizmu podzielonej płatności i jej ograniczenia,
f) sposoby dysponowania środkami na rachunku VAT,
g) uwolnienie środków z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowych,
h) zasady dokonywania zapłaty VAT do urzędu skarbowego z rachunku VAT,
i) zwrot VAT na konto VAT,
j) korzyści dla nabywców stosujących split payment,
k) skutki dla dostawców związane z zastosowaniem split payment,
l) podzielona płatność a solidarna odpowiedzialność i sankcja VAT,
m) zapłata na rachunek osoby trzeciej a podzielona płatność,
n) podzielona płatność w przypadku transakcji walutowych,
o) pomyłki kontrahentów a podzielona płatność,
p) zasady korekt i zaliczek rozliczanych w systemie split payment.

3. Kluczowe zagadnienia dotyczące rozliczania VAT w 2018 i 2019 r. związane z aktualną praktyką organów podatkowych nastawioną na zwalczanie oszustw podatkowych:
a) transakcje z kontrahentami niezarejestrowanymi jako podatnicy VAT czynni,
b) należyta staranność, jej kryteria a działanie w dobrej wierze,
c) intensyfikacja działań MF w celu ograniczenia zjawiska pustych faktur,
d) środki ograniczania ryzyk podatkowych związanych z nierzetelnością kontrahentów
e) zarzut uczestnictwa w oszustwie podatkowym oraz sposoby bronienia się przed tym zarzutem.

II. Najpoważniejsze obszary ryzyka dotyczące rozliczania VAT w 2018 i 2019 r. (aktualne orzecznictwo organów podatkowych oraz sądów administracyjnych)

1. Obowiązek podatkowy oraz zasady korekty sprzedaży w 2018 i 2019 r. – najczęstsze wątpliwości interpretacyjne oraz praktyka organów podatkowych:
a) data sprzedaży a moment powstania obowiązku podatkowego,
b) szczególne zasady powstawania obowiązku podatkowego,
c) usługi ciągłe oraz rozliczane okresowo a moment powstania obowiązku podatkowego,
d) obowiązek podatkowy w przypadku usług dokumentowanych protokołami zdawczo-odbiorczymi lub raportami zatwierdzanymi przez klienta w świetle interpretacji organów podatkowych oraz orzecznictwa sądów administracyjnych,
e) problemy z ustalaniem obowiązku podatkowego w przypadku obrotu licencjami,
f) korekty podatku należnego – korekty bieżące i wsteczne.

2. Fakturowanie, refakturowanie i korekty – najczęstsze problemy:
a) faktury korygujące a noty korygujące,
b) korekty in plus i in minus,
c) korekty bieżące i wsteczne (korekta podatku a korekta deklaracji),
d) anulowanie faktury,
e) faktury pro forma,
f) zasady stosowania i rozliczania duplikatów faktur,
g) zasady dokumentowania transakcji objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia,
h) zasady rozliczania refaktur – stawki podatkowe, obowiązek podatkowy, prawo do odliczenia.

3. Świadczenia nieodpłatne w 2018 i 2019 r.:
a) pojęcie świadczeń nieodpłatnych oraz status świadczeń częściowo odpłatnych na gruncie VAT,
b) nieodpłatna dostawa towarów a nieodpłatne świadczenie usług – różnice w zasadach opodatkowania,
c) świadczenia nieodpłatne na rzecz klientów i kontrahentów (świadczeń związane vs. świadczenia niezwiązane z działalnością gospodarczą),
d) świadczenia nieodpłatne dla pracowników i współpracowników (programy motywacyjne, świadczenia socjalne),
e) podstawa opodatkowania oraz moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczeń nieodpłatnych podlegających VAT,
f) świadczenia nieodpłatne a kasa fiskalna.

4. Prawo do odliczenia w 2018 i 2019 r. – przegląd problemów:
a) terminy odliczania VAT,
b) ograniczenia w prawie do odliczenia VAT od zakupu usług noclegowych oraz gastronomicznych,
c) odliczanie VAT od wydatków związanych z pojazdami,
d) odliczanie VAT od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
e) korekty podatku naliczonego związane ze zmianą przeznaczenia zakupu,
f) korekty podatku naliczonego związane z otrzymaniem faktury korygującej.

5. Wybrane zagadnienia dotyczące rozliczania transakcji międzynarodowych w 2018 i 2019 r.
a) prawidłowe rozpoznawanie obowiązku podatkowego,
b) zasady przeliczania walut obcych na gruncie VAT,
c) dokumenty uprawniające do stawki 0% w przypadku WDT i eksportu towarów,
d) import i eksport usług – zasady ustalania miejsca świadczenia (opodatkowania),
e) zasady wykazywania podatku naliczonego przy WNT i imporcie usług,
f) zasady korygowania podatku należnego i naliczonego przy WNT i imporcie usług.

Podatek CIT 2018/2019 – po nowelizacji ustaw podatkowych

I. Planowane zmiany w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych

1. Planowane zmiany w CIT i PIT w 2019 r.:
a) nowe zasady rozpoznawania kosztów w zakresie zakupu usług niematerialnych oraz cienkiej kapitalizacji,
b) ulga na ,,złe długi” – prawa wierzyciela i obowiązki dłużnika,
c) zmiany w definicji małego podatnika – konsekwencje praktyczne,
d) mniejsze obowiązki informacyjne w zakresie różnic kursowych i zaliczek uproszczonych,
e) zwolnienie z opodatkowania przychodów uzyskanych od ubezpieczyciela,
f) możliwość jednorazowego rozliczenia straty do wysokości 5 mln PLN,
g) płatność na rachunek wskazany w wykazie podatników VAT czynnych,
h) nowe zasady ulgi na działalność badawczo – rozwojową,
i) obniżka stawki CIT,
j) nowy limit dla odliczania odpisów amortyzacyjnych od pojazdów samochodowych,
k) pojazd specjalny, ciężarowy, wykorzystywany w trybie ,,mieszanym”/ ,,jednolitym” a koszty uzyskania przychodów – nowe ograniczenia w zakresie zakupów pojazdów samochodowych, wydatków eksploatacyjnych i zakupu paliwa służącego do ich napędu,
l) zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych przez finansującego w trakcie trwania leasingu samochodu osobowego,
m) ,,exit tax” – podatek od przeniesienia biznes – kogo obejmie nowe obciążenie dochodów z niezrealizowanych zysków w przypadku przeniesienia składników majątku lub rezydencji podatkowej poza terytorium RP?,
n) obniżenie przychodu o tzw. hipotetyczne koszty odsetkowe – finansowanie spółki poprzez dopłaty lub zysk zatrzymany,
o) wartość zadłużenia w KUP a aport do spółki,
p) szczególne zasady opodatkowania obrotu walutami wirtualnymi,
q) nowe zasady opodatkowania obrotu wierzytelnościami oraz obrotu pakietami wierzytelności,
r) ulgi dla banków spółdzielczych dokonujących wpłat na System Ochrony Instytucjonalnej,
s) zwolnienie z opodatkowania odsetek lub dyskonta od obligacji uzyskanych przez nierezydentów podatkowych,
t) instytucja Innovation Box w polskim systemie podatkowym – nowe preferencyjne zasady opodatkowania kwalifikowanego dochodu z niektórych praw własności intelektualnej,
u) nowe zasady opodatkowania pożyczonych papierów wartościowych,
v) zmiana systemu poboru WHT od dochodów osiąganych przez nierezydentów z tytułu m.in. odsetek, należności licencyjnych, usług niematerialnych i dywidend,
w) kopia certyfikatu rezydencji w systemie podatku u źródła,
x) zmiany w zakresie opodatkowania nieruchomości komercyjnych – nowe zasady wyliczenia tzw. minimalnego podatku dochodowego,
y) pozostałe planowane zmiany.

2. Ceny transferowe – omówienie planowanych zmian na 2019 r. w szczególności:
a) zmiany w progach dokumentacyjnych,
b) nowe terminy na sporządzenie dokumentacji TP,
c) nowe zasady sporządzania dokumentacji grupowej,
d) uproszczone zasady dokumentacji pożyczek i usług o niskiej wartości dodanej – koniec z analizą benchmarkingową,
e) uproszczone zasady rozliczeń,
f) raportowanie cen transferowych na elektronicznym formularzu TP-R,
g) metody szacowania cen transferowych spoza katalogu MF,
h) implementacja nowych wytycznych OECD, pozostałe zmiany – skutki praktyczne.

3. ,,Nowa” Ordynacja podatkowej – uwzględnienie planowanych zmian z uwzględnieniem praktycznych konsekwencji dla podatników: m.in. rozszerzenie rozstrzygania wątpliwości na korzyść podatnika o wątpliwości prawne, krótszy termin przechowywania dokumentacji podatkowej na potrzeby PIT, nowe reguły w zakresie interpretacji indywidualnych (grupowych).

II. Praktyczne wnioski i konsekwencje zmian podatkowych zrealizowanych w 2018 r.

1. Upublicznianie danych największych podatników.

2. Wyodrębnienie w ustawie o CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych.

3. Wprowadzenie nowych zasad zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.

4. Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość KUP związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych.

5. Wprowadzenie tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych – zakres i przedmiot opodatkowania.

6. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku.

7. Zmiana zasad w zakresie świadczeń nieodpłatnych i częściowo odpłatnych.

8. Wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych dla spółek Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak również wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych w przypadku posiadania APA.

9. Zmiana przepisów umożliwiającego zaliczenie do KUP start z tytuły odpłatnego zbycia wierzytelności.

10. Podwyższenie do 10.000 PLN tzw. jednorazowej amortyzacji.

11. Modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC) – nowe przesłanki opodatkowania.

12. Modyfikacja przepisów regulujących funkcjonowanie PGK – nowe zasady funkcjonowania.

III. Podsumowanie praktyki Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie zmian w CIT zrealizowanych z 1 stycznia i 12 sierpnia 2017 r.

IV. Wybrane zagadnienia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych w świetle interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i stanowisk sądów administracyjnych

1. Przychody podatkowe – kompleksowa analiza regulacji prawnych: moment rozpoznania przychodu, przedpłaty – zaliczki, zadatki – rozpoznanie przychodu podatkowego, świadczenia częściowo i całkowicie nieodpłatne, odsetki, zasądzone koszty sądowe, odszkodowania, kary umowne – zasady rozpoznawania przychodu kasowo, refakturowanie – kompleksowa analiza rozliczenia przychodu podatkowego,

2. Koszty pośrednio i bezpośrednio związane z przychodami – kompleksowa analiza przepisów: kwalifikacja kosztu, ponoszenie kosztu na przełomie roku podatkowego – moment ujęcia, refakturowanie – problematyka rozpoznania kosztów uzyskania przychodów, zasady dokumentacji kosztowej – dowody i wymogi dokumentacyjne, korygowanie kosztów uzyskania przychodów, kary umowne, odszkodowania, płatności stanowiące wpływ do budżetu Państwa i JST, wierzytelności, straty ze zbycia wierzytelności – możliwości rozpoznania kosztu podatkowego.

V. Problematyka świadczeń na rzecz pracowników i współpracowników – kompleksowa analiza kosztów i przychodów w podatkach dochodowych.

VI. Akcje marketingowe – regulacje przychodowe i kosztowe w podatkach dochodowych.

VII. Samochód w firmie – konsekwencje podatkowe zakupu, wynajmu, leasingu, dzierżawy, problematyka przekazania pracownikowi bądź współpracownikowi.

VIII. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – ustalenie wartości początkowej, problematyka wynikająca ze szczególnych form nabycia (zakup, komis, zamiana, wytworzenie, aport) metody i stawki amortyzacji, ustalenie wartości rezydualnej, remont/konserwacja a ulepszenie/modernizacja (praktyka bieżących stanowisk KAS), wątpliwości związane z częściami składowymi i peryferyjnymi (zasady wydzielania części składowych i peryferyjnych, wydzielenie środka trwałego w wyniku odłączenia części składowej lub peryferyjnej, dołączenie środka trwałego do wartości początkowej składnika majątku jako części składowej lub peryferyjnej), straty (możliwość rozpoznania KUP), środki trwałe w budowie, likwidacja, dotacje, inwestycje w obcym środku trwałym, zaniechanie inwestycji.

IX. Podatek u źródła z uwzględnieniem stanowisk fiskusa – przedmiot opodatkowania, obowiązki płatnika, umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, certyfikat rezydencji, najem/leasing maszyn i urządzeń.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 990 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa jednej osoby w wybranym dniu szkolenia: 590 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę. 
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy i wróć do nas, pomożemy Ci wypełnić wniosek.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. 22 208 28 28/26, fax 22 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

25 10 2018 - 26 10 2018 - Katowice
25 10 2018 - 26 10 2018 - Warszawa
29 10 2018 - 30 10 2018 - Gdańsk
29 10 2018 - 30 10 2018 - Kraków
29 10 2018 - 30 10 2018 - Wrocław
29 10 2018 - 30 10 2018 - Łódź
29 10 2018 - 30 10 2018 - Koszalin
06 11 2018 - 07 11 2018 - Stalowa Wola
07 11 2018 - 08 11 2018 - Toruń
07 11 2018 - 08 11 2018 - Lublin
13 11 2018 - 14 11 2018 - Warszawa
13 11 2018 - 14 11 2018 - Bydgoszcz
13 11 2018 - 14 11 2018 - Opole
15 11 2018 - 16 11 2018 - Rzeszów
15 11 2018 - 16 11 2018 - Krosno
19 11 2018 - 20 11 2018 - Warszawa
22 11 2018 - 23 11 2018 - Katowice
26 11 2018 - 27 11 2018 - Kraków
27 11 2018 - 28 11 2018 - Wrocław
27 11 2018 - 28 11 2018 - Gdańsk
28 11 2018 - 29 11 2018 - Warszawa
28 11 2018 - 29 11 2018 - Łódź
29 11 2018 - 30 11 2018 - Poznań
10 12 2018 - 11 12 2018 - Szczecin
11 12 2018 - 12 12 2018 - Lublin
13 12 2018 - 14 12 2018 - Warszawa
13 12 2018 - 14 12 2018 - Zielona Góra
17 12 2018 - 18 12 2018 - Gdańsk
18 12 2018 - 19 12 2018 - Kraków
19 12 2018 - 20 12 2018 - Katowice
19 12 2018 - 20 12 2018 - Warszawa
19 12 2018 - 20 12 2018 - Wrocław
20 12 2018 - 21 12 2018 - Poznań

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję