Podatki VAT i CIT 2018 – po nowelizacji ustaw podatkowych

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Podatki VAT i CIT 2018 – po nowelizacji ustaw podatkowych

25 04 2018 - 26 04 2018 - Poznań
25 04 2018 - 26 04 2018 - Katowice
26 04 2018 - 27 04 2018 - Wrocław
26 04 2018 - 27 04 2018 - Gdańsk
26 04 2018 - 27 04 2018 - Kraków
26 04 2018 - 27 04 2018 - Legnica
26 04 2018 - 27 04 2018 - Warszawa
10 05 2018 - 11 05 2018 - Rzeszów
14 05 2018 - 15 05 2018 - Bydgoszcz
17 05 2018 - 18 05 2018 - Warszawa
17 05 2018 - 18 05 2018 - Jelenia Góra
17 05 2018 - 18 05 2018 - Kielce
17 05 2018 - 18 05 2018 - Zielona Góra
21 05 2018 - 22 05 2018 - Elbląg
21 05 2018 - 22 05 2018 - Słupsk
21 05 2018 - 22 05 2018 - Opole
21 05 2018 - 22 05 2018 - Legnica
22 05 2018 - 23 05 2018 - Koszalin
22 05 2018 - 23 05 2018 - Białystok
23 05 2018 - 24 05 2018 - Łódź
24 05 2018 - 25 05 2018 - Warszawa
28 05 2018 - 29 05 2018 - Kraków
28 05 2018 - 29 05 2018 - Wrocław
28 05 2018 - 29 05 2018 - Poznań
28 05 2018 - 29 05 2018 - Katowice
28 05 2018 - 29 05 2018 - Gdańsk
29 05 2018 - 30 05 2018 - Toruń
13 06 2018 - 14 06 2018 - Lublin
14 06 2018 - 15 06 2018 - Szczecin
18 06 2018 - 19 06 2018 - Warszawa

Kategoria: ,
Prowadzący*

Aneta Lech (Pożarowska) – doradca podatkowy, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług oraz postępowania podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Urzędzie Skarbowym jako Kierownik Działu Podatków Pośrednich oraz w Izbie Skarbowej. Obecnie jest właścicielem kancelarii doradztwa podatkowego. Autorka licznych artykułów ukazujących się na łamach prasy branżowej i specjalistycznej oraz autor i współautor wielu publikacji poświęconych ustawie VAT, m.in. „VAT 2014/2015 – ewidencjonowanie i dokumentowanie w świetle nowych przepisów.

Dawid Milczarek – prawnik, ekspert podatkowy, Partner w Kancelarii LTCA Adwokaci i Doradcy Podatkowi. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT.

Radosław Żuk – doradca podatkowy, Prezes w spółce doradztwa podatkowego ADN, redaktor portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Specjalista w zakresie opodatkowania firm oraz instytucji finansowych. Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania systemu podatkowego obowiązującego na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. Wcześniej Kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej odpowiedzialności członków zarządów, rad nadzorczych, wspólników spółek osobowych, doradzał przy zawieraniu umów przez największe polskie przedsiębiorstwa oraz zagraniczne koncerny. Autor licznych artykułów z zakresu przepisów prawa i podatków. Przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa korporacyjnego, podatku VAT, podatku od nieruchomości, PCC, podatków dochodowych oraz procedury podatkowej – dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych, pracowników technicznych, działów zakupów, sprzedaży, marketingu. Szkolił i doradzał na rzecz takich firm jak BNP Paribas, BMW Financial Services, mBank SA, Telewizji POLSAT SA, KGHM Polska Miedź SA, Mostostal Warszawa SA, Bayer Polska Sp. zoo, MARVIPOL SA, MAN Accounting Center.

Małgorzata Breda – doradca podatkowy, Dyrektor Działu Podatkowego w ADN Podatki. Wieloletni współpracownik międzynarodowych i krajowych firm doradczych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Posiada bogate doświadczenie w zakresie optymalizacji podatkowej transakcji krajowych i transgranicznych. Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu skutecznie doradza zarówno polskim przedsiębiorstwom jak i firmom międzynarodowym. Wśród klientów, z którymi współpracuje znajdują się podmioty z takich sektorów gospodarki jak: branża farmaceutyczna, budownictwo i nieruchomości, branża transportowa, paliwowa, energetyczna, bankowa i ubezpieczeniowa, motoryzacyjna jak również administracja państwowa. Jest specjalistą w zakresie ustalania strategii podatkowej oraz zarządzania ryzykiem związanym w szczególności z podatkiem od towarów i usług. Swoją wiedzę wykorzystuje wspierając podatników w skomplikowanych w procesach restrukturyzacyjnych. Podczas wieloletniej praktyki przeprowadziła wiele przeglądów podatkowych oraz audytów due diligence. Autorka licznych publikacji podatkowych z zakresu podatku od towarów i usług, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku akcyzowego, podatku od spadku i darowizn, postępowania podatkowego (publikacje m. in. na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Fiskusa. Autorka i współautorka publikacji książkowych (m.in. Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo, wydawnictwo Beck; Transakcje wewnątrzwspólnotowe, wydawnictwo Beck). Wykładowca prawa podatkowego.

Łukasz Jankowski – specjalizuje się w zakresie podatku od towarów i usług oraz postępowania podatkowego. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Administracja. Posiada kilkuletnie doświadczenie w obszarze podatków, które zdobywał jako pracownik administracji skarbowej m.in. w Urzędzie Kontroli Skarbowej a później w Urzędzie Celno-Skarbowym. Był odpowiedzialny za prowadzenie postępowań kontrolnych jak i kontroli celno-skarbowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych. Złożył z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy na doradcę podatkowego. Obecnie współpracuje na stałe z BG Tax & Legal sp. z o.o.

Sebastian Twardoch – doradca podatkowy, prawnik, ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Ekspert w zakresie ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, w tym między innymi problemów wynikających ze styku prawa pracy oraz  prawa handlowego z prawem podatkowym.

Samir Kayyali – doradca podatkowy, obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach przygotowujących do egzaminu na doradcę podatkowego. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w organach podatkowych. Obejmował stanowisko zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz pełnił rolę trenera podatkowego w utworzonym przy Ministerstwie Finansów – Centrum Edukacji Zawodowej. Przeszkolił kilkuset pracowników różnych organów podatkowych m.in. Krajową Informację Podatkową, Ministerstwo Finansów, izby skarbowe, urzędy kontroli skarbowej, urzędy skarbowe. Wieloletni praktyk prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej. Autor i współautor wielu publikacji prawnych oraz podatkowych. Publikacje w szczególności dla portalu prawno-podatkowego TaxFin.pl. Wykładowca wyższych uczelni oraz komercyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT i Ordynacji podatkowej). Prowadził zajęcia dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych oraz pracowników technicznych reprezentujących różne branże i sektory gospodarki. Obecnie realizuje szkolenia i warsztaty dla Akademii Biznesu MDDP. Prowadził zajęcia m.in dla: PKP SA, Orlen Asfalt Sp. z o.o., Uniteam Poland Sp. z o.o., GSG Service Sp. z o.o., PAMAPOL SA, IKEA Purchasing Services Poland Sp. Z o.o., Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.

Marcin Pacyna – adwokat i doradca podatkowy. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim. Doświadczenie zdobywał w jednej z najlepszych wrocławskich Kancelarii Radców Prawnych, w której w latach 2002-2003 zajmował się prawem gospodarczym, w tym prawem działalności gospodarczej, prawem cywilnym oraz prawem podatkowym. Jest autorem wielu artykułów z zakresu prawa podatkowego publikowanych na łamach min. „Gazety Prawnej”, „Gazety Podatkowej”, „Biuletynu dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”, „Poradnika VAT” czy też „Przeglądu Podatku dochodowego”. W 2012 r. Marcin Pacyna wraz z innymi doradcami podatkowymi został założycielem Grupy Doradców Podatkowych – spółki doradztwa podatkowego, angażującej w 100% polski kapitał, mającej na celu obsługę postępowań podatkowych większych przedsiębiorstw.

Piotr Liss – doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Dziale Doradztwa Podatkowego w RSM Poland KZWS od 2003 roku. Od 2007 roku na stanowisku Tax Partnera. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy optymalizacjach podatkowych oraz podatkowym strukturyzowaniu transakcji. Jego działalność doradcza koncentruje się na problemach z zakresu opodatkowania międzynarodowego i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji książkowych oraz prasowych o tematyce podatkowej.

Mariusz Nowak – doradca podatkowy, doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizował się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmował się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuje się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiada szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruje się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawia sposób działania. Szkolenia są prowadzone w sposób dynamiczny i ciekawy. Szkolenia oparte są na przykładach praktycznych czerpanych z doświadczenia prelegenta. Jego szkolenia cieszą się dużym uznaniem wśród słuchaczy. Jest autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiada uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.

Waldemar Knap – doradca podatkowy, prawnik, absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkoły Prawa Niemieckiego i Europejskiego prowadzonej przez Uniwersytet Jagielloński oraz Uniwersytety w Heidelbergu i w Moguncji. Właściciel patrznapodatki.pl. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym, głównie w zakresie obsługi średnich i dużych przedsiębiorstw, zarówno z kapitałem polskim jak i zagranicznym. Obecnie współpracuje z krakowską kancelarią podatkową Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka doradcy podatkowi radcowie prawni sp. j. Wykładowca problematyki CIT i PIT, umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, podatku u źródła. Autor licznych publikacji z przedmiotowej tematyki. Prowadzi blog podatkowy certyfikatyrezydencji.pl.

Daniel Więckowski – doradca podatkowy nr 11861. Z podatkami związany od 2003 roku. Od 2011 roku wykonujący zawód doradcy podatkowego, wcześniej pracował w administracji skarbowej, reprezentując Polskę między innymi w panelach podatkowych Grupy Wyszehradzkiej oraz Grupy Państw Morza Bałtyckiego. Specjalizuje się w podatkach dochodowych i VAT. Reprezentuje klientów w toku postępowań podatkowych oraz przed sądami administracyjnymi i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Autor wielu publikacji, między innymi na temat podatku dochodowego od osób prawnych.

Mateusz Cedro – Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN. Doktorant Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wieloletni praktyk prawa podatkowego oraz procedury podatkowej, poprzednio pracownik i manager czołowych polskich kancelarii podatkowych a także wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, ubezpieczeniowej, finansowej, IT, handlowej, transportowej oraz marketingowej. Uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz korzystania z samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa podatkowego. Przeprowadził szereg szkoleń zamkniętych i otwartych z zakresu podatku VAT, podatku od nieruchomości, procedury podatkowej, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. do miesięcznika i portalu TaxFin.pl, Kontrole w Firmie, Wiedza i Podatki oraz Rzeczpospolita.

Wojciech Gandurski– radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa  i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Prawo. Ma ponad 9-letnie doświadczenie w kwestiach podatkowych,  które między innymi zdobył pracując w firmach należących do tzw. Wielkiej Czwórki. Był zaangażowany w wiele projektów  dotyczących przeglądów i analiz podatkowych (w tym w ramach badań sprawozdań finansowych) w szczególności w zakresie podatku CIT i VAT, których celem była identyfikacja ryzyk podatkowych oraz obszarów optymalizacji u podmiotów.

Krzysztof Woźniak – doradca podatkowy, doświadczony wykładowca, specjalista w dziedzinie podatku od towarów i usług. W latach 1991-2000 pracownik Instytutu Finansów przy Ministerstwie Finansów. W latach 1992-1996 pracownik Ministerstwa Finansów w Zespole Reformy Systemu Podatkowego i Departamentu Podatków Pośrednich. W latach 1997 – 1999 członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego. Autor wielu publikacji oraz wykładów dotyczących podatku od towarów i usług. Pełnomocnik w wielu postępowaniach odwoławczych od decyzji organów podatkowych oraz przed Sądami Administracyjnymi.

Anna Karczewska – Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich i Międzynarodowych  w Kancelarii ADN Podatki. Prawnik, ekonomista, ukończone Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych organizowane przez SGH a także Podyplomowe Studia Prawo karne skarbowe i gospodarcze organizowane przez Uniwersytet Jagielloński. Były pracownik urzędu skarbowego oraz prawnik w Ministerstwie Finansów, tax manager w międzynarodowym holdingu. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (między innymi dla KAS-u z zakresu kontroli skarbowej i procedur dowodowych). Od kilku lat związana ze Szkołą Główną Handlową, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowych Studiach Podatkowych. Doktorant na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego specjalizacja: prawo podatkowe. Członek International Fiscal Association. Prelegent na konferencjach sejmowych dotyczących podatku VAT.

Joanna Szymańska-Kubica – doradca podatkowy, właścicielka kancelarii prawno-podatkowej obsługującej kilkaset firm pod względem usług księgowych, kadrowych, doradztwa podatkowego i prawnego. Doświadczony wykładowca z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń oraz prawa gospodarczego. Doświadczony praktyk w dziedzinie finansów, prawa podatkowego i rachunkowości.

*szkolenie poprowadzą dedykowani trenerzy

Program

VAT w 2018 roku

I. Zmiany w VAT w 2018 roku

1. STIR (System Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej) – nowe narzędzie w 2018 roku Ministerstwa Finansów do walki z wyłudzeniami VAT:
a) cel stworzenia STIR,
b) dane pozyskiwane w ramach STIR (informacje o danych na rachunkach bankowych),
c) skutki dla przedsiębiorcy,
d) blokada rachunku bankowego.

2. Split payment, czyli system podzielonych płatności – lipiec 2018 r.:
a) na czym polega split payment?
b) kto będzie musiał mieć rachunek VAT?
c) w jaki sposób będzie można dysponować środkami na rachunku VAT?
d) korzyści dla nabywców korzystających z zastosowania split payment,
e) korzyści dla dostawców korzystających z zastosowania split payment,
f) zasady korekt i zaliczek rozliczanych w systemie split payment.

3. Przesłanki należytej staranności – ochrona interesów nabywcy i sprzedawcy w 2018 roku:
a) NOWY od 2018 roku uzupełniający rejestr podatników VAT (podatnicy, którzy utracili status VAT czynnego; podatnicy, którym odmówiono rejestracji; podatnicy, których przywrócono do rejestru),
b) jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta?,
c) należyta staranność w orzecznictwie sądów krajowych i ETS,
d) kryteria podmiotowo/formalne dla podatnika,
e) kryteria przedmiotowe/ekonomiczne dla podatnika,
f) kryteria związane z przebiegiem transakcji,
g) adresaci przesłanek należytej staranności,
h) zasady i proces wdrożenia w firmach,
i) niebezpieczeństwo nie stosowania się do zasad i konsekwencje prawne.

4. Puste faktury – jedno z priorytetowych zadań Ministerstwa Finansów na 2018 rok w ściganiu nieprawidłowości w podatku VAT:
a) przypadki występowania pustych faktur (świadome i nieświadome),
b) skutki podatkowe w przypadku obrotu pustą fakturą,
c) korekta pustej faktury i jej skutki,
d) sankcje karne skarbowe i karne za obrót pustą fakturą,
e) jak ochronić firmę i osoby odpowiedzialne za dokumentowanie transakcji przed obrotem pustą fakturą.

5. Dodatkowe zobowiązanie podatkowe w VAT (sankcja VAT za niepoprawne rozliczenia):
a) w jakich przypadkach organ zastosuje 20%, 30% lub 100 % dodatkowego zobowiązania podatkowego,
b) czy można uniknąć sankcji?
c) korekta rozliczenia a sankcja VAT,
d) pusta faktura a sankcja VAT.

6. Kasy rejestrujące w 2018 r – rewolucyjne zmiany dla podatników:
a) nowe zasady przyznawania ulgi na zakup kasy rejestrującej,
b) zmiana zasad wystawiania faktur na podstawie paragonów,
c) nowe obowiązki podatników użytkujących kasy rejestracyjne,
d) kiedy znikną kasy z kopią papierową?
e) dla kogo i od kiedy obligatoryjna kasa fiskalna online?
f) Centralne Repozytorium Kas,
g) JPK_Paragon,
h) grzywna za niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej.

7. JPK od 2018 r.:
a) nowa struktura JPK_VAT na 2018 r.,
b) błędy w rozliczeniach JPK,
c) korekta JPK_VAT od 2018 r,
d) analiza danych przez organy podatkowe z JPK_VAT i informacje wysyłane do podatników o ewentualnych nieprawidłowościach.

8. Pozostałe zmiany 2018 r.:
a) nieprawidłowe określanie podstawy opodatkowania VAT dla towarów sprzedawanych w formie zestawów – ostrzeżenie MF,
b) kiedy zarządzający firmą jest podatnikiem VAT – interpretacja ogólna?
c) firmy częściej poniosą odpowiedzialność karną,
d) Pakiet Konstytucji Biznesu – ułatwienia dla nowych firm,
e) zawieszanie działalności gospodarczej bardziej elastyczne – zmiany od 1 marca 2018 r.,
f) fiskus udzieli informacji o kontrahencie,
g) będzie Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców,
h) NOWOŚĆ – 40 tys. zł grzywny za niezłożenie deklaracji VAT,
i) ułatwienia przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej oraz usprawnienie działania sądu rejestrowego,
j) deklaracje VAT wyłącznie w formie elektronicznej,
k) działalność nierejestrowa w Konstytucji Biznesu,
l) nie będzie deklaracji podatkowych VAT,
m) powstanie lista krajów, które nie współpracują podatkowo,
n) nowy wykaz MF podatników wykreślonych z rejestru oraz tych, którym odmówiono rejestracji – kontrowersje zmian,
o) aspekty dowodów potwierdzających transakcje sprzedaży zakupu w podatku VAT – NOWE WYMOGI 2017/2018.

II. Problemy podatnika VAT 2018 r.

1. Odwrotne obciążenie problematyczne dla przedsiębiorców:
a) odwrotne obciążenie w budownictwie – przegląd najnowszych interpretacji (zmiana w podejściu organów podatkowych do świadczenia kompleksowego w usługach budowlanych i budowlano-montażowych),
b) przy odwrotnym obciążeniu fiskus zwraca VAT na ogólnych zasadach,
c) kto posiada status podwykonawcy?,
d) refakturowanie usług budowlanych a odwrotne obciążenie,
e) określenie przedmiotu transakcji (PWiU) przy pomocy GUS.

2. Samochód w firmie w 2018 r.– przegląd najnowszych interpretacji i orzeczeń:
a) kiedy sprzedaż samochodu wykupionego z leasingu podlega VAT?
b) czy oklejenie samochodu logo firmy pozwala uznać, że samochód jest wykorzystywany wyłącznie do działalności?
c) czy sprzedając samochód będący środkiem trwałym, można zastosować procedurę marży?
d) jak rozliczać nieodpłatne korzystanie z samochodów przez pracowników?
e) czy można odliczyć VAT, gdy paliwo jest odsprzedawane przedstawicielom handlowym, którzy korzystają z kart paliwowych?
f) czy zmiana sposobu wykorzystania pojazdu powoduje obowiązek korekty VAT od rat leasingowych?
g) czy spółka może odliczyć pełny VAT od wydatków związanych z samochodem użytkowanym odpłatnie przez przedstawiciela handlowego?
h) czy przy sprzedaży samochodu należy złożyć aktualizację VAT-26?
i) czy można odliczyć 50% VAT z faktury VAT marża dokumentującej nabycie używanego samochodu osobowego?

3. Jak rozliczać koszty wysyłki towarów w VAT:
a) koszty wysyłki jako element podstawy opodatkowania,
b) dokumentowanie kosztów wysyłki stanowiących element podstawy podatkowania,
c) praktyczne przykłady i orzecznictwo sądowe.
4. Ustalanie daty powstania obowiązku podatkowego – przegląd interpretacji i orzeczeń.

III. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia

Podatek dochodowy od osób prawnych w 2018

I. Planowane zmiany w podatku CIT

1. Rozszerzenie tzw. ulgi badawczo – rozwojowej.

2. Ulga na złe długi w podatku dochodowym.

3. Ograniczenie obowiązków o charakterze informacyjnych w CIT – m.in. w zakresie różnic kursowych oraz zaliczek uproszczonych.

4. Nowa kwota przychodów uprawniającego do uzyskania statusu małego podatnika na poziomie 2 mln euro – konsekwencje praktyczne .

5. Jednorazowe rozliczenie straty do wysokości 5 mln PLN.

6. Zwolnienie w CIT przychodów uzyskanych od ubezpieczyciela z tytułu odszkodowania za szkodę w środku trwałym.

7. Automatyczna interpretacja ogólna MF wydawana z urzędu – zakres zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego.

8. Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków, których płatność na rzecz czynnego podatnika VAT została zrealizowana na niezgłoszony w wykazie podatników VAT czynnych rachunek bankowy.

9. Upublicznienie danych największych podatników.

II. Rewolucyjne zmiany w CIT zrealizowane z 1 stycznia 2018 r.

1. Wyodrębnienie w ustawie o CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych.

2. Wprowadzenie nowych zasad zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.

3. Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość KUP związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych.

4. Wprowadzenie tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych – zakres i przedmiot opodatkowania.

5. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku.

6. Zmiana zasad w zakresie świadczeń nieodpłatnych i częściowo odpłatnych.

7. Wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych dla spółek Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak również wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych w przypadku posiadania APA.

8. Zmiana przepisów umożliwiającego zaliczenie do KUP start z tytuły odpłatnego zbycia wierzytelności

9. Podwyższenie do 10.000 PLN tzw. jednorazowej amortyzacji.

10. Modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC) – nowe przesłanki opodatkowania.

11. Modyfikacja przepisów regulujących funkcjonowanie PGK – nowe zasady funkcjonowania.

III. Zmiany w CIT zrealizowane z 1 stycznia i 12 sierpnia 2017 r. – praktyczne ujęcie aktualnego stanowiska organów i sądów administracyjnych

1. Nowa definicji dochodów osiągniętych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

2. Obowiązek wykazywania tzw. przyczyn ekonomicznych – tzw. mała klauzula obejścia prawa podatkowego.

3. Nowe zasady opodatkowania aportów w postaci innej niż przedsiębiorstwo bądź jego zorganizowana część.

4. Wprowadzenie nowej 15 % stawki podatku CIT – podstawa zastosowania, ograniczenia przedmiotowe.

5. Limit transakcji gotówkowych w obrocie gospodarczym.

6. Rewolucja w zakresie cen transferowych i dokumentowania transakcji z podmiotami powiązanymi – kompleksowa analiza problematyki transfer pricing.

7. Jednorazowa amortyzacja do 100.000 PLN.

8. Likwidacja podatku u źródła od biletów lotniczych.

IV. Wybrane zagadnienia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych w świetle interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i stanowisk sądów administracyjnych

1. Przychody i koszty podatkowe – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia (m.in. nieodpłatne poręczenia, członkowie zarządu bez wynagrodzenia),
f) przychody z tytułu refakturowania,
g) zasady dotyczące korygowania przychodów z uwzględnieniem zmian od 2016 r.

2. Koszty podatkowe – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) definicja kosztów uzyskania przychodów, koszty bezpośrednie oraz pośrednie, rozliczanie kosztów w czasie,
b) moment rozpoznania kosztu w ujęciu rachunkowym i podatkowym,
c) dokumentowanie poniesionych wydatków – podejście organów podatkowych w zakresie dokumentowania usług niematerialnych.

3. Świadczenia na rzecz pracowników oraz rozliczanie działań marketingowych:
a) świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników na gruncie CIT i PIT (wynagrodzenia i składki, świadczenia dodatkowe – imprezy integracyjne, abonamenty medyczne, świadczenia socjalne itd.).
b) rozliczanie działań marketingowych na gruncie CIT (konsumpcja z kontrahentami, konkursy, programy motywacyjne, sprzedaż premiowa, prezenty i gadżety, sponsoring, organizacja i udział w targach /szkoleniach /konferencjach).

4. Inne wybrane zagadnienia problematyczne z punktu widzenia CIT – przegląd najnowszych orzeczeń i interpretacji i wyroków:
a) wierzytelności oraz kary umowne i odszkodowania jako koszty uzyskania przychodów.
b) samochody w działalności gospodarczej (m.in. częściowe odliczenie VAT a koszty w CIT, amortyzacja i ubezpieczenie, leasing a dzierżawa / najem, samochody służbowe na cele prywatne).
c) amortyzacja środków trwałych i WNiP (m.in. koszty remontów i ulepszeń, straty w środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji, inwestycje w obcych środkach).

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 990 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. 22 208 28 28/26, fax 22 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

25 04 2018 - 26 04 2018 - Poznań
25 04 2018 - 26 04 2018 - Katowice
26 04 2018 - 27 04 2018 - Wrocław
26 04 2018 - 27 04 2018 - Gdańsk
26 04 2018 - 27 04 2018 - Kraków
26 04 2018 - 27 04 2018 - Legnica
26 04 2018 - 27 04 2018 - Warszawa
10 05 2018 - 11 05 2018 - Rzeszów
14 05 2018 - 15 05 2018 - Bydgoszcz
17 05 2018 - 18 05 2018 - Warszawa
17 05 2018 - 18 05 2018 - Jelenia Góra
17 05 2018 - 18 05 2018 - Kielce
17 05 2018 - 18 05 2018 - Zielona Góra
21 05 2018 - 22 05 2018 - Elbląg
21 05 2018 - 22 05 2018 - Słupsk
21 05 2018 - 22 05 2018 - Opole
21 05 2018 - 22 05 2018 - Legnica
22 05 2018 - 23 05 2018 - Koszalin
22 05 2018 - 23 05 2018 - Białystok
23 05 2018 - 24 05 2018 - Łódź
24 05 2018 - 25 05 2018 - Warszawa
28 05 2018 - 29 05 2018 - Kraków
28 05 2018 - 29 05 2018 - Wrocław
28 05 2018 - 29 05 2018 - Poznań
28 05 2018 - 29 05 2018 - Katowice
28 05 2018 - 29 05 2018 - Gdańsk
29 05 2018 - 30 05 2018 - Toruń
13 06 2018 - 14 06 2018 - Lublin
14 06 2018 - 15 06 2018 - Szczecin
18 06 2018 - 19 06 2018 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję