Jak rozliczyć zakup reklam od facebooka i google?

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Jak rozliczyć zakup reklam od facebooka i google?

Zakup usług reklamowych w systemie Facebooka stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie usług. Na fakturze pobranej z systemu znajduję się wartość netto zakupionej usługi, do której podatnik jest zobowiązany doliczyć podatek VAT, który wynosi 23%, co jest zgodne z polskimi przepisami. Ta transakcja jest jednak dla polskiego nabywcy neutralna pod względem podatkowym, gdyż ten podatek zostaje ujęty w rejestrze sprzedaży, ale również w rejestrze zakupów VAT.

Rozliczenie zakupu dokonanego na platformie Google ads (dawniej adwords)

Żeby rozliczyć zakupy na platformie Google ads należy pobrać fakturę, na której znajdują się trzy pozycje:
• Przedpłata za Google Ads – to właśnie ta pozycja sprawa, że kupujący jest obciążony podatkiem VAT z tytułu importu usług podatkiem wysokości 23%
• Google Ads – na podstawie tej pozycji płacimy za poniesiony koszty w systemie reklamowym co jest ujęte w KPiR.
• Stan rozliczenia zaliczki – tu dostajemy czystą informację, która nie podlega zaksięgowaniu.

Rozliczając fv z systemu reklamowego Google Ads, będąc podatnikiem VAT należy zaksięgować ją jako import usług poprzez wystawienie fv wewnętrznej. Na fakturze wewnętrznej powinny znaleźć się takie informacje jak numer fv, data wystawienia, kwota przedpłaty i nazwa usługi. Do kwoty z faktury należy naliczyć podatek VAT wysokości 23%, a samą usługę wprowadzić do rejestru zakupów jak i sprzedaży, co sprawi, że nie wywoła ona skutków podatkowych.

Ekspert Akademii MDDP

Bądź na bieżąco »


Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję