Akademia CIT – po nowelizacji ustawy kurs 4-dniowy

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Akademia CIT – po nowelizacji ustawy kurs 4-dniowy

25 05 2021 - 09 06 2021 - Warszawa

Kategoria: ,

Terminy szczegółowe
Warszawa:
Cz. I 25-26.05.2021
Cz. II 8-9.06.2021

 

   

Prowadzący*

Paweł Wójciak – doradca podatkowy (nr wpisu 10194), absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, członek – założyciel Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego, dysponuje wieloletnim doświadczeniem w praktyce doradczej realizowanej we współpracy z czołowymi polskimi firmami doradztwa podatkowego, w tym ponad 10-letnie doświadczenie trenerskie z zakresie problematyki prawa podatkowego. Specjalizuje się z tematyce podatków dochodowych z uwzględnieniem międzynarodowych aspektów opodatkowania. Posiada bogate doświadczenie w zakresie reprezentacji podatników w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.

Anna Karczewska – prawnik, ekonomista, ekspert w zakresie podatków bezpośrednich i międzynarodowych, współpracownik z Kancelarią ADN Podatki. Ukończone Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych organizowane przez SGH a także Podyplomowe Studia Prawo karne skarbowe i gospodarcze organizowane przez Uniwersytet Jagielloński. Były pracownik urzędu skarbowego oraz prawnik w Ministerstwie Finansów, tax manager w międzynarodowym holdingu. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (między innymi dla KAS-u z zakresu kontroli skarbowej i procedur dowodowych). Od kilku lat związana ze Szkołą Główną Handlową, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowych Studiach Podatkowych. Doktorant na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego specjalizacja: prawo podatkowe. Członek International Fiscal Association. Prelegent na konferencjach sejmowych dotyczących podatku VAT.

Aneta Drosik – radca prawny, lider praktyki podatków dochodowych w ADN Podatki. Posiada ponad 10 lat praktyki zawodowej. Jest ekspertem z zakresu prawa gospodarczego i podatkowego, compliance oraz procedur podatkowych. Kierowała wieloma projektami doradczymi oraz świadczyła usługi bieżącego wsparcia dla największych polskich podmiotów, w tym także z udziałem kapitału zagranicznego. Uczestniczyła w wielu fuzjach i przejęciach, a także licznych procesach restrukturyzacyjnych. Posiada bogate doświadczenie w procesach przekształcania oraz łączenia spółek, zarówno krajowych jak i transgranicznych. Brała udział w licznych badaniach due diligence przedsiębiorców z różnych branż. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji prasowych dotyczących zarówno bieżących kwestii podatkowych, jak i szeregu zagadnień specjalistycznych (w szczególności w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz Portalu Finansowo – Księgowym). Jest także doświadczonym wykładowcą, ma za sobą kilkaset godzin szkoleniowych z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego, w tym z zakresu cen transferowych, restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, procedur podatkowych oraz bieżących zmian w przepisach.

*szkolenie poprowadzą dedykowani trenerzy

Program

DZIEŃ I

Zagadnienia ogólne i przychody podatkowe

Zagadnienia ogólne w CIT

1. Podstawa opodatkowania i wysokość podatku:
a) wyodrębnienie źródła przychodów z zysków kapitałowych i jego wpływ na ustalanie dochodu,
b) darowizny odliczane od dochodu (limitowane i bez limitu),
c) stawki podatku, zasady stosowania stawki preferencyjnej 9%,
d) możliwość jednorazowego rozliczenia straty do wysokości 5 mln zł.
e) przedawnienie straty podatkowej,
f) zakaz „dziedziczenia” strat przy przekształceniach spółek, wyjątki.

2. Zaliczki na podatek, podatek za rok podatkowy, zeznanie roczne:
a) uproszczone formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy,
b) obowiązki płatnika,
c) zwolnienia z obowiązku składania zeznań podatkowych,
d) obowiązek składania informacji CIT-ST, CIT-ST/A – problem pracy zdalnej w związku z COVID-19,
e) pozostałe obowiązki informacyjne,
f) upublicznienie danych największych podatników.

3. Odpowiedzialność podatnika i płatnika.

4. Podatnicy podatku CIT.

5. Ograniczony bądź nieograniczony obowiązek podatkowy, na co uważać prowadząc aktywność poza granicami RP, konsekwencje wprowadzenia w 2017 r. definicji dochodów osiągniętych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

6. Rok podatkowy. Zmiany roku podatkowego. Zawiadamianie US o zmianie lub wyborze roku podatkowego.

7. Ulga badawczo-rozwojowa – zasady rozliczania.

8. Ulga, tzw. IP BOX – zasady rozliczania.

9. Podatek od nieruchomości komercyjnych z uwzględnieniem szczególnych regulacji związanych z COVID-19.

10. Tzw. exit tax – kiedy przeniesienie składników majątkowych za granicę wywołuje konieczność zapłaty podatku.

Przychody podatkowe

1. Przychody z działalności gospodarczej:
a) przychody z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług,
b) przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych oraz z tytułu mediów,
c) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
d) zaliczki oraz kaucje, czy zawsze zaliczka i kaucja nie stanowią przychodu.

2. Refakturowanie a data powstania przychodu.

3. Przychody w naturze, przychody z tytułu nieodpłatnego oraz z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia – omówienie najczęściej występujących przypadków powstania przychodów oraz zasad określenia ich wysokości.

4. Przychody z odpłatnego zbycia rzeczy i praw – zasady ustalania przychodu, pojęcie ceny rynkowej.

5. Przychód z tytułu wykonania świadczenia niepieniężnego w miejsce zapłaty.

DZIEŃ II

Koszty uzyskania przychodów oraz wydatki na reklamę i reprezentację

Zagadnienia ogólne

1. Definicja kosztów uzyskania przychodów a celowość wydatków.

2. Związek pomiędzy przychodem a wydatkiem niezbędny dla ujęcia kosztu w rachunku podatkowym. Racjonalność i uzasadnienie ekonomiczne jako przesłanki zaliczenia wydatków do kosztów.

3. Wykładnia gospodarcza przy ocenie wydatku jako kosztu uzyskania przychodu – nowy kierunek orzeczniczy sądów administracyjnych.

4. Dokumentowanie wydatków a prawo do zaliczenia ich do kosztów.

5. Korekta kosztów, kiedy korygujemy na bieżąco a kiedy wstecz – praktyczny aspekt zmian.

6. Zasady rozliczania kosztów w czasie:
a) koszty bezpośrednie,
b) koszty pośrednie,
c) koszty pośrednie dotyczące okresu dłuższego niż rok czy rok podatkowy,
d) moment poniesienia kosztów – zmiana stanowiska organów podatkowych,
e) zasady dotyczące korekty kosztów bezpośrednich oraz pośrednich.

Omówienie wybranych wydatków kosztowych

1. Koszty na rzecz współpracowników i pracowników. Niesymetryczne traktowanie przez organy podatkowe kosztów ponoszonych na rzecz pracowników i osób samozatrudnionych („ukryty” test przedsiębiorcy).

2. Omówienie najnowszego orzecznictwa i najczęstszych świadczeń pracowniczych: imprezy integracyjne, jubileuszowe i okolicznościowe – narady, konferencje, abonamenty medyczne, posiłki i napoje dla pracowników, prezenty, bony towarowe, paczki świąteczne, dofinansowanie wypoczynku dzieci pracowników, świadczenia na podnoszenie kwalifikacji zawodowych, strój, ubiór pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ubezpieczenia dodatkowe, premie oraz nagrody pieniężne i rzeczowe, świadczenia wynikające z przepisów BHP, świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS, sprzęt służbowy pracowników wykorzystywany na cele prywatne (telefon itp.), świadczenia sportowe (karty benefit i multisport, możliwość skorzystania z sali gimnastycznej, boiska itp.), świadczenia o charakterze symbolicznym a przychód pracownika (medale okolicznościowe, dyplomy, puchary, kwiaty).

3. Moment naliczenia i potrącenia kosztów związanych z PPK. Moment ujęcia w przychodach pracownika.

4. Wierzytelności jako koszty uzyskania przychodów:
a) w jakich sytuacjach wierzytelność może być kosztem uzyskania przychodu,
b) wymagane dokumenty do spisania wierzytelności w koszty, w tym problematyka odpisu aktualizującego,
c) moment spisania wierzytelności nieściągalnych w koszty uzyskania przychodu,
d) problematyka wierzytelności przedawnionych, a możliwość ich rozliczenia w kosztach podatkowych,
e) rozliczenie straty z tytułu umorzenia bądź odpłatnego zbycia wierzytelności, problematyka nabytych wierzytelności,
f) możliwości spisania wierzytelności niestanowiących przychodu należnego,
g) koszty związane z zastępstwem procesowym – stanowiska organów podatkowych,
h) ustalanie kosztów po stronie nabywców wierzytelności lub pakietów wierzytelności.

5. Samochód w działalności gospodarczej:
a) nowy limit amortyzacji samochodów osobowych,
b) nowy limit zaliczania w koszty czynszu wynikającego z umów leasingu i umów podobnych,
c) samochody używane dla celów służbowych i prywatnych – nowy limit w kosztach eksploatacji,
d) czy umowy leasingu samochodów podlegają raportowaniu MDR?

6. Kary umowne i odszkodowania (kary z tytułu wadliwego i nieterminowego świadczenia usług i dostaw towarów, kary za przedterminowe rozwiązanie umów) – kontrowersyjna zmiana stanowiska organów podatkowych.

7. Hipotetyczne koszty odsetkowe – zwiększenie kosztów podatkowych w związku z finansowaniem spółki przez wspólników.

8. Koszty finansowania dłużnego – ograniczenie kosztów w związku z pozyskiwaniem i korzystaniem z finansowania zewnętrznego.

9. Limit kosztów z tytułu nabycia usług niematerialnych od podmiotów powiązanych.

Wydatki na reprezentacje i reklamę – aspekty podatkowe

1. Szczególne rodzaje działań marketingowych– zasady opodatkowania (koszty i przychody w CIT, przychody w PIT, możliwość zastosowania zwolnień w PIT).

2. Reklama i reprezentacja / imprezy, targi, konferencje:
a) pojęcie reklamy i reprezentacji dla celów podatkowych,
b) prezenty dla kontrahentów i pracowników,
c) konsumpcja z kontrahentami / posiłki dla pracowników,
d) imprezy dla kontrahentów oraz imprezy integracyjne dla pracowników,
e) imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
f) szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
g) szkolenia / narady / konferencje dla pracowników,
h) wyjazdy krajowe i zagraniczne dla pracowników i kontrahentów,
i) udział w targach / organizacja stanowisk wystawowych,
j) wydatki na wystrój firmy.

3. Sprzedaż premiowa:
a) definicja sprzedaży premiowej / zasady prowadzenia sprzedaży premiowej,
b) dokumentacja sprzedaży premiowej,
c) usługa jako nagroda w sprzedaży premiowej,
d) sprzedaż premiowa a sprzedaż promocyjna,
e) sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT.

4. Konkursy dla kontrahentów:
a) definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
b) organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
c) konkursy w środkach masowego przekazu (np. konkursy w internecie),
d) konkursy dla kontrahentów a konkursy dla pracowników – zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
e) konkursy a programy motywacyjne – różnice w zakresie opodatkowania.

5. Premie pieniężne i rabaty:
a) pojęcie premii pieniężnych,
b) premie lojalnościowe i premie jakościowe,
c) premia pieniężna jako rabat / premia pieniężna jako usługa.

6. Sponsoring:
a) pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym,
b) niezbędne elementy umowy sponsoringu,
c) formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
d) sponsoring a darowizny.
7. Inne świadczenia na rzecz kontrahentów:
a) przekazywanie biletów do kina / teatru / wejściówek na basen,
b) organizacja pikników i koncertów,
c) zapewnianie noclegów i wyżywienia,
d) wręczanie alkoholu i towarów luksusowych.

DZIEŃ III

Podatek u źródła, środki trwałe i ich amortyzacja, leasing w ustawie o CIT

Podatek u źródła

1. Zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:
a) informacje ogólne na temat regulacji dotyczących podatku u źródła,
b) relacja pomiędzy ustawą o CIT a umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania, Konwencja MLI,
c) należności licencyjne, w tym wynajem maszyn, urządzeń, środków transportu, usługi w chmurze, serwery, licencje do programów komputerowych,
d) odsetki,
e) zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku przychodów z tytułu udziału w zy-skach osób prawnych tj. np. dywidendy, umorzenie udziałów akcji, likwidacja osoby prawnej, wewnętrzne podwyższenie kapitału zakładowego, łączenie oraz podział jednostek gospodarczych,
f) usługi niematerialne,
g) zakup biletów lotniczych,
h) zakres redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikający z ustawy o CIT,
i) klauzule ubruttawiające należności objęte podatkiem u źródła.

2. Zasady pobory podatku u źródła przez płatników od 2019 r.:
a) obowiązek dochowania należytej staranności przez płatnika,
b) certyfikat rezydencji jako dokument uprawniający do skorzystania z redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikającego z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
c) oświadczenia pobierane od zagranicznych kontrahentów, wymagane przez polska ustawę o podatku dochodowym od osób prawnych,
d) rzeczywisty właściciel należności,
e) zasady poboru podatku u źródła po przekroczeniu progu 2 mln zł w stosunku do zagranicznego kontrahenta,
f) opinia o stosowaniu zwolnienia,
g) oświadczenie płatnika uprawniające do stosowania zwolnień lub obniżonych stawek podatku (formularz WH-OSC),
h) sankcja podatkowa za nieuprawnione zaniżenie lub niepobranie podatku u źródła,
i) procedura zwrotu podatku u źródła uprzednio pobranego przez płatnika,
j) objaśnienia Ministerstwa Finansów w zakresie nowych zasad poboru podatku u źródła.

Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz leasing

1. Środki trwałe:
a) środki trwałe w ustawach podatkowych, a jego samodzielność i konieczność jego wykorzystywania,
b) problematyczne kryteria definiujące środki trwałe (kompletność i zdatność do użytkowania),
c) obce składniki majątku środkami trwałymi, w tym inwestycje w obcym środku trwałym.

2. Wartości niematerialne i prawne:
a) wartości niematerialne i prawne w ustawach podatkowych,
b) wartości niematerialne i prawne nie podlegające amortyzacji.

3. Wycena wartości początkowej:
a) zakup majątku trwałego, w tym licencji, know-how, praw autorskich,
b) wytworzenie majątku trwałego,
c) optymalizacja przy zakupie licencji,
d) dotacje, subwencje, dopłaty do majątku trwałego a wartość początkowa,
e) nakłady poniesione przed przyjęciem środka trwałego do użytkowania,
f) korekta podstawy do dokonywania odpisów amortyzacyjnych,
g) różnice kursowe i odsetki wpływające na wartość początkową,
h) ewidencja środków trwałych.

4. Zasady i metody amortyzacji:
a) podstawa naliczania i częstotliwość dokonywania odpisów amortyzacyjnych,
b) metody amortyzowania środków trwałych,
c) stawki obniżone, podwyższone i indywidualne,
d) metoda degresywna,
e) amortyzacja jednorazowa środków trwałych,
f) zasada kontynuacji przy restrukturyzacjach.

5. Zagadnienia problematyczne:
a) remont a ulepszenie środków trwałych – przykłady,
b) wymiana środka trwałego w ramach gwarancji,
c) zaniechanie odpisów amortyzacyjnych a czasowe niekorzystanie z majątku trwałego,
d) wsteczne obniżanie stawek amortyzacji,
e) straty w majątku trwałym,
f) nabycie inwestycji w obcym środku trwałym,
g) likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym.

6. Środki trwałe a koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów, zasady dokonywania.

7. Odpłatne zbycie majątku trwałego.

8. Użyczenie, najem, i dzierżawa środków trwałych – najkorzystniejsze zasady rozliczeń podatkowych.

9. Leasing operacyjny i leasing finansowy jako efektywne sposoby planowania inwestycji wraz z obowiązującymi zmianami.

DZIEŃ IV

Zmiany w CIT oraz dokumentacja cen transferowych

Zmiany w CIT w roku 2021

1. Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT)
a) zakres podmiotowy
b) obowiązki związane z wyborem estońskiego CIT
c) przedmiot opodatkowania i moment powstania obowiązku podatkowego;
d) wysokość opodatkowania
e) opodatkowanie dywidend wypłacanych przez spółkę stosującą estoński CIT.

2. Specjalny fundusz inwestycyjny
a) zakres podmiotowy
b) zasady tworzenia funduszu
c) przyspieszona amortyzacja środków trwałych nabytych ze środków funduszu
d) sankcje za niewłaściwe wykorzystanie środków funduszu.

3. Zwiększenie limitu przychodów dla stosowania stawki 9% CIT

4. Spółki komandytowe jako podatnicy CIT

5. Spółki jawne jako podatnicy CIT

6. Przepisy przejściowe dla spółek komandytowych i spółek jawnych nabywających status podatnika CIT

7. Spółka nieruchomościowa – obowiązki spółek, których majątek składa się głównie z nieruchomości położonych na terytorium Polski

8. Ograniczenie możliwości rozliczania strat w przypadku przejęcia i nabycia przedsiębiorstwa

9. Opodatkowanie majątku likwidowanej spółki

10. Zmiany w zakresie amortyzacji podatkowej

11. Obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o strategii podatkowej realizowanej za dany rok

12. Ograniczenie ulgi abolicyjnej w PIT

13. Przedłużenie / modyfikacja szczególnych rozwiązań na gruncie CIT w zakresie przeciwdziałania COVID-19 w roku 2021

Zmiany obowiązujące od 1.01.2020 r.

1. Wprowadzenie ulgi na złe długi w podatkach dochodowych od 1.1.2020r.:
a) rodzaje transakcji objęte korektą,
b) obowiązki dłużnika i uprawnienia wierzyciela,
c) korekta dochodu lub straty podatkowej,
d) korygowanie w oderwaniu od momentu powstania przychodu i potrącenia kosztu,
e) jak obliczać termin dokonania korekty (kiedy ustawowe terminy płatności zastępują terminy umowne),
f) warunki zastosowania nowych przepisów,
g) kiedy rozliczyć korektę w ujęciu rocznym, a kiedy przy obliczaniu zaliczek na podatek,
h) transakcje między podmiotami powiązanymi,
i) przepisy przejściowe
j) zwolnienie z obowiązku podwyższenia dochodu w ramach tzw. ulgi na złe długi w związku z COVID-19

2. Skutki błędnej płatności od 1.1.2020 r. za faktury VAT:
a) weryfikacja rachunków bankowych kontrahentów,
b) skutki płatności za faktury VAT na rachunek bankowy nieujęty w wykazie podatników (korekta kosztów pośrednich, bezpośrednich, odpisów amortyzacyjnych),
c) uchylenie się od negatywnych skutków regulacji poprzez zawiadomienie organu podatkowego kontrahenta (zasady składania zawiadomienia)
d) przychód przy transakcjach związanych z przenoszeniem wierzytelności wynikających z faktur VAT,
e) płatności na rzecz podmiotów pośredniczących przy zapłacie (np. faktoring)
f) przepisy przejściowe,
g) projekt zmian – ściślejsze powiązanie metody podzielonej płatności z białą listą podatników VAT
h) nowy termin na złożenie ZAW-NR w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonych w związku z COVID-19,
g) ograniczenia sankcji związanych z tzw. białą listą wprowadzone 1.07.2020 r.

3. Skutki braku zastosowania obowiązkowego split payment od 1.1.2020 r.:
a) nowy załącznik 15 (towary i usługi) obligujący do stosowania mechanizmu split payment,
b) utrata kosztów podatkowych, w tym odpisów amortyzacyjnych w razie błędnej zapłaty; wyjątki,
c) płatności na rzecz podmiotów pośredniczących przy zapłacie (np. faktoring),
d) płatności za zobowiązania zajęte w trybie egzekucyjnym,
e) kompensata, a potrącenie przy obowiązkowym split payment ¬– ryzyko podatkowe na gruncie CIT,
f) przepisy przejściowe.

Ceny transferowe

1. Definicja powiązań oraz poszerzenie definicji transakcji.

2. Nowe progi dokumentacyjne oraz doprecyzowanie pojęcia wartości transakcji.

3. Zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych.

4. Uproszczenia rozliczeń dla wewnątrzgrupowych pożyczek i usług o niskiej wartości dodanej.

5. Nowe terminy do złożenia oświadczeń o sporządzeniu dokumentacji.

6. Korekty cen transferowych.

7. Obowiązek składania ujednoliconej informacji o cenach transferowych (TP-R).

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa: 1990 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w wybranym dniu szkolenia: 640 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę. 
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy 

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Szkolenie realizowane również w formie online »

* w Warszawie szkolenie realizowane równocześnie w formie online i stacjonarnej

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. 22208 28 28/85, fax 22 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

25 05 2021 - 09 06 2021 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję