Akademia zarządzania biurem (24 h) – certyfikowany kurs na office managera – kurs weekendowy

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Akademia zarządzania biurem (24 h) – certyfikowany kurs na office managera – kurs weekendowy

10 10 2020 - 18 10 2020 - Gdańsk
10 10 2020 - 18 10 2020 - Warszawa
17 10 2020 - 25 10 2020 - Poznań
17 10 2020 - 25 10 2020 - Wrocław
07 11 2020 - 22 11 2020 - Gdańsk
07 11 2020 - 22 11 2020 - Warszawa
21 11 2020 - 29 11 2020 - Wrocław
21 11 2020 - 29 11 2020 - Poznań

Kategoria:

Zarządzanie biurem to praca w wielu obszarach – administracja, HR, kadry, finanse, zarządzanie biurem, zakupy, wymaga również kompetencji zawodowych i interpersonalnych. Z pewnością rola Office Managera zmieniała się na przestrzeni ostatnich lat. Obecnie Office Manager jest odpowiedzialny za planowanie, organizowanie i kontrolowanie procesów administracyjnych, odpowiada również za wizerunek firmy. Ponadto, coraz częściej Office Manager zarządza zespołem ludzi w działach administracyjnych.

W dobie rewolucji technologicznej Office Manager może odegrać również kluczową rolę w transformacji całego back office’u organizacji – czyniąc go bardziej efektywnym, elastycznym, opartym o nowe technologie takie jak elektroniczny obieg dokumentów, optyczne rozpoznanie znaków czy też programowalne roboty wykonujące najprostsze czynności za człowieka. Niezbędne kompetencje, którymi powinien dysponować dziś nowoczesny Office Manager to zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą, efektywna komunikacja, mapowanie procesów oraz oczywiście świadomość możliwości jakie dają nam obecnie nowe technologie. Nie bez znaczenia jest również znajomość najnowszych przepisów prawnych dotyczących np. elektronicznego archiwizowania faktur. Jeśli dodamy do tego jeszcze tworzenie i nadzór nad budżetem i odchyleniami, programy oszczędnościowe w zakupach to będziemy mieli stanowisko, bez którego organizacje w niedalekiej przyszłości nie będą sobie wyobrażały codziennej pracy.

Prezentujemy kompleksowy kurs, który w sposób praktyczny przedstawia wszystkie obszary zarządzania biurem, omawia najnowsze metody, narzędzia, oraz dostępne rozwiązania optymalizujące pracę osób odpowiedzialnych za zarządzanie biurem i administracją. Kurs realizuje poziom od podstaw do średniozaawansowanego.

Adresaci kursu

Wszystkie osoby przygotowujące się do roli nowego stanowiska Office Managera, jak również obecni menedżerowie administracji, kierownicy i specjaliści biur poszukujący nowych rozwiązań optymalizacji procesów administracyjnych i biurowych.

Cel kursu

Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania biurem i administracją. Dzięki kursowi Uczestnik będzie miał możliwość rozpoczęcia z powodzeniem kariery w administracji na stanowisku Office Managera.

Metodyka kursu

Zajęcia odbywają się w formule warsztatu online. Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w Ich codziennej pracy. Pracujemy metodami, które dają możliwość opanowania nowych umiejętności, zachowań i nawyków w łatwy i skuteczny sposób, w atmosferze akceptacji, wyzwalającej ciekawość i poczucie komfortu. Kładziemy nacisk na myślenie kreatywne i metody integrowania wiedzy z doświadczeniem. Wykorzystujemy doświadczenia i umiejętności Uczestników wynikające z Ich obecnej i wcześniejszej pracy zawodowej oraz bogatego doświadczenia trenera. 

Program kursu

MODUŁ I
1. Nowoczesny Office Manager – wprowadzenie
• Dlaczego organizacje potrzebują kierowników biura?
• Wyznaczanie granic w obowiązkach Office Managera.
• Czy Office Manager może być liderem zmian w organizacji?

2. Efektywność w pracy Office Managera czyli jak odnieść sukces
• 5S czyli najlepszy sposób na organizację powierzchni biura i całej firmy.
• Getting things done – czyli jak skutecznie zorganizować dzień i tydzień pracy.
• Narzędzia ułatwiające organizację pracy.
• Zarządzanie poprzez cele i metoda SMART.

3. Komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
• Komunikacja w pracy – dlaczego to takie ważne.
• Skuteczna informacja zwrotna metody Kanapki i FUKO.
• Zmiana – jak poprawnie komunikować, aby ludzie się jej nie bali.

4. Dokumentacja firmowa
• Dokumentacja kontraktowa w przedsiębiorstwie.
• Kto powinien mieć dostęp do umów firmowych i w jakim zakresie?
• Wzorce umowne – kiedy i czy warto je stosować?
• Kiedy należy podpisać umowę, a kiedy wystarczy formularz bądź zamówienie?
• Jakie najważniejsze informacje powinna zawierać umowa?
• Terminy płatności – 7, 14 a może 30-dniowy termin płatności?

5. Procedury i regulaminy w dziale administracji
• Rodzaje procedur i regulaminów.
• Jak przygotowywać procedury?
• W jaki sposób komunikować zmiany?
• Praktyczne przykłady.

MODUŁ II
1. RODO
• Podstawowe pojęcia i informacje.
• Zasady przetwarzania danych osobowych.
• Zgoda i obowiązek informacyjny.
• Prawa osób, których dane są przetwarzane.
• Dokumentacja.
• Kary.

2. Nowoczesne metody archiwizacji dokumentów
• Prawne aspekty elektronicznego obiegu dokumentów (faktury, teczki osobowe).
• Faktury – czy i jak przejść wyłącznie na elektroniczne dokumenty.
• Elektronicznego teczki czy warto?
• Dostępne oprogramowanie – praktyczne studium przypadku.

3. Roboty w służbie administracji i całego Back Office’u?
• Robotyzacja – co to właściwie jest?
• Jak wybrać pierwszy proces do robotyzacji?
• Mapowanie procesu, optymalizacja, automatyzacja i dopiero robotyzacja.
• Studium przypadku – robot rozliczający przelewy bankowe.

4. Lean Management czyli filozofia ciągłego doskonalenia – co to takiego?
• Lean Management – wprowadzenie.
• Kultura ciągłego doskonalenia – czy to w ogóle możliwe?
• Narzędzia Lean w służbie Office Managera i całej administracji.
• Kluczowe wskaźniki efektywności – jak je stworzyć.

MODUŁ III
1. Office Manager jako koordynator outsourcowanych procesów
• Za co płaci klient, a co jest kosztem?
• Kontrola firm trzecich – podstawowe zagrożenie.
• Czy warto korzystać z brokerów (flota, telefony, ubezpieczenia)?
• Dobra umowa z poddostawcą to podstawa.
• Budowanie pozytywnych relacji z dostawcami i podwykonawcami – dlaczego jest to tak ważne?

2. Outsourcing kadr – studium przypadku
• Jak przygotować się do outsourcingu?
• Analiza kosztów – co brać pod uwagę, a co nie?
• Wymagania wobec kontrahenta.
• Korzyści niefinansowe.
• Negocjacja umowy.

3. Automatyzacja w zakupach
• Procurement a sourcing – różnice.
• Zapytanie ofertowe – jak je uprościć?
• Dostępne narzędzia na rynku.

4. Planowanie budżetu administracyjnego
• jak zaplanować budżet?
• z jakich elementów powinien się składać budżet?
• Skuteczna kontrola budżetu.
• Projekty oszczędnościowe w firmie.

MODUŁ IV
1. Zarządzanie projektami – wprowadzenie
• Co to jest projekt oraz podstawowe pojęcia.
• Trójkąt zależności w projekcie (zakres, czas, koszty).
• Ryzyko – szansa czy zagrożenie, praktyczne sposoby zarządzania ryzykiem.
• Dobry zespół kluczem do sukcesu – budowanie zespołu.

2. Projekt – organizacja eventu firmowego
• Rodzaje eventów firmowych.
• Co to jest brief eventu i dlaczego warto go stosować?
• Organizacja konferencji – symulacja projektu od planowania po realizację.

3. Projekt – przeniesienie siedziby firmy
• Ryzyka związane z projektem.
• Współpraca z właścicielem obiektu.
• Dobra umowa to podstawa.

4. Cyfrowy marketing – nadal przyszłość, czy już standard?
• Dobra strona to fundament dalszych działań.
• Media społecznościowe – czyli kanał sprzedaży XXI wieku.
• Automatyzacja marketingu i współpraca ze sprzedażą- dlaczego to takie ważne?
• A może personal branding prezesa, czyli LinkedIN i jego walory. 

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 2400 zł(VAT zw.)

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, przerwę kanapkową, zaświadczenie wydawane na drukach MEN.

Certyfikacja zawodu: istnieje możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji w zawodzie kierownika biura (kod zawodu 334101). Koszt egzaminu 150 zł za osobę.

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Zajęcia odbywają się:

→ w godzinach 10.00 – 16.00
→ w trakcie kursu przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z ekspertem.

Informacje:
Anna Niedziółka, Agata Boniakowska,
tel. (+48 22) 208 28 36,208 28 26,
fax (+48 22) 211 20 90, 208 28 30
anna.niedziolka@akademiamddp.pl; agata.boniakowska@akademiamddp.pl

Kurs organizowany przez Centrum Szkoleniowe MDDP Akademia Biznesu.

Terminy szczegółowe

Gdańsk:
I sesja 10-11.10.2020
II sesja 17-18.10.2020

Warszawa:
I sesja 10-11.10.2020
II sesja 17-18.10.2020

Poznań:
I sesja 17-18.10.2020
II sesja 24-25.10.2020

Wrocław:
I sesja 17-18.10.2020
II sesja 24-25.10.2020

Gdańsk:
I sesja 7-8.11.2020
II sesja 21-22.11.2020

Warszawa:
I sesja 7-8.11.2020
II sesja 21-22.11.2020

Wrocław:
I sesja 21-22.11.2020
II sesja 28-29.11.2020

Poznań:
I sesja 21-22.11.2020
II sesja 28-29.11.2020

 

Terminy

10 10 2020 - 18 10 2020 - Gdańsk
10 10 2020 - 18 10 2020 - Warszawa
17 10 2020 - 25 10 2020 - Poznań
17 10 2020 - 25 10 2020 - Wrocław
07 11 2020 - 22 11 2020 - Gdańsk
07 11 2020 - 22 11 2020 - Warszawa
21 11 2020 - 29 11 2020 - Wrocław
21 11 2020 - 29 11 2020 - Poznań

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję