Inwentaryzacja 2020

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Inwentaryzacja 2020

05 11 2020 - Łódź
06 11 2020 - Toruń
16 11 2020 - Warszawa
03 12 2020 - Rzeszów
14 12 2020 - Warszawa

Kategoria: ,
Prowadzący

Beata Bartoś – biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.

Program

1. Podstawy prawne i ogólne zasady inwentaryzacji:
a) podstawy prawne przeprowadzenia inwentaryzacji,
b) pojęcie i cel inwentaryzacji,
c) odpowiedzialność za przeprowadzenie inwentaryzacji,
d) możliwość odstąpienia od inwentaryzacji,
e) udział biegłego rewidenta w inwentaryzacji.

2. Przygotowanie do przeprowadzenia inwentaryzacji:
a) obowiązki poszczególnych osób w przygotowaniu inwentaryzacji,
b) ruch składników w czasie trwania spisu z natury,
c) zasady inwentaryzacji stosowane w praktyce,
d) częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
e) najczęściej występujące błędy przed i w czasie inwentaryzacji.

3. Metody inwentaryzacji:
a) spis z natury,
b) inwentaryzacja w drodze uzyskania potwierdzenia sald,
c) weryfikacja poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.

4. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych:
a) rozliczenie bilansowe,
b) niedobory towarów – skutki w VAT,
c) skutki w podatku dochodowym rozliczenia niedoborów i nadwyżek,
d) obciążenie pracownika wartością towarów w cenie sprzedaży brutto,
e) kompensata nadwyżki i niedoboru towaru,
f) ostateczny termin ujęcia w księgach skutków rozliczenia inwentaryzacji.

5. Dokumentacja inwentaryzacyjna:
a) instrukcja inwentaryzacyjna,
b) błędy i nieprawidłowości popełniane w toku prac inwentaryzacyjnych,
c) zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji,
d) arkusz spisu z natury,
e) protokół inwentaryzacji kasy,
f) potwierdzenie salda należności,
g) oświadczenie osoby odpowiedzialnej materialnie,
h) protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych,
i) sprawozdanie z kontroli spisu z natury,
j) archiwizacja dokumentów inwentaryzacyjnych.

6. Inwentaryzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych:

a) zasady inwentaryzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
b) metody, terminy i częstotliwość inwentaryzacji,
c) wycena spisanych środków trwałych,
d) środki trwałe ujawnione podczas inwentaryzacji,
e) środki trwałe oddane w najem lub dzierżawę,
f) procedury inwentaryzacyjne środków trwałych w budowie,
g) termin inwentaryzacji środków trwałych na terenie strzeżonym,
h) inwentaryzacja nieruchomości inwestycyjnych.

7. Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów:

a) data i częstotliwość inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury,
b) przygotowanie i organizacja inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury,
c) przebieg inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury,
d) inwentaryzacja ciągła,
e) rozliczenie inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury,
f) zakończenie prac komisji inwentaryzacyjnej.

8. Pytania.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 540 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Szkolenie realizowane również w formie online* »

* w Warszawie szkolenie realizowane równocześnie w formie online i stacjonarnej

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. 22 208 28 28/26, fax 22 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

05 11 2020 - Łódź
06 11 2020 - Toruń
16 11 2020 - Warszawa
03 12 2020 - Rzeszów
14 12 2020 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję