Podatki dla kadry zarządzającej

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Podatki dla kadry zarządzającej

26 04 2019 - Warszawa
14 06 2019 - Warszawa

Kategoria: , ,

Prowadzący szkolenie

Mateusz Cedro – senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN. Doktorant Katedry Prawa Finansowego UŁ, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wieloletni praktyk prawa podatkowego oraz procedury podatkowej, poprzednio pracownik i manager czołowych polskich kancelarii podatkowych a także wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego. Doświadczenie zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych. Uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych krajowych i zagranicznych.

Radosław Żuk – doradca podatkowy, Prezes w spółce doradztwa podatkowego ADN, redaktor portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Specjalista w zakresie opodatkowania firm oraz instytucji finansowych. Posiada niezwykle bogate doświadczenie w zakresie funkcjonowania systemu podatkowego obowiązującego na terenie Europy i US. Wcześniej Kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce doradztwa podatkowego. Doświadczenie  zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej odpowiedzialności członków zarządów, rad nadzorczych, wspólników spółek osobowych, doradzał przy zawieraniu umów przez największe polskie przedsiębiorstwa oraz zagraniczne koncerny.

Cel szkolenia

Celem niniejszego szkolenia jest zidentyfikowanie problematyki wynikającej z przepisów prawa podatkowego dla osób, które nie posiadają doświadczenia zawodowego w świecie fiskusa. Podczas szkolenia zostanie dokonana praktyczna prezentacja odpowiedzialności która spoczywa na właścicielach czy Zarządzie, działalność organów Krajowej Administracji Skarbowej oraz najistotniejsze wybrane zagadnienia z głównych aspektów podatkowych – VAT, CIT, PIT i podatku od nieruchomości.

Jeżeli nie wiesz dlaczego kontrahent lub dział finansowo – księgowy chce wprowadzić konkretny zapis do umowy, jeśli chcesz podejmować decyzje biznesowe posiadając świadomość konsekwencji podatkowych, gdy chcesz uniknąć transakcji z ,,słupem” lub potrzebujesz zabezpieczenia – to szkolenie jest dla Ciebie! Nieliczna grupa pozwoli na pełną swobodę w dyskusji czy analizie praktycznych zdarzeń.

Szkolenie jest kierowane do Członków Zarządu, Członków Rad Nadzorczych, Prokurentów czy właścicieli przedsiębiorstw oraz wszystkich osób które uczestniczą w procesie decyzyjnym pozostającym w sferze prowadzenia działalności gospodarczej.

Program szkolenia

1. Ordynacja podatkowa:
a) organy podatkowe i ich właściwość,
b) interpretacje indywidualne przepisów prawa podatkowego – po co są nam potrzebne?
c) uprzednie porozumienie cenowe – procedura APA,
d) odpowiedzialność podatnika i płatnika,
e) zabezpieczenie wykonywania zobowiązań podatkowych – aspekty praktyczne,
f) zaległość podatkowa, odsetki i ulgi w spłacie zobowiązań,
g) przedawnienie zobowiązania i odpowiedzialności za zobowiązanie podatkowe,
h) postępowanie podatkowe – na co zwracać uwagę, czas trwania, procedura i możliwe do podjęcia działania,
i) przechowywanie dokumentacji,
j) procedura MDR – raportowanie o schematach podatkowych.

2. Podatek dochodowy od osób prawnych:
a) przychody podatkowe – dlaczego trzeba opodatkować świadczenia nieodpłatne, czemu zaliczka jest korzystniejsza niż zadatek – aspekty praktyczne,
b) co może stanowić koszt uzyskania przychodów,
c) stawki podatku – jak skorzystać z nowej 9 % stawki CIT?
d) optymalizacja/ agresywna optymalizacja/ obejście prawa podatkowego.

3. Podatek dochodowy od osób fizycznych:
a) pobór i zapłata podatku za pracownika,
b) nieujawnione źródła,
c) świadczenia na rzecz pracowników i kontrahentów – co zrobić z prezentem, upominkiem, gadżetem? jak organizować imprezy integracyjne i świąteczne?

4. Podatek od towarów i usług:
a) zasady i mechanizmy opodatkowania – stawki podatku, procedura odwrotnego obciążenia,
b) transakcje krajowe – podstawy regulacji, zasady opodatkowania,
c) transakcje międzynarodowe – WDT, WNT, import i eksport – identyfikacja podstawowych pojęć,
d) split payment – czy można zabezpieczyć się przed podzieloną płatnością ze strony kontrahenta?
e) kasy rejestrujące – kiedy trzeba wystawić paragon?; e-paragony, kasy fiskalne on-line,
f) zasady fakturowania – terminy wystawiania faktur, puste faktury, sankcje,
g) nadpłata podatku – jak wygląda w praktyce realizacja procedury zwrotu VAT, terminy realizacji, praktyczne aspekty przedłużenia terminu zwrotu,
h) procedura należytej staranności – jak ustrzec się przed nieświadomym uczestnictwem w karuzeli podatkowej?; kto jest ,,słupem”, ,,brokerem”, ,,eksporterem”, ,,importerem” w procesie wyłudzenia VAT?
i) Jednolity Plik Kontrolny – wymogi i dane,
j) czy optymalizacja w VAT jest jeszcze możliwa?

5. Podatki i opłaty lokalne:
a) podatek od nieruchomości – jak opodatkować budynki, budowle, urządzenia?; co z obiektami małej architektury?
b) opłata reklamowa – kto musi zapłacić opłatę od tablic reklamowych, bilbordów i masztów z flagami?
c) działania o charakterze optymalizacyjnym.

6. Zagadnienia praktyczne:
a) podróże służbowe – analiza praktyki delegacji krajowych i zagranicznych,
b) działania marketingowe – kluczowe aspekty konkursów, sprzedaży premiowej i promocyjnej, sponsoringu oraz premii – aspekty podatkowe i prawne,
c) samochód w firmie – ograniczenia w zakresie kosztów, odliczenie VAT, użytek na cele prywatne – jakiego wyboru dokonać?
d) ceny transferowe – dlaczego transakcje z podmiotami powiązanymi są problemem dla podatnika?

7. Pytania i odpowiedzi – dyskusja.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 890 zł + 23% VAT

PROMOCJA!
Koszt uczestnictwa jednej osoby przy zgłoszeniu do 29 marca: 690 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia. 

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

• Baza Usług Rozwojowych (BUR) 
Dofinansowanie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

• Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę. 
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy 

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 9:00 – 15:00

Miejsce zajęć:

ADN Centrum Konferencyjne
Budynek Atrium Tower
al. Jana Pawła II 25, Warszawa

Informacje:
Norbert Saks, Anita Musiał
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; anita.musial@akademiamddp.pl

Terminy

26 04 2019 - Warszawa
14 06 2019 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję