Podatki dla kadry zarządzającej

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Podatki dla kadry zarządzającej

14 11 2019 - Warszawa

Kategoria: ,
Prowadzący

Mateusz Cedro – Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN. Doktorant Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Łódzkiego, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wieloletni praktyk prawa podatkowego oraz procedury podatkowej, poprzednio pracownik i manager czołowych polskich kancelarii podatkowych a także wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, ubezpieczeniowej, finansowej, IT, handlowej, transportowej oraz marketingowej. Uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz korzystania z samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa podatkowego. Przeprowadził szereg szkoleń zamkniętych i otwartych z zakresu podatku VAT, podatku od nieruchomości, procedury podatkowej, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego m.in. do miesięcznika i portalu TaxFin.pl, Kontrole w Firmie, Wiedza i Podatki oraz Rzeczpospolita.

Cel szkolenia

Celem niniejszego szkolenia jest zidentyfikowanie problematyki wynikającej z przepisów prawa podatkowego dla osób, które nie posiadają znacznego doświadczenia zawodowego/praktycznego w świecie zdominowanym przez nieubłaganego fiskusa. Podczas szkolenia zostanie dokonana praktyczna prezentacja odpowiedzialności która spoczywa na właścicielach/udziałowcach, Zarządzie, Prokurentach czy Radzie Nadzorczej, działalność organów Krajowej Administracji Skarbowej oraz najistotniejsze wybrane zagadnienia z głównych aspektów podatkowych – VAT, CIT, PIT i podatku od nieruchomości.
Jeżeli nie wiesz dlaczego kontrahent lub dział finansowo – księgowy chce wprowadzić konkretny zapis do umowy, jeśli chcesz podejmować decyzje biznesowe posiadając świadomość konsekwencji podatkowych, gdy chcesz uniknąć transakcji z ,,słupem” lub potrzebujesz zabezpieczenia przed podjęciem ważnej decyzji – to szkolenie jest dla Ciebie! Nieliczna grupa uczestników pozwoli na pełną swobodę w dyskusji czy analizie praktycznych zdarzeń biorąc pod uwagę specyfiki branż czy regionów kraju.
Szkolenie jest kierowane do Członków Zarządu, Członków Rad Nadzorczych, Prokurentów czy właścicieli przedsiębiorstw oraz wszystkich osób które uczestniczą w procesie decyzyjnym pozostającym w sferze prowadzenia działalności gospodarczej.

Program

1. Ordynacja podatkowa – krótka podstawa funkcjonowania podatnika i Krajowej Administracji Skarbowej:
a) organy podatkowe i ich właściwość,
b) interpretacje indywidualne przepisów prawa podatkowego – po co są nam potrzebne?
c) uprzednie porozumienie cenowe – procedura APA i uAPA,
d) odpowiedzialność podatnika i płatnika,
e) zabezpieczenie wykonywania zobowiązań podatkowych – aspekty praktyczne,
f) zaległość podatkowa, odsetki i ulgi w spłacie zobowiązań,
g) przedawnienie zobowiązania i odpowiedzialności za zobowiązanie podatkowe,
h) postępowanie podatkowe – na co zwracać uwagę, czas trwania, procedura i możliwe do podjęcia działania,
i) przechowywanie dokumentacji,
j) procedura MDR – raportowanie o schematach podatkowych w pigułce.

2. Podatek dochodowy od osób prawnych:
a) przychody podatkowe – dlaczego trzeba opodatkować świadczenia nieodpłatne, czemu zaliczka jest korzystniejsza niż zadatek – aspekty praktyczne,
b) co może stanowić koszt uzyskania przychodów,
c) stawki podatku – jak skorzystać z nowej 9 % stawki CIT?
d) optymalizacja/ agresywna optymalizacja/ obejście prawa podatkowego.

3. Podatek dochodowy od osób fizycznych:
a) pobór i zapłata podatku za pracownika,
b) nieujawnione źródła,
c) świadczenia na rzecz pracowników i kontrahentów – co zrobić z prezentem, upominkiem, gadżetem? jak organizować imprezy integracyjne i świąteczne?

4. Podatek od towarów i usług:
a) zasady i mechanizmy opodatkowania – stawki podatku, procedura odwrotnego obciążenia,
b) transakcje krajowe – podstawy regulacji, zasady opodatkowania,
c) obowiązkowy split payment w świetle zmian,
d) zasady fakturowania – terminy wystawiania faktur, puste faktury, sankcje,
e) nadpłata podatku – jak wygląda w praktyce realizacja procedury zwrotu VAT, terminy realizacji, praktyczne aspekty przedłużenia terminu zwrotu,
f) procedura należytej staranności – jak ustrzec się przed nieświadomym uczestnictwem w karuzeli podatkowej?; kto jest ,,słupem”, ,,brokerem”, ,,eksporterem”, ,,importerem” w procesie wyłudzenia VAT?
g) jednolity Plik Kontrolny – wymogi i dane,
h) czy optymalizacja w VAT jest jeszcze możliwa?

5. Podatki i opłaty lokalne:
a) podatek od nieruchomości – jak opodatkować budynki, budowle, urządzenia?; co z obiektami małej architektury?
b) opłata reklamowa – kto musi zapłacić opłatę od tablic reklamowych, bilbordów i masztów z flagami?
c) działania o charakterze optymalizacyjnym.

6. Zagadnienia praktyczne:
a) podróże służbowe – analiza praktyki delegacji krajowych i zagranicznych,
b) działania marketingowe – kluczowe aspekty konkursów, sprzedaży premiowej i promocyjnej, sponsoringu oraz premii – aspekty podatkowe i prawne,
c) samochód w firmie – ograniczenia w zakresie kosztów, odliczenie VAT, użytek na cele prywatne – jakiego wyboru dokonać?
d) ceny transferowe – dlaczego transakcje z podmiotami powiązanymi są problemem dla podatnika?
e) podatek u źródła – rewolucja WHT w pigułce praktyki.

7. Pytania i odpowiedzi – dyskusja.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 790 zł + 23% VAT

PROMOCJA!
Koszt uczestnictwa w kursie jednej osoby przy zgłoszeniu do 31 października: 690 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 17:00

Miejsce zajęć: ADN Centrum Konferencyjne, Budynek Atrium Tower, al. Jana Pawła II 25, Warszawa

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

14 11 2019 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję