NOWE PRZEPISY

Podatki VAT i CIT 2021/2022

Kategoria: ,

Dostępne terminy
28-10-202129-10-2021Gdańsk
28-10-202129-10-2021Warszawa
18-11-202119-11-2021Warszawa
18-11-202119-11-2021Łódź
25-11-202126-11-2021Warszawa
29-11-202130-11-2021Katowice
29-11-202130-11-2021Wrocław
29-11-202130-11-2021Gdańsk
30-11-202101-12-2021Poznań
30-11-202101-12-2021Warszawa
08-12-202109-12-2021Rzeszów
08-12-202109-12-2021Lublin
08-12-202109-12-2021Warszawa
14-12-202115-12-2021Warszawa
16-12-202117-12-2021Kraków
20-12-202121-12-2021Poznań
20-12-202121-12-2021Gdańsk
21-12-202122-12-2021Wrocław
22-12-202123-12-2021Katowice
28-12-202129-12-2021Warszawa
Czas trwania: 2 dni
Cena: 1090 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan

Prowadzący*

Aneta Lech-Pożarowska – doradca podatkowy, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług oraz postępowania podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Urzędzie Skarbowym jako Kierownik Działu Podatków Pośrednich oraz w Izbie Skarbowej. Obecnie jest właścicielem kancelarii doradztwa podatkowego. Autor licznych artykułów ukazujących się na łamach prasy branżowej oraz autor i współautor wielu publikacji poświęconych ustawie VAT, m.in. „VAT – ewidencjonowanie i dokumentowanie w świetle nowych przepisów”.

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w organach podatkowych. Obejmował stanowisko zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz pełnił rolę trenera podatkowego w utworzonym przy Ministerstwie Finansów – Centrum Edukacji Zawodowej. Przeszkolił kilkuset pracowników różnych organów podatkowych m.in. Krajową Informację Podatkową, Ministerstwo Finansów, izby skarbowe, urzędy kontroli skarbowej, urzędy skarbowe. Wieloletni praktyk prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej. Autor i współautor wielu publikacji prawnych oraz podatkowych. Publikacje w szczególności dla portalu prawno-podatkowego TaxFin.pl. Wykładowca wyższych uczelni oraz komercyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT i Ordynacji podatkowej). Prowadził zajęcia dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych oraz pracowników technicznych reprezentujących różne branże i sektory gospodarki. Obecnie realizuje szkolenia i warsztaty dla Akademii Biznesu MDDP. Prowadził zajęcia m.in dla: PKP SA, Orlen Asfalt Sp. z o.o., Uniteam Poland Sp. z o.o., GSG Service Sp. z o.o., PAMAPOL SA, IKEA Purchasing Services Poland Sp. Z o.o., Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.

Marcin Pacyna – adwokat i doradca podatkowy. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim. Doświadczenie zdobywał w jednej z najlepszych wrocławskich Kancelarii Radców Prawnych, w której w latach 2002-2003 zajmował się prawem gospodarczym, w tym prawem działalności gospodarczej, prawem cywilnym oraz prawem podatkowym. Jest autorem wielu artykułów z zakresu prawa podatkowego publikowanych na łamach min. „Gazety Prawnej”, „Gazety Podatkowej”, „Biuletynu dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”, „Poradnika VAT” czy też „Przeglądu Podatku dochodowego”. W 2012 r. Marcin Pacyna wraz z innymi doradcami podatkowymi został założycielem Grupy Doradców Podatkowych – spółki doradztwa podatkowego, angażującej w 100% polski kapitał, mającej na celu obsługę postępowań podatkowych większych przedsiębiorstw.

Iwona Biernat-Baran – prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 12273). Posiada ponad 10 – letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Początki kariery związała z pracą w administracji skarbowej, m.in. w urzędzie skarbowym oraz izbie skarbowej. Obecnie prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego. Poza pracą zawodową realizuje również pasje naukowe jako doktorant w Zakładzie Prawa Finansowego WPiA UJ, gdzie kończy przygotowywać pracę doktorską dotyczącą kontroli podatkowej. Na tym Wydziale prowadzi również zajęcia dla studentów z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w prawie podatkowym proceduralnym. Posiada bogate doświadczenie związane z kontrolą podatkową. Jest autorką publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz organizatorem i uczestnikiem wielu konferencji naukowych, na których prezentuje tematy związane z prawem podatkowym. Prezes Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego.

Wojciech Gandurski– radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa  i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Prawo. Ma ponad 9-letnie doświadczenie w kwestiach podatkowych,  które między innymi zdobył pracując w firmach należących do tzw. Wielkiej Czwórki. Był zaangażowany w wiele projektów  dotyczących przeglądów i analiz podatkowych (w tym w ramach badań sprawozdań finansowych) w szczególności w zakresie podatku CIT i VAT, których celem była identyfikacja ryzyk podatkowych oraz obszarów optymalizacji u podmiotów.

Anna Karczewska – prawnik, ekonomista, ekspert w zakresie podatków bezpośrednich i międzynarodowych, współpracownik z Kancelarią ADN Podatki. Ukończone Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych organizowane przez SGH a także Podyplomowe Studia Prawo karne skarbowe i gospodarcze organizowane przez Uniwersytet Jagielloński. Były pracownik urzędu skarbowego oraz prawnik w Ministerstwie Finansów, tax manager w międzynarodowym holdingu. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (między innymi dla KAS-u z zakresu kontroli skarbowej i procedur dowodowych). Od kilku lat związana ze Szkołą Główną Handlową, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowych Studiach Podatkowych. Doktorant na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego specjalizacja: prawo podatkowe. Członek International Fiscal Association. Prelegent na konferencjach sejmowych dotyczących podatku VAT.

Paweł Wójciak – doradca podatkowy (nr wpisu 10194), absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, członek – założyciel Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego, dysponuje wieloletnim doświadczeniem w praktyce doradczej realizowanej we współpracy z czołowymi polskimi firmami doradztwa podatkowego, w tym ponad 10-letnie doświadczenie trenerskie z zakresie problematyki prawa podatkowego. Specjalizuje się z tematyce podatków dochodowych z uwzględnieniem międzynarodowych aspektów opodatkowania. Posiada bogate doświadczenie w zakresie reprezentacji podatników w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.

Jacek Matarewicz – adwokat i doradca podatkowy, sędzia sądu dyscyplinarnego w Mazowieckim Oddziale Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Lider Praktyki VAT, Akcyzy i Ceł. Ekspert BCC ds. VAT, akcyzy oraz prawa karnoskarbowego. Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Centrum Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Floryda. Uczestniczył w procesach konsolidacji oraz przeglądach podatkowych największych polskich firm zajmujących się dystrybucją i obrotem energii elektrycznej. Uczestniczył i kierował zespołami w licznych projektach obejmujących przegląd prawidłowości rozliczeń VAT w spółkach. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu podatników w postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach kontrolnych, a także przed sądami administracyjnymi.

Michał Krawczyk – specjalista podatkowy, trener. Prowadzi działalność gospodarczą w zakresie doradztwa podatkowego i szkoleń podatkowych. Ponadto jest partnerem biznesowym w Spółce Doradztwa Podatkowego TAX SUPPORT CENTER Sp. z o.o. we Wrocławiu. Pracę w dziedzinie podatków rozpoczął w 1999 r. natomiast działalność szkoleniową w 2008 r. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako pracownik Tax Advisors Group Sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego (TAXAGROUP) oraz pracownik organów podatkowych. Jest absolwentem Wydziału Gospodarki Narodowej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz Szkoły Trenerów i Coachów Biznesu Grupy SET. W latach 1999–2003 pracował w Izbie Skarbowej we Wrocławiu w Wydziale Podatku od towarów i usług, a w latach 2003–2011 i 2012-2014 w Dziale Kontroli Podatkowej Urzędu Skarbowego, gdzie zajmował się kontrolą podatkową, poczynając od stanowiska Inspektora do Starszego Komisarza Skarbowego. W latach 2011–2012 pracował również w Spółce z o.o. jako Dyrektor Administracyjno-Finansowy. W latach 2008 – 2014 współtworzył i prowadził w ośrodkach szkoleniowych Ministerstwa Finansów cykl szkoleń dotyczących kontroli podmiotów handlujących przez Internet oraz w zakresie procedury kontroli podatkowej i skarbowej. Prowadził również szkolenia w ramach Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Prowadzi szkolenia w zakresie przepisów Ordynacji Podatkowej, w tym zagadnień dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego, procedury kontroli podatkowej, postępowania celno-skarbowego, postępowania podatkowego oraz podatków VAT i CIT. Jest autorem i współautorem prasowych i książkowych publikacji podatkowych.

Aneta Drosik – radca prawny, lider praktyki podatków dochodowych w ADN Podatki. Posiada ponad 10 lat praktyki zawodowej. Jest ekspertem z zakresu prawa gospodarczego i podatkowego, compliance oraz procedur podatkowych. Kierowała wieloma projektami doradczymi oraz świadczyła usługi bieżącego wsparcia dla największych polskich podmiotów, w tym także z udziałem kapitału zagranicznego. Uczestniczyła w wielu fuzjach i przejęciach, a także licznych procesach restrukturyzacyjnych. Posiada bogate doświadczenie w procesach przekształcania oraz łączenia spółek, zarówno krajowych jak i transgranicznych. Brała udział w licznych badaniach due diligence przedsiębiorców z różnych branż. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji prasowych dotyczących zarówno bieżących kwestii podatkowych, jak i szeregu zagadnień specjalistycznych (w szczególności w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz Portalu Finansowo – Księgowym). Jest także doświadczonym wykładowcą, ma za sobą kilkaset godzin szkoleniowych z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego, w tym z zakresu cen transferowych, restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, procedur podatkowych oraz bieżących zmian w przepisach.

*szkolenie poprowadzą dedykowani trenerzy

Program

DZIEŃ I

Podatek VAT 2021/2022 po zmianach oraz kierunki nowelizacji i podsumowanie wcześniejszych zmian

CZĘŚĆ I

1. Nowy system TAX-FREE (system teleinformatyczny na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych służący do obsługi dokumentów elektronicznych będących podstawą do dokonania zwrotu podatku podróżnym, w szczególności do wystawiania i obiegu dokumentów, oraz prowadzenia ewidencji) – m.in. elektroniczny obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektroniczne potwierdzania wywozu towarów od 1 stycznia 2022 r., możliwość rejestracji w systemie od lipca 2021 r., różne formy zwrotu VAT podróżnym, nowe warunki formalne dla sprzedawców, w tym ułatwienia, przesłanki do zastosowania stawki 0%, obowiązek stosowania kas on-line przez sprzedawców.

2. Zapłata KRUS z rachunku VAT.

3. Zmiany w JPK – oznaczenia dla podatników ułatwiających poprzez użycie interfejsu elektronicznego dokonanie na terytorium Unii Europejskiej określonych czynności (pakiet e-commerce).

4. Zmiany w JPK – obowiązek stosowania określonych oznaczeń w razie korzystania z ulgi na złe długi.

5. Zmiany w JPK – oznaczenia dla podatników ułatwiających dostawy, którzy nie korzystają z procedury szczególnej (pakiet e-commerce).

6. Zmiany w JPK – zastąpienie oznaczeń „SW” i „EE” jednym wspólnym oznaczeniem „WSTO_EE” (pakiet e-commerce).

7. Grupa VAT (GV) jako podatnik VAT (warunki utworzenia; rejestracja; powiązania finansowe, ekonomiczne i organizacyjne; przedstawiciel grupy; umowa GV; odliczanie VAT; ewidencjonowanie czynności wewnątrz GV; proporcja dla celów odliczania VAT, itp.).

8. Inne zmiany (w sytuacji ich uchwalenia).

CZĘŚĆ II

Zmiany obowiązuje od 1 października 2021 r. – faktury ustrukturyzowane

1. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (tzw. KSeF).

2. Faktura ustrukturyzowana jako rodzaj faktury elektronicznej.

3. Konieczność uzyskania akceptacji odbiorcy.

4. Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej.

5. Korygowanie faktur ustrukturyzowanych.

6. Zniesienie uciążliwych warunków dla faktur korygujących w zakresie posiadania dokumentacji uzgodnieniowej.

7. Duplikaty oraz noty.

8. Sposób autoryzacji w systemie KSeF oraz wyznaczanie osób upoważnionych (w tym uprawnienia służb księgowych i biur rachunkowych).

9. Możliwość przekazania danych faktury podmiotom trzecim bez ingerencji systemowej (tzw. anonimowy dostęp i jego praktyczne znaczenie).

10. Przyspieszony zwrot VAT w przypadku stosowania faktur ustrukturyzowanych.

11. Faktury ustrukturyzowane wystawiane dla konsumentów.

12. Ułatwienia w zakresie zapewnienia autentyczności, integralności oraz czytelności.

13. Ułatwienia w zakresie JPK_FA.

CZĘŚĆ III

Zmiany obowiązuje od 1 października 2021 r. – SLIM VAT 2

1. Dostosowanie przepisów do Brexitu (zapisy dotyczące Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej).

2. Transakcje łańcuchowe i dostosowanie przepisów dotyczących organizacji transportu w eksporcie towarów i WDT.

3. Określenie momentu ujęcia korekty WNT i importu usług.

4. Możliwość korekty deklaracji w zakresie importu towarów w celu uniknięcia prawa do utraty rozliczenia importu w deklaracji .

5. Zmiany w zakresie solidarnej odpowiedzialności przedstawicieli bezpośrednich i pośrednich w imporcie towarów.

6. Oświadczenia niezbędne przy sprzedaży budynków, lokali i budowli składane w akcie notarialnym.

7. Uproszczenie zasad odliczania podatku naliczonego z tytułu importu usług oraz dostawy odwróconej (problematyka 3 miesięcy na ujęcie importu usług) – powrót do zasad sprzed 2017 r.

8. Uproszczenie zasad odliczania podatku naliczonego z tytułu WNT (problematyka 3 miesięcy na ujęcie importu usług) – powrót do zasad sprzed 2017 r.

9. Sposób rozliczania WNT w razie otrzymania faktury po 3 miesiącach.

10. Możliwość korygowania podatku naliczonego za różne okresy.

11. Zmiana terminu na zgłoszenie VAT-26 (samochody osobowe).

12. Zmiany w uldze na złe długi (wydłużenie okresu na zastosowanie ulgi, zniesienie różnych ograniczeń formalnych, wprowadzenie ulgi w odniesieniu do konsumentów).

13. Rachunek VAT: możliwość przelewania środków z rachunków VAT w różnych bankach.

CZĘŚĆ IV

Zmiany obowiązuje od 1 lipca 2021 r. – JPK

1. Zbiorcze wykazywanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł uznanych za faktury uproszczone.

2. Zbiorcze wykazywanie faktur dokumentujących przejazd autostradą płatną.

3. Zmiany w wykazywaniu ulgi na złe długi.

4. GTU – zmiana sposobu oznaczeń.

5. GTU – zmiany oznaczeń niektórych czynności.

6. Zmiany w oznaczeniach transakcji powiązanych (TP).

7. Zmiany w ujmowaniu importu towarów.

8. Ujmowanie faktur korygujących za pomocą dokumentu WEW.

9. Zmiany w oznaczeniach MPP.

CZĘŚĆ V

Zmiany obowiązuje od 1 lipca 2021 r. – pakiet e-commerce (wzmianka)

1. Implementacja do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy Rady (UE) 2017/2455 oraz dyrektywy Rady (UE) 2019/1995 dotyczących tzw. pakietu VAT e-Commerce.

2. Zmiana zasad sprzedaży wysyłkowej – ujednolicenie progu na terenie całej UE.

3. Wprowadzenie nowej definicja transakcji – wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO).

4. Sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI).

5. Zasady wystawiania faktur w przypadku WSTO oraz SOTI.

6. Wprowadzenie szczegółowych zasad rozliczenia podatku w ramach OSS, IOSS oraz USZ.

7. Określenie szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostaw towarów przez platformy e-commerce.

8. Nałożenie na platformy e-commerce obowiązku prowadzenia dodatkowej ewidencji oraz poboru i zapłaty podatku.

9. Objaśnienia podatkowe i inne dokumenty.

CZĘŚĆ VI

Podsumowanie zmian wprowadzonych od 1 stycznia 2021 r. – SLIM VAT 1

1. Nowe zasady rozliczania faktur korygujących (na plus, na minus, u sprzedawcy, u nabywcy, pojęcie uzgodnień oraz ich spełnienia, znaczenie Objaśnień podatkowych).

2. Wydłużenie terminu na odliczenie VAT.

3. Zwiększenie limitu dla prezentów o małej wartości.

4. Częściowe zniesienie zakazu odliczania VAT od zakupu usług noclegowych.

5. Nowe zasady przeliczania kursów walut.

6. Nowe zasady rozliczania zaliczek przy eksporcie towarów.

7. Zmiany dotyczące podzielonej płatności.

8. Zmiany w sankcjach VAT.

9. Zmiany dotyczące Wiążących Informacji Stawkowych.

DZIEŃ II

Podatek CIT 2022 po nowelizacji ustaw podatkowych – elementy Polskiego Ładu oraz zagadnienia bieżące i kierunki zmian

CZĘŚĆ I

„Polski Ład” – zmiany w CIT od 2022 r.

1. Zmiany dla pracowników oraz skutki dla płatników:
a) składka zdrowotna (zasady ustalania składki zdrowotnej i uniezależnienie od rozliczeń podatkowych) – brak odliczenia od podatku,
b) ulga dla pracowników (tzw. ulga dla „klasy średniej”),
c) nowe obowiązki dla płatników,
d) uregulowanie sankcji za nielegalne zatrudnianie pracowników – zatrudnianie „na czarno” oraz nieujawnianie części wynagrodzenia,
e) zmiany w udostępnianiu pracownikom aut służbowych do celów prywatnych.

2. Zmiany dla przedsiębiorców – różne rozwiązania:
a) zmiany w uldze B+R (wprowadzenie ulg dla podatników uzyskujących przychody z działalności gospodarczej ponoszących koszty: w związku z zatrudnianiem pracowników przy działalności badawczo-rozwojowej, produkcji próbnej nowego produktu lub wprowadzenia go na rynek oraz na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów),
b) wprowadzenie narzędzia podatkowego wsparcia przedsiębiorców w działalności ukierunkowanej na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, w tym na rynki zagraniczne,
c) zmiany w przepisach dotyczących cen transferowych (zmiany w TP-R, zmiany w oświadczeniach, zmiany w zakresie korekty cen transferowych, zmiany w lokalnej dokumentacji, nowe zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji, itp.),
d) wprowadzenie reżimu holdingowego,
e) zmiany w zwolnieniach w SSE i PSI,
f) modernizacja przepisów dotyczących procedury poboru podatku u źródła,
g) ulga na robotyzację,
h) zmiany w rozliczaniu CIT estońskiego,
i) ulgi przy wprowadzaniu obrotu bezgotówkowego,
j) zmiany w amortyzacji (spółki nieruchomościowe, lokale i budynki mieszkalne, wartość rynkowa jako podstawa amortyzacji w niektórych przypadkach),
k) „JPK” w podatku CIT – przesyłanie ksiąg i ewidencji,
l) zmiany w przepisach o finansowaniu dłużnym (limit 3 mln zł),
m) wprowadzenie koncepcji przerzucania dochodów,
n) ulga konsolidacyjna,
o) wprowadzenie regulacji zapobiegających wypłacie „sztucznej dywidendy”,
p) minimalny CIT,
q) zmiany w prawie przedsiębiorców – obniżenie limitu transakcji gotówkowych i wpływ na podatki dochodowe.

CZĘŚĆ II

Zagadnienia bieżące – przychody, koszty, kierunki interpretacyjne

1. Przychody i koszty podatkowe – najważniejsze zagadnienia.

2. Przychody podatkowe – zagadnienia bieżące:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w przypadku refakturowania.

3. Koszty uzyskania przychodów – zagadnienia bieżące:
a) moment rozpoznania kosztu podatkowego,
b) dokumentowanie poniesionych wydatków,
c) korekta przychodów i kosztów,
d) rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych,
e) koszty zapłacone i poniesione,
f) koszty bezpośrednie,
g) koszty pośrednie.

4. Ulga na złe długi w podatku CIT:
a) rodzaje transakcji objęte korektą,
b) obowiązki dłużnika i uprawnienia wierzyciela,
c) korekta dochodu lub straty podatkowej,
d) korygowanie w oderwaniu od momentu powstania przychodu i potrącenia kosztu,
e) jak obliczać termin dokonania korekty (kiedy ustawowe terminy płatności zastępują terminy umowne),
f) warunki zastosowania nowych przepisów,
g) kiedy rozliczyć korektę w ujęciu rocznym, a kiedy przy obliczaniu zaliczek na podatek,
h) transakcje między podmiotami powiązanymi,
i) przepisy przejściowe,
j) zwolnienie z obowiązku podwyższenia dochodu w ramach tzw. ulgi na złe długi w związku z COVID-19.

5. Kierunki interpretacyjne – najnowsze Objaśnienia podatkowe, interpretacje ogólne, uchwały NSA.

6. Różne zagadnienia:
a) opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych CIT – wybrane zagadnienia,
b) rozliczanie hipotetycznych kosztów odsetkowych (dopłaty, zostawienie zysku w spółce),
c) zmiany w odliczaniu strat podatkowych – nowe zakazy (podsumowanie zmian),
d) zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych w określonych przypadkach,
e) zakaz stosowania szybszej amortyzacji dla środków trwałych używanych w określonych przypadkach (np. wykup samochodu po zakończeniu umowy leasingu),
f) spółki nieruchomościowe i ich obowiązki jako płatnika podatku,
g) konieczność publikacji danych o strategiach podatkowych przez duże przedsiębiorstwa,
h) rozwiązania antykryzysowe w związku z COVID-19 na rok 2022 r. (np. wsteczne rozliczanie strat podatkowych, umorzenia z różnych tarcz a przychody, jednorazowa amortyzacja, odroczenia terminów, itp.).

*kolejność omawianych podatków może ulec zmianie

Informacje organizacyjne

1090 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Koszt uczestnictwa jednej osoby w wybranym dniu szkolenia: 640 zł + 23% VAT
Podatek VAT → ZGŁOŚ SIĘ
Podatek CIT → ZGŁOŚ SIĘ

Miejsce i godziny zajęć

Miejsce zajęć: centrum w/w miasta

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Szkolenie realizowane również w formie online

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Norbert Saks
22 208 28 28
norbert.saks@akademiamddp.pl

Joanna Domaszewska
22 208 28 26
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Dostępne terminy

28-10-202129-10-2021Gdańsk
28-10-202129-10-2021Warszawa
18-11-202119-11-2021Warszawa
18-11-202119-11-2021Łódź
25-11-202126-11-2021Warszawa
29-11-202130-11-2021Katowice
29-11-202130-11-2021Wrocław
29-11-202130-11-2021Gdańsk
30-11-202101-12-2021Poznań
30-11-202101-12-2021Warszawa
08-12-202109-12-2021Rzeszów
08-12-202109-12-2021Lublin
08-12-202109-12-2021Warszawa
14-12-202115-12-2021Warszawa
16-12-202117-12-2021Kraków
20-12-202121-12-2021Poznań
20-12-202121-12-2021Gdańsk
21-12-202122-12-2021Wrocław
22-12-202123-12-2021Katowice
28-12-202129-12-2021Warszawa

Zaufali nam: