Raportowanie schematów podatkowych MDR dla praktyków

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Raportowanie schematów podatkowych MDR dla praktyków

18 11 2020 - Warszawa
18 12 2020 - Warszawa

Kategoria: ,
Prowadzący*

Barbara Filemonowicz – członek zarządu w Spółce Doradztwa Podatkowego ADN, doradca podatkowy oraz radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w firmach tzw. wielkiej czwórki. Specjalizuje się w projektach z zakresu sporów podatkowych – przygotowania i wsparcia przedsiębiorców w toku kontroli podatkowej, kontroli celnej-skarbowej, postępowań interpretacyjnych i podatkowych, jak również reprezentacji przedsiębiorców jako pełnomocnik procesowy przed sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym. Uczestniczyła w projektach z zakresu minimalizacji ryzyk podatkowych, w szczególności przygotowania i wdrożenia procedur podatkowych, weryfikacji kontrahentów pod kątem oszustw VAT, jak również wdrożenia polityk ograniczających ryzyko odpowiedzialności karnej skarbowej członków zarządu i pracowników działów finansowych. Kompleksowo wpiera przedsiębiorców w ich działalności prawno-podatkowej.

Wojciech Gandurski – radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa  i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Prawo. Ma ponad 9-letnie doświadczenie w kwestiach podatkowych,  które między innymi zdobył pracując w firmach należących do tzw. Wielkiej Czwórki. Był zaangażowany w wiele projektów  dotyczących przeglądów i analiz podatkowych (w tym w ramach badań sprawozdań finansowych) w szczególności w zakresie podatku CIT i VAT, których celem była identyfikacja ryzyk podatkowych oraz obszarów optymalizacji u podmiotów.

Wioleta Biel – doradca podatkowy, Prezes zarządu  w BG Tax & Legal. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie podatków dochodowych i międzynarodowych systemów podatkowych. Doświadczenie zdobywała m.in. w Deloitte Poland. Klientom doradza głównie w przedmiocie prawidłowego rozliczania pracowników i implikacji podatkowych transgranicznych przepływów pieniężnych.

*szkolenie poprowadzi dedykowany trener

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie głównym księgowym, innym pracownikom działów finansowych / księgowych, jak również innym osobom podlegającym obowiązkowi raportowania (notariuszom, pracownikom instytucji finansowych, biegłym rewidentom) informacji w zakresie obowiązku raportowania schematów podatkowych. Szkolenie będzie oparte na interakcji z uczestnikami i wspólnym rozwiązywaniu kazusów.

Po odbyciu szkolenia uczestnik będzie posiadał następujące kompetencje: umiejętność rozpoznania schematu podatkowego, umiejętność określenia, czy podlega on raportowaniu, wiedzę o obowiązku i konstruowaniu procedury w zakresie raportowania schematów.

Program

I Raportowanie schematów podatkowych – MDR

1. Wstęp
a. Podstawy prawne wprowadzenia MDR – unijne i krajowe
b. Porównanie zakresów polskich i unijnych przepisów
c. MDR w innych jurysdykcjach
d. Motywy i środki nowej regulacji
e. Objaśnienia Ministra Finansów do przepisów Ordynacji podatkowej, porównanie z projektem objaśnień

2. Zakres przedmiotowy raportowania
a. Definicje uzgodnienia, schematów podatkowych
• Krajowych
• Transgranicznych
• Standaryzowanych
b. Okoliczności, które nie powodują obowiązku raportowania:
• Bieżące doradztwo podatkowe
• Audyty i przeglądy
• Szkolenia
• Literatura
c. Które schematy są objęte raportowaniem?
d. Definicja podmiotu kwalifikowanego
e. W którym momencie powstaje obowiązek raportowania?

3. Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje i obowiązki
a. Promotor
b. Korzystający
c. Wspomagający

4. Raportowanie do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
a. Terminy raportowania, w tym raportowanie schematów wstecz
b. Sposób raportowania – narzędzia udostępnione przez Ministerstwo Finansów
c. Raportowanie przez promotora, korzystającego, wspomagającego – schematy, podobieństwa, różnice
d. Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji
e. Sankcje administracyjne i karne

5. Zakres raportowanych informacji
a. Wykazanie przesłanek uzasadniających raportowanie
b. Opis uzgodnienia oraz działalności gospodarczej (problem z tajemnicą przedsiębiorstwa)
c. Informacja o znanych celach
d. Przywołanie przepisów prawa podatkowego
e. Szacownie korzyści podatkowej lub wartości aktywa w podatku odroczonym
f. Opis czynności służących realizacji uzgodnienia
g. Informacja o innych podmiotach uczestniczących w uzgodnieniu

6. Wewnętrzna procedura MDR
a. Kto ma obowiązek wprowadzenia?
b. Jakie korzyści wprowadza?
c. Co powinna zawierać?
d. Jak ukształtować obowiązki w procedurze MDR

7. Raportowanie schematów podatkowych – możliwe konsekwencje nowelizacji
a. Czy możliwe jest wycofanie się z przepisów o MDR?
b. Możliwość kwestionowania polskich przepisów w TSUE
c. Możliwe kontrowersje w orzecznictwie

II Możliwość zastosowania klauzuli obejścia prawa podatkowego (GAAR) od 1 stycznia 2019 r.

8. Klauzula o unikaniu opodatkowania
a. Klauzula w dotychczasowym brzmieniu (dzielenie transakcji, wprowadzanie podmiotów pośredniczących, ekonomiczne uzasadnienie, korzyść podatkowa)
b. Zmiany od 1 stycznia 2019 r. (istotność celu, kryterium sprzeczności, definicja sztuczności, definicja czynności odpowiedniej
c. Zakres zastosowania klauzuli (podatki dochodowe, VAT, podatki i opłaty lokalne)

9. Pytania i odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 640 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę. 
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy 

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Szkolenie realizowane również w formie online* »

* w Warszawie szkolenie realizowane równocześnie w formie online i stacjonarnej

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

18 11 2020 - Warszawa
18 12 2020 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję