SZKOLENIE ONLINE Prawne oraz praktyczne aspekty funkcjonowania  Bazy danych o produktach  i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) w branży budowlanej

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

SZKOLENIE ONLINE Prawne oraz praktyczne aspekty funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) w branży budowlanej

02 07 2020 - Online

Kategoria: , ,
Cel szkolenia

Zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) oraz spełnienie obowiązków ustawowych w zakresie BDO w branży budowlanej. Przedstawienie licznych praktycznych sytuacji w odniesieniu do konkretnych przykładów i problemów umożliwiających zrozumienie oraz wdrożenie usprawnień w procesach dotyczących prezentowanych zagadnień. Znaczna część szkolenia zostanie poświęcona na praktyczne omówienie zmian obowiązujących od 2020 r. (m.in. zmian w zakresie składanych wniosków do Urzędów Marszałkowskich, prowadzonej ewidencji odpadów oraz sprawozdawczości związanej z gospodarowaniem odpadami). Uczestnicy będą mogli zadawać pytania na nurtujące ich kwestie.

Adresaci szkolenia

Pracownicy odpowiedzialni za gospodarowanie odpadami w branży budowlanej, w tym zlecający usługi odbioru odpadów; specjaliści odpowiadający za ewidencję odpadów i sprawozdawczość w zakresie gospodarki odpadami; pracownicy odpowiedzialni za sporządzanie dokumentów przetargowych w części dotyczącej gospodarowania odpadami np. w zakresie wytworzonych odpadów powstałych w zakresie zleconych usług; pracownicy odpowiedzialni za przygotowywanie Procedur/Instrukcji w zakresie gospodarowania wytworzonymi odpadami; osoby odpowiedzialne za zgodność prowadzonej działalności z wymaganiami prawnymi- różne stanowiska w zależności od struktury organizacyjnej. 

Program szkolenia

1. Zakres i rola podmiotów zarejestrowanych w BDO:
a) przeniesienie odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami,
b) obowiązki wytwórcy odpadów,
c) kto podlega opłacie rejestrowej i rocznej,
d) obowiązek przekazania odpadów do uprawnionych podmiotów (sposób weryfikacji),
e) kto powinien umieszczać numer rejestrowy na dokumentach,
f) kiedy należy dokonać aktualizacji wpisu do BDO (w jakim trybie),
g) kto jest odpowiedzialny za odpad w przypadku realizacji usług (w tym remontowych, budowlanych, serwisowych etc.),
h) prawidłowe określenie miejsc prowadzenia działalności w BDO w branży budowlanej.

2. Struktura użytkowników w BDO i uprawnienia.

3. Omówienie funkcjonalności i dostępnych modułów w BDO:
a) wnioski (rejestrowy, aktualizacyjny, o wykreślenie).

4. Omówienie funkcjonalności i dostępnych modułów w BDO cd.:
a) ewidencja odpadów (w tym omówienie okresu przejściowego),
b) sprawozdawczość.

5. Wymagania prawne dotyczące BDO versus kary.

6. Pytania.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa: 490 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Harmonogram szkolenia:
→ dzień przed szkoleniem wysłanie do Uczestników materiałów szkoleniowych w formacie PowerPoint lub/i PDF
09:30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
10:00 → wykład cz. I
11:30 → przerwa 30-minutowa
12:00 → wykład cz. II
13:30 → przerwa 30-minutowa
14:00 → wykład cz.III
15:30 → zakończenie szkolenia, odpowiedzi na pytania Uczestników czat/audio

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. 22 208 28 28, fax 22 211 20 90
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

02 07 2020 - Online

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję