Szkolenie online Wybrane aspekty reklamacji na gruncie prawnym, podatkowym (VAT/CIT) oraz księgowym

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Szkolenie online Wybrane aspekty reklamacji na gruncie prawnym, podatkowym (VAT/CIT) oraz księgowym

06 11 2020 - Online

Kategoria: , , , , , , , , ,
Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do pracowników:
• serwisów
• działów reklamacyjnych
• działów sprzedaży
• działów umów
• działów jakości
• osób zarządzających
• działów księgowości, finansów i rachunkowości

Program

Kwalifikacja reklamacji – rękojmia, gwarancja, czy odstąpienie od umowy?

1. Roszczenia z tytułu rękojmi:
• Powody roszczeń z tytułu rękojmi – wady fizyczne i wady prawne.
• Wady istotne i nieistotne.
• Żądania i ich konsekwencje – wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy.
• Koszty reklamacji – zasady ponoszenia.

2. Roszczenia z tytułu gwarancji:
• Kto jest gwarantem – zobowiązanym z tytułu gwarancji.
• Zakres gwarancji i żądania.
• Koszty gwarancji – zasady ponoszenia.

3. Czym jest odstąpienie od umowy.

Rozliczanie reklamacji w kontekście VAT i CIT

1. Jakie dowody mogą stanowić podstawę reklamacji – paragon, faktura, inne dowody.

2. Zasady ujęcia kosztów z uwagi na powód reklamacji (koszty podatkowe i niepodatkowe, kurs rozliczeniowy):
• Naprawa wadliwego towaru.
• Zwrot towaru, powtórne wydanie towaru.
• Obniżenie ceny w całości lub części.
• Rozliczenia transgraniczne.

3. Reklamacje w kontekście VAT:
• Dokumentowanie – nota, faktura, faktura korekcyjna, refaktura.
• Korekty, moment ujęcia w rozliczeniach.
• Zwrot ceny na kartę płatniczą.

Księgowe dokumentowanie reklamacji – zasady i formy

1. Przyjęcie towaru.

2. Likwidacja towaru.

3. Zwrot ceny w całości lub części.

Roszczenia sporne

1. Ujęcia wydatków związanych ze sporem.

2. Zasady ewidencji wartości spornej.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa: 590 zł + 23% VAT 

Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Harmonogram szkolenia:
→ dzień przed szkoleniem wysłanie do Uczestników materiałów szkoleniowych w formacie PowerPoint lub/i PDF
09:30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
10:00 → wykład cz. I
11:30 → przerwa 30-minutowa
12:00 → wykład cz. II
13:30 → przerwa 30-minutowa
14:00 → wykład cz. III
15:30 → zakończenie szkolenia, odpowiedzi na pytania Uczestników czat/audio

Szkolenie realizowane równocześnie w formie stacjonarnej w Warszawie »

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (22) 208 28 28, fax (22) 211 20 90
 joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Powyższy temat możemy zrealizować dla Państwa także w formie szkolenia zamkniętego.
Szczegóły znajdą Państwo tutaj >>
Zapraszamy serdecznie!

Terminy

06 11 2020 - Online

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję