Szkolenie wyjazdowe VAT 2021 – zmiany, problemy, orzecznictwo

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Szkolenie wyjazdowe VAT 2021 – zmiany, problemy, orzecznictwo

11 06 2021 - 18 06 2021 - Albania - Durres

Kategoria: , ,
Prowadzący

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w organach podatkowych. Obejmował stanowisko zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz pełnił rolę trenera podatkowego w utworzonym przy Ministerstwie Finansów – Centrum Edukacji Zawodowej. Przeszkolił kilkuset pracowników różnych organów podatkowych m.in. Krajową Informację Podatkową, Ministerstwo Finansów, izby skarbowe, urzędy kontroli skarbowej, urzędy skarbowe. Wieloletni praktyk prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej. Autor i współautor wielu publikacji prawnych oraz podatkowych. Publikacje w szczególności dla portalu prawno-podatkowego TaxFin.pl. Wykładowca wyższych uczelni oraz komercyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT i Ordynacji podatkowej). Prowadził zajęcia dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych oraz pracowników technicznych reprezentujących różne branże i sektory gospodarki. Obecnie realizuje szkolenia i warsztaty dla Akademii Biznesu MDDP. Prowadził zajęcia m.in dla: PKP SA, Orlen Asfalt Sp. z o.o., Uniteam Poland Sp. z o.o., GSG Service Sp. z o.o., PAMAPOL SA, IKEA Purchasing Services Poland Sp. Z o.o., Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.

Program

I. Zmiany w VAT 2021 – Slim VAT

1. Zmiany w fakturach korygujących od stycznia 2021 r.:
a) zniesienie wymogu posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej,
b) nowe zasady dotyczące korygowania podatku naliczonego przez odbiorcę faktury,
c) nowe regulacje dotyczące rozliczania korekt in plus oraz in minus,
d) określanie zasad korygowania transakcji (wymóg posiadania dokumentacji) oraz określenie spełnienia tych wymogów.

2. Wydłużenie terminu na odliczenie VAT.

3. Zwiększenie limitu dla prezentów o małej wartości.

4. Częściowe zniesienie zakazu odliczania VAT od zakupu usług noclegowych.

5. Nowe zasady przeliczania kursów walut.

6. Nowe zasady rozliczania zaliczek przy eksporcie towarów.

7. Zmiany dotyczące podzielonej płatności (potrącenia, kursy walut obcych).

8. Zmiany dotyczące Wiążących Informacji Stawkowych.

9. Zmiany dotyczące procedury TAX FREE.

II. Zmiany w zakresie e-commerce – planowany termin wprowadzenia zmian 1 lipca 2021 r.

1. Implementacja do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy Rady (UE) 2017/2455 oraz dyrektywy Rady (UE) 2019/1995 dotyczących tzw. pakietu VAT e-Commerce.

2. Zmiana zasad sprzedaży wysyłkowej – ujednolicenie progu na terenie całej UE.

3. Wprowadzenie nowej definicja transakcji – wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO).

4. Sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI).

5. Zasady wystawiania faktur w przypadku WSTO oraz SOTI.

6. Wprowadzenie szczegółowych zasad rozliczenia podatku w ramach OSS, IOSS oraz USZ.

7. Określenie szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostaw towarów przez platformy e-commerce.

8. Nałożenie na platformy e-commerce obowiązku prowadzenia dodatkowej ewidencji oraz poboru i zapłaty podatku.

III. Podsumowanie zmian wprowadzonych od 1.10.2020 r. – zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT

1. Co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?

2. Zmiana struktury JPK_VAT.

3. Nowe dane, do raportowania których będą zobowiązani podatnicy.

4. Kody GTU oraz kody związany z procedurami szczególnymi w VAT.

5. Kody w przypadku faktur korygujących.

6. Kody w przypadku sprzedaży dokumentowanej na kasie fiskalnej.

7. Zasady wykazywania dokumentów wewnętrznych w ewidencji VAT.

8. Kody w przypadku korzystania z ulgi na złe długi.

9. Transakcje międzynarodowe a JPK_VAT.

10. Czynności zwolnione z JPK_VAT.

11. Mechanizm podzielonej płatności a JPK_VAT.

12. Refaktury a JPK_VAT.

13. Faktury zaliczkowe a JPK_VAT.

14. Świadczenia nieodpłatne a JPK_VAT.

15. Odwrotne obciążenie a JPK_VAT.

16. Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi a JPK_VAT.

17. Wprowadzenie nowej sankcji za przesyłanie ewidencji VAT zawierającej błędy i nieprawidłowości.

18. Obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.

IV. Pozostałe zagadnienia, w tym podsumowanie wcześniejszych zmian

1. Korzystne zmiany dotyczące płatności na rachunki bankowe zawarte w wykazie podatników VAT czynnych obowiązujące od lipca 2020 r.:
a) rozszerzenie katalogu sytuacji, w których zapłata na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych, nie wymaga zawiadomienia organów podatkowych,
b) wydłużenie terminu na złożenie zawiadomienia o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych,
c) zmiana właściwości miejscowej organu podatkowego właściwego do złożenia zawiadomienia o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych,
d) uporządkowanie innych zasad składania zawiadomień o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych,
e) wsteczne obowiązywanie nowych zasad dotyczących płatności na rachunki bankowe nie zawarte w wykazie podatników VAT czynnych,
f) zapłata na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych – przepisy obowiązujące w trakcie trwania epidemii COVID-19,
g) istotne wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące zasad zawiadamiania o płatnościach na rachunki nie zawarte w wykazie podatników VAT czynnych.

2. Import towarów w procedurze uproszczonej – zmiana przepisów od lipca 2020 r.:
a) redukcja formalności koniecznych dla stosowania procedury uproszczonej w imporcie towarów – jakie warunki trzeba spełniać, żeby korzystać z procedury uproszczonej w imporcie od lipca 2020 r.?

V. Zmiany dotyczące rozliczania transakcji wewnątrzwspólnotowych od 1 stycznia 2020 r. (tzw. quick fixes)

1. Nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT:
a) nowe unijne zasady dokumentowania wywozu towaru,
b) zasady unijne a zasady krajowe – jak dokumentować WDT w 2020 r.
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE.

2. Nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
a) nowa procedura call-off-stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
b) warunki stosowania procedu call-off stock,
c) obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
d) skutki niepobrania towarów z magazynu w ramach procedury call-off stock,
e) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
f) zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock.

3. Nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych:
a) pojęcie transakcji łańcuchowych,
b) rola pośrednika – organizatora transportu,
c) znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych.
d) dostawa ruchoma i nieruchoma.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa: 4290 zł + 23% VAT

Miejsce zajęć: Hotel Grand Blue Fafa ****+ (AI)

Cena obejmuje:
• przelot samolotem,
• obowiązkowe opłaty lotniskowe,
• obowiązkową dopłatę transportową,
• transfery lotnisko – hotel – lotnisko klimatyzowanym autokarem,
• uczestnictwo w 3 dniach zajęć,
• autorskie materiały szkoleniowe,
• certyfikat ukończenia szkolenia,
• zakwaterowanie: 7 noclegów w wybranym hotelu, pokoje dwuosobowe z bocznym widokiem na morze,
• zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym wiąże się z dopłatą 1790 zł + 23% VAT (za cały pobyt),
• wyżywienie: all inclusive (AI):
→ śniadanie (7.30-10.00), obiad (13.00-15.00), kolacja (19.00-21.00) w formie bufetu w restauracji, przekąski
(16.30-17.00) w wyznaczonym miejscu, lokalne napoje (10.00-22.00).
• opieka polskiego rezydenta,
• dodatkowe ubezpieczenie w razie zachorowania na COVID lub kwarantanny,
• ubezpieczenie KL i NW Itaka Complex.

Cena nie zawiera:
• wycieczek lokalnych,
• dopłaty do pokoi 1-osobowych,
• wydatków własnych.

Godziny zajęć: 09:00-14:30

Informacje praktyczne:
• Wizy: nie są wymagane.
• Paszport/dowód osobisty musi być ważny minimum 3 miesiące od daty powrotu do Polski.
• Czas przelotu: Polska – Tirana: ok. 2 godz.
• Czas lokalny: czas polski.
• Język: albański, można się też porozumiewać w języku angielskim i włoskim.
• Waluta: lek (ALL); 1 EUR = 135 ALL.
• Napięcie: 220 V.
• Komunikacja: taksówka ok. 1 EUR/km. Zaleca się korzystanie z oznakowanych taksówek.
• Plaże: wstęp bezpłatny; wypożyczenie leżaka z parasolem ok. 5 EUR (komplet 2 leżaki i parasol).

Uwaga:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 21 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/85, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

11 06 2021 - 18 06 2021 - Albania - Durres

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję