Szkolenie wyjazdowe VAT, CIT oraz faktura i korekta VAT 2021

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Szkolenie wyjazdowe VAT, CIT oraz faktura i korekta VAT 2021

04 05 2021 - 07 05 2021 - Zakopane

Kategoria: , , ,
Prowadzący

Marcin Borkowski – prawnik, ekspert podatkowy, Senior Associate w spółce doradztwa podatkowego ADN, specjalista w zakresie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w organach podatkowych. Obejmował stanowisko zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz pełnił rolę trenera podatkowego w utworzonym przy Ministerstwie Finansów – Centrum Edukacji Zawodowej. Przeszkolił kilkuset pracowników różnych organów podatkowych m.in. Krajową Informację Podatkową, Ministerstwo Finansów, izby skarbowe, urzędy kontroli skarbowej, urzędy skarbowe. Wieloletni praktyk prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej. Autor i współautor wielu publikacji prawnych oraz podatkowych. Publikacje w szczególności dla portalu prawno-podatkowego TaxFin.pl. Wykładowca wyższych uczelni oraz komercyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT i Ordynacji podatkowej). Prowadził zajęcia dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych oraz pracowników technicznych reprezentujących różne branże i sektory gospodarki. Obecnie realizuje szkolenia i warsztaty dla Akademii Biznesu MDDP. Prowadził zajęcia m.in dla: PKP SA, Orlen Asfalt Sp. z o.o., Uniteam Poland Sp. z o.o., GSG Service Sp. z o.o., PAMAPOL SA, IKEA Purchasing Services Poland Sp. Z o.o., Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.

Aneta Drosik – radca prawny, lider praktyki podatków dochodowych w ADN Podatki. Posiada ponad 10 lat praktyki zawodowej. Jest ekspertem z zakresu prawa gospodarczego i podatkowego, compliance oraz procedur podatkowych. Kierowała wieloma projektami doradczymi oraz świadczyła usługi bieżącego wsparcia dla największych polskich podmiotów, w tym także z udziałem kapitału zagranicznego. Uczestniczyła w wielu fuzjach i przejęciach, a także licznych procesach restrukturyzacyjnych. Posiada bogate doświadczenie w procesach przekształcania oraz łączenia spółek, zarówno krajowych jak i transgranicznych. Brała udział w licznych badaniach due diligence przedsiębiorców z różnych branż. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji prasowych dotyczących zarówno bieżących kwestii podatkowych, jak i szeregu zagadnień specjalistycznych (w szczególności w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz Portalu Finansowo – Księgowym). Jest także doświadczonym wykładowcą, ma za sobą kilkaset godzin szkoleniowych z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego, w tym z zakresu cen transferowych, restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, procedur podatkowych oraz bieżących zmian w przepisach.

Program

DZIEŃ I

I. Zmiany w VAT 2021 – Slim VAT:
a) zmiany w fakturach korygujących od stycznia 2021 r.
• zniesienie wymogu posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej,
• nowe zasady dotyczące korygowania podatku naliczonego przez odbiorcę faktury,
• nowe regulacje dotyczące rozliczania korekt in plus oraz in minus,
• określanie zasad korygowania transakcji (wymóg posiadania dokumentacji) oraz określenie spełnienia tych wymogów,
b) wydłużenie terminu na odliczenie VAT,
c) zwiększenie limitu dla prezentów o małej wartości,
d) częściowe zniesienie zakazu odliczania VAT od zakupu usług noclegowych,
e) nowe zasady przeliczania kursów walut,
f) nowe zasady rozliczania zaliczek przy eksporcie towarów,
g) zmiany dotyczące podzielonej płatności (potrącenia, kursy walut obcych),
h) zmiany dotyczące Wiążących Informacji Stawkowych,
i) zmiany dotyczące procedury TAX FREE.

II. Zmiany w zakresie e-commerce – planowany termin wprowadzenia zmian 1 lipca 2021 r.:
a) implementacja do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy Rady (UE) 2017/2455 oraz dyrektywy Rady (UE) 2019/1995 dotyczących tzw. pakietu VAT e-Commerce,
b) zmiana zasad sprzedaży wysyłkowej – ujednolicenie progu na terenie całej UE,
c) wprowadzenie nowej definicja transakcji – wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO),
d) sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI),
e) zasady wystawiania faktur w przypadku WSTO oraz SOTI,
f) wprowadzenie szczegółowych zasad rozliczenia podatku w ramach OSS, IOSS oraz USZ,
g) określenie szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostaw towarów przez platformy e-commerce,
h) nałożenie na platformy e-commerce obowiązku prowadzenia dodatkowej ewidencji oraz poboru i zapłaty podatku.

III. Podsumowanie zmian wprowadzonych od 1.10.2020 r. – zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT:
a) co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
b) zmiana struktury JPK_VAT,
c) nowe dane, do raportowania których będą zobowiązani podatnicy,
d) kody GTU oraz kody związany z procedurami szczególnymi w VAT,
e) kody w przypadku faktur korygujących,
f) kody w przypadku sprzedaży dokumentowanej na kasie fiskalnej,
g) zasady wykazywania dokumentów wewnętrznych w ewidencji VAT,
h) kody w przypadku korzystania z ulgi na złe długi,
i) transakcje międzynarodowe a JPK_VAT,
j) czynności zwolnione z JPK_VAT,
k) mechanizm podzielonej płatności a JPK_VAT,
l) refaktury a JPK_VAT,
m) faktury zaliczkowe a JPK_VAT,
n) świadczenia nieodpłatne a JPK_VAT,
o) odwrotne obciążenie a JPK_VAT,
p) transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi a JPK_VAT,
q) wprowadzenie nowej sankcji za przesyłanie ewidencji VAT zawierającej błędy i nieprawidłowości,
r) obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.

IV. Pozostałe zagadnienia, w tym podsumowanie wcześniejszych zmian.

1. Korzystne zmiany dotyczące płatności na rachunki bankowe zawarte w wykazie podatników VAT czynnych obowiązujące od lipca 2020 r.:
a) rozszerzenie katalogu sytuacji, w których zapłata na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych, nie wymaga zawiadomienia organów podatkowych,
b) wydłużenie terminu na złożenie zawiadomienia o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych,
c) zmiana właściwości miejscowej organu podatkowego właściwego do złożenia zawiadomienia o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych,
d) uporządkowanie innych zasad składania zawiadomień o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych,
e) wsteczne obowiązywanie nowych zasad dotyczących płatności na rachunki bankowe nie zawarte w wykazie podatników VAT czynnych,
f) zapłata na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych – przepisy obowiązujące w trakcie trwania epidemii COVID-19,
g) istotne wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące zasad zawiadamiania o płatnościach na rachunki nie zawarte w wykazie podatników VAT czynnych.

2. Import towarów w procedurze uproszczonej – zmiana przepisów od lipca 2020 r.:
a) redukcja formalności koniecznych dla stosowania procedury uproszczonej w imporcie towarów – jakie warunki trzeba spełniać, żeby korzystać z procedury uproszczonej w imporcie od lipca 2020 r.?

V. Zmiany dotyczące rozliczania transakcji wewnątrzwspólnotowych od 1 stycznia 2020 r. (tzw. quick fixes)

1. Nowe unijne regulacje dotyczące dokumentowania WDT:
a) nowe unijne zasady dokumentowania wywozu towaru,
b) zasady unijne a zasady krajowe – jak dokumentować WDT w 2020 r.
c) zaostrzenie przepisów krajowych dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych, a także zasad składania informacji podsumowującej VAT-UE.

2. Nowe regulacje dotyczące magazynów typu call-off stock:
a) nowa procedura call-off-stock a dotychczasowe zasady stosowania procedury magazynów konsygnacyjnych,
b) warunki stosowania procedu call-off stock,
c) obowiązek prowadzenia ewidencji przy procedurze call-off stock,
d) skutki niepobrania towarów z magazynu w ramach procedury call-off stock,
e) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku stosowania procedury call-off stock,
f) zasady dokumentowania WDT w przypadku procedury call-off stock.

3. Nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych:
a) pojęcie transakcji łańcuchowych,
b) rola pośrednika – organizatora transportu,
c) znaczenie reguł INCOTERMS dla rozliczenia transakcji łańcuchowych.
d) dostawa ruchoma i nieruchoma.

DZIEŃ II

I. Systemowe zmiany w CIT 2021

1. Fundusz inwestycyjny:
a) istota funduszu – jednorazowy odpis na fundusz w kosztach zamiast amortyzacji,
b) relacje między funduszem a ryczałtem „estońskim”,
c) warunki brzegowe (podatnicy uprawnieni do skorzystania z funduszu, limity kwotowe, itp.),
d) skutki błędnego rozliczenia w kosztach odpisu na fundusz,
e) środki trwałe dające prawo do rozliczenia w ramach odpisu na fundusz.

2. Ryczałt od spółek (tzw. „CIT estoński”):
a) warunki brzegowe (podatnicy uprawnieni do skorzystania z funduszu, limity kwotowe, itp.),
b) obowiązki wyrównawcze przed rozpoczęciem opodatkowania ryczałtem,
c) przejście z ustawy o CIT na przepisy bilansowe (co z rozliczaniem dotychczasowych „NKUP-ów”, co z karami, rezerwami, odpisami, inną amortyzacją bilansową, itp.?),
d) warunki inwestycyjne (15%, 33%, 50%, 110%) i sposób ich liczenia,
e) warunki odnoszące się do poziomu zatrudnienia,
f) sześć kategorii dochodu podlegającego opodatkowaniu i terminy płatności podatku,
g) odliczenia od wypłacanych zysków na rzecz udziałowców,
h) stawki podatkowe,
i) obowiązki informacyjne.

3. Opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych podatkiem CIT:
a) dwukrotne opodatkowanie spółek dotychczas transparentnych podatkowo (jawne i komandytowe),
b) warunki opodatkowania podatkiem CIT spółek jawnych i możliwość braku opodatkowania CIT,
c) spółka komandytowa jako podatnik CIT,
d) warunki zastosowania stawki 9% dla spółek jawnych i komandytowych, wykluczenia z niższej stawki oraz okresy wykluczeni,
e) opodatkowanie zaliczek otrzymanych przez wspólników (podatek od dywidend),
f) sytuacje zrównane z otrzymaniem zaliczki (np. zmniejszenie udziałów kapitałowych, aporty, likwidacje spółek).

4. Pozostałe zmiany:
a) zmiany w odliczaniu strat podatkowych – nowe zakazy,
b) zakaz obniżania stawek amortyzacyjnych w określonych przypadkach,
c) zakaz stosowania szybszej amortyzacji dla środków trwałych używanych w określonych przypadkach (np. wykup samochodu po zakończeniu umowy leasingu),
d) spółki nieruchomościowe i ich obowiązki jako płatnika podatku,
e) konieczność publikacji danych o strategiach podatkowych przez duże przedsiębiorstwa.

II. Rozwiązania antykryzysowe w związku z COVID-19 na lata 2020-2021 w aspekcie podatku CIT

1. Wsteczne rozliczanie strat podatkowych – rozliczenie straty za 2020 r.

2. Nowe limity zwolnień niektórych świadczeń oraz nowe zwolnienia przedmiotowe.

3. Nowe możliwości odliczenia darowizn.

4. Przesunięcie terminu zapłaty PIT-4.

5. Rezygnacja z uproszczonych zaliczek na podatek dla małych podatników.

6. Jednorazowa amortyzacja.

7. Koszty kwalifikowane poniesione na działalność badawczo-rozwojową – uproszczenia w trakcie roku.

8. Możliwość stosowania ulgi IP-BOX (podatek 5% od kwalifikowanych praw własności intelektualnej) w trakcie roku podatkowego.

9. Składanie zeznań podatkowych po terminie i przedłużenia różnych terminów.

10. Zwolnienie z obowiązku podwyższenia dochodu w ramach tzw. ulgi na złe długi w związku z COVID-19.

11. Zmiany w podatku od nieruchomości komercyjnych (podatek od przychodów z budynków).

12. Zmiany wynikające z tzw. Tarczy 6.0.

13. Zmiany w umowach leasingu a COVID.

III. Podsumowanie zmian obowiązujących od 2020 – skutki w roku 2021

1. Rozliczenie tzw. ulgi na złe długi wprowadzonej w 2020r.:
a) rodzaje transakcji objęte korektą,
b) obowiązki dłużnika i uprawnienia wierzyciela,
c) korekta dochodu lub straty podatkowej,
d) korygowanie w oderwaniu od momentu powstania przychodu i potrącenia kosztu,
e) jak obliczać termin dokonania korekty (kiedy ustawowe terminy płatności zastępują terminy umowne),
f) warunki zastosowania nowych przepisów,
g) kiedy rozliczyć korektę w ujęciu rocznym, a kiedy przy obliczaniu zaliczek na podatek,
h) transakcje między podmiotami powiązanymi,
i) przepisy przejściowe,
j) zwolnienie z obowiązku podwyższenia dochodu w ramach tzw. ulgi na złe długi w związku z COVID-19.

2. Skutki błędnej płatności od 1.1.2020 r. za faktury VAT:
a) weryfikacja rachunków bankowych kontrahentów,
b) skutki płatności za faktury VAT na rachunek bankowy nieujęty w wykazie podatników (korekta kosztów pośrednich, bezpośrednich, odpisów amortyzacyjnych),
c) uchylenie się od negatywnych skutków regulacji poprzez zawiadomienie organu podatkowego kontrahenta (zasady składania zawiadomienia),
d) przychód przy transakcjach związanych z przenoszeniem wierzytelności wynikających z faktur VAT,
e) płatności na rzecz podmiotów pośredniczących przy zapłacie (np. faktoring),
f) przepisy przejściowe,
g) ściślejsze powiązanie metody podzielonej płatności z białą listą podatników VAT,
h) nowy termin na złożenie ZAW-NR w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonych w związku z COVID-19.

3. Skutki braku zastosowania obowiązkowego split payment od 1.1.2020 r.:
a) nowy załącznik 15 (towary i usługi) obligujący do stosowania mechanizmu split payment,
b) utrata kosztów podatkowych, w tym odpisów amortyzacyjnych w razie błędnej zapłaty; wyjątki,
c) płatności na rzecz podmiotów pośredniczących przy zapłacie (np. faktoring),
d) płatności za zobowiązania zajęte w trybie egzekucyjnym,
e) kompensata, a potrącenie przy obowiązkowym split payment – ryzyko podatkowe na gruncie CIT,
f) przepisy przejściowe.

IV. Pozostałe zagadnienia: praktyczne wnioski i konsekwencje zmian podatkowych zrealizowanych w latach wcześniejszych – podsumowanie wybranego stanowiska fiskusa i orzecznictwa

1. Podatek u źródła (WHT) – nowe zasady poboru podatku, opinia o stosowaniu zwolnienia, oświadczenie WH-OSC, dochowanie należytej staranności przez płatnika, podwyższenie wymogów staranności przy płatnościach na rzecz podmiotów powiązanych.

2. Hipotetyczne koszty odsetkowe – w tym planowane zmiany od 1.1.2021 r.

DZIEŃ III

Faktura i korekta faktury VAT w 2021 w branży TSL

1. Przepisy dotyczące fakturowania:
a) przeniesienie zasad dotyczących fakturowania do ustawy o VAT,
b) Pakiet SLIM VAT (m.in. nowelizacja w zakresie faktur korygujących),
c) przepisy unijne w zakresie wystawiania faktur VAT,
d) przepisy wykonawcze.

2. Określanie podstawy opodatkowania oraz udokumentowanie podstawy opodatkowania na fakturze:
a) pojęcie zapłaty,
b) czynności krajowe,
c) czynności nieodpłatne,
d) wymiana barterowa,
e) dotacje opodatkowane podatkiem VAT,
f) opakowania zwrotne,
g) podstawa opodatkowania a koszty dodatkowe transakcji,
h) podstawa opodatkowania w przypadku transakcji rozliczanych z odwrotnym obciążeniem,
i) sposoby przenoszenia kosztów i sposób ich dokumentowania.

3. Ogólne reguły dotyczące wystawiania faktur VAT:
a) katalog transakcji, które powinny być udokumentowane fakturą VAT,
b) przypadki, gdy wystawienie faktury VAT nie jest konieczne,
c) przypadki wystawiania faktur na żądanie,
d) przypadki, w których fakturę VAT wystawia podmiot niebędący sprzedawcą,
e) poprawna treść faktury VAT,
f) terminy wystawienia faktury VAT,
g) obowiązek podatkowy a faktura VAT (data sprzedaży a data wystawienia faktury),
h) wystawienia faktury VAT przed dokonaniem sprzedaży,
i) konsekwencje przedwczesnego i spóźnionego wystawiania faktur VAT,
j) fakturowanie zaliczek częściowych oraz całościowych,
k) wystawienie faktury końcowej rozliczającej zaliczkę,
l) pojęcie pustej faktury,
m) faktury czy dokumenty wewnętrzne?
n) faktury uproszczone – nowy typ faktur, przypadki stosowania, zasady wystawiania,
o) kursy przeliczeniowe stosowane dla walut obcych (możliwość zastosowania spójnego kursu walut dla rozliczeń VAT i podatku dochodowego – pakiet SLIM VAT).

4. Faktury korygujące w 2021 roku (PAKIET SLIM VAT w zakresie faktur korygujących):
a) anulowanie faktury,
b) tzw. korekta do zera,
c) zasady i przyczyny wystawiania faktur korygujących,
d) możliwość wystawienia zbiorczej faktury korygującej,
e) termin wystawienia faktur korygujących,
h) korekty in plus i in minus,
f) potwierdzenia odbioru faktury korygującej – czy nadal potrzebne w 2021 r.?,
g) SLIM VAT – nowe regulacje od 1 stycznia 2021 r. w zakresie konieczności posiadania uzgodnień warunków obniżenia podstawy opodatkowania dla faktur korygujących (zastąpienie posiadania potwierdzenia odbioru instytucją posiadania dokumentacji dotyczącej uzgodnień pomiędzy kontrahentami w zakresie warunków obniżenia podstawy opodatkowania),
h) ujęcie korekty obrotu w deklaracji VAT,
i) korekty bieżące i wsteczne,
j) SLIM VAT – nowe regulacje od 1 stycznia 2021 r. w zakresie doprecyzowania korekty in plus (korekta wsteczna lub bieżąca w zależności od przyczyn korekty)
k) zasady ujęcia faktur korygujących po stronie nabywcy („oderwanie” obowiązku dokonania korekty od faktu otrzymania faktury korygującej).

5. Zasady wystawiania not korygujących:
a) przyczyny uzasadniające wystawienie noty korygującej,
b) dane, które mogą być poprawione notą korygującą,
c) sposób wystawienia noty korygującej,
d) akceptacja treści noty przez sprzedawcę w przypadku fakturowania elektronicznego.

6. Split Payment – Mechanizm Podzielonej Płatności a faktura VAT:
a) dane z faktury VAT niezbędne dla zastosowania mechanizmu podzielonej płatności,
b) faktura z zapisem mechanizm podzielonej płatności w JPK_VAT,
c) dobrowolny oraz obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności (Split payment) – nowe narzędzie fiskusa do waliki z wyłudzeniami w podatku VAT,
d) lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment (nowy załącznik nr 15 do ustawy VAT),
e) faktury na kwotę przekraczającą 15 000 zł a mechanizm podzielonej płatności,
f) SLIM VAT – nowe regulacje od 1 stycznia 2021 r. w zakresie doprecyzowania kwoty na fakturze decydującej o obowiązkowym mechanizmie podzielonej płatności,
g) zasady korekt i zaliczek rozliczanych w systemie split payment,
h) dokument pro forma a mechanizm podzielonej płatności,
i) faktury zaliczkowe a split payment,
j) SLIM VAT – nowe regulacje od 1 stycznia 2021 r. rozszerzający wyłączenie mechanizmu podzielonej płatności do wszystkich kompensat,
k) split payment a transakcje w walucie obcej,
l) nowe sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem Split payment.

7. Zasady wystawiania faktur VAT w formie elektronicznej:
a) przepisy regulujące zasady wystawiania e-faktur,
b) faktury elektroniczne w prawie unijnym,
c) wymogi prawne, które należy spełnić przed rozpoczęciem wystawiania e-faktur,
d) bezpieczny podpis elektroniczny jako narzędzie do wystawiania e-faktur,
e) wystawianie faktur poprzez system wymiany danych (EDI),
f) wystawianie faktur w formacie PDF,
g) zasady związane z przesyłaniem faktur elektronicznych nabywcom,
h) poprawna treść faktury elektronicznej,
i) termin wystawienia e-faktur,
j) e-faktury dokumentujące zaliczki,
k) Centralny Rejestr Faktur – propozycja stworzenia nowego narzędzia do monitorowania i analizowania transakcji dokumentowanych fakturami już 2021 roku,
l) faktura elektroniczna w zamówieniach publicznych (nowa platforma do e faktur),
n) wystawienie e-faktury a powstanie obowiązku podatkowego,
o) wystawianie faktur w formie elektronicznej w przypadku transakcji z podmiotami zagranicznymi,
p) faktury korygujące oraz duplikaty faktur elektronicznych,
q) wystawienie e-faktury po terminie,
r) symbol PKWiU lub CN na fakturach elektronicznych,
s) e-faktura a różne stawki VAT,
t) sposób przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych,
u) zasady udostępniania faktur elektronicznych organom podatkowym.

8. Zasady przechowywania faktur:
a) okres, w którym należy przechowywać faktury,
b) sposób przechowywania faktur,
c) udostępnianie faktur organom podatkowym oraz skarbowym.

9. Refakturowanie:
a) definicja refakturowania wynikająca z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT a orzecznictwo sądów administracyjnych,
b) czy i w jakich przypadkach modyfikacja ceny oraz powielenie stawki podatkowej na refakturze są właściwe?
c) refakturowanie a inne instytucje prawne zbliżone do refakturowania,
d) data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego a data wystawienia faktury – problemy w przypadku refakturowania,
e) refakturowanie (m.in. mediów, kosztów transportu, kosztów ubezpieczenia) a problematyka świadczeń kompleksowych – ważne orzecznictwo NSA i ETS, pytanie NSA do ETS – oczekiwanie na rozstrzygnięcie,
f) refaktura usług noclegowych – SLIM VAT nowe regulacje od 1 stycznia 2021 r. w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT od zakupu usług noclegowych w celu ich dalszego refakturowania.

10. Faktura VAT a prawo do odliczenia:
a) moment odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia udokumentowanego fakturą papierową oraz fakturą elektroniczną,
b) SLIM VAT – nowe regulacji od 1 stycznia 2021 r. w zakresie wydłużenia terminu odliczenia podatku VAT do 4 miesięcy,
b) błędy dotyczące faktur a możliwość odliczenia podatku naliczonego,
c) ograniczenia odliczenia podatku naliczonego (PUSTE FAKTURY).

11. Zmiany przepisów w Kodeksie karnym skarbowym w związku ze zmianami w VAT:
a) faktury wadliwe i nierzetelne,
b) sankcje karne (kara pozbawienia wolności) w zakresie tzw. „faktur pustych”.

12. Kasy rejestrujące w 2020 i 2021 roku – rewolucyjne zmiany dla podatników:
a) dla kogo i od kiedy obligatoryjna kasa fiskalna online (nowe regulacje związane z COVID-19),
b) nowe zasady przyznawania ulgi na zakup kasy rejestrującej,
c) do kiedy będą mogły funkcjonować kasy z kopią papierową i elektroniczną?
d) zmiana zasad wystawiania faktur na podstawie paragonów,
h) nowelizacja rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących,
i) Centralne Repozytorium Kas,
j) dane z kasy fiskalnej w JPK_VAT (faktura do paragonu i faktura uproszczona – nowe wytyczne Ministerstwa Finansów dot. nowej struktury JPK_VAT),
k) grzywna za niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej.

Projektowane zmiany na 10.2021 i 1.2022 r.

1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) od 1.10.2021 r.:
a) co to jest KSeF i do czego ma służyć?
b) e Urząd oraz oprogramowania komercyjne do KSeF,
c) KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
d) zawiadomienie do naczelnika urzędu skarbowego o podmiotach uprawionych do dostępu do Krajowego Systemu e-Faktur w celu wystawiania faktur ustrukturyzowanych lub dostępu do nich,
e) pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF,
f) akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
g) wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
h) uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
i) przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.

2. Pakiety SLIM VAT 2 od 10.2021 r. i 1.2022 r.:
a) projektowane uprawnienie do korekty podatku naliczonego w całym okresie prawa do odliczenia (4 mc),
b) planowana likwidacja duplikatu faktury i wprowadzenie kolejnego egzemplarza faktury,
c) projekt uproszczenia treści faktury zaliczkowej,
d) projekt wydłużenie terminu do wystawienia faktury przed sprzedażą i zapłatą do 60 dni.
e) planowane zmiany w treści faktur korygujących oraz nowe regulacje dotyczące zbiorczych faktur korygujących,
f) usankcjonowanie zasad rozliczania korekt obniżających podstawę opodatkowania w transakcjach WNT i importu usług,
g) korekta transakcji importu towaru w terminie 4 miesięcy w ramach procedury uproszczonej,
h) likwidacja sankcji pozbawienia prawa do wykazania podatku naliczonego wraz z należnym w transakcji importu usług w przypadku upływu 3 miesięcy od powstania obowiązku podatkowego.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa: 3090 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:
• uczestnictwo w 3 dniach zajęć,
• autorskie materiały szkoleniowe,
• pełne wyżywienie: od kolacji w dniu 4.05.21 do obiadu w dniu 7.05.21,
• przerwy kawowe w trakcie każdego dnia zajęć,
• zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych: od godz. 15.00/4.05.21 do godz. 11.00 w dniu 7.05.21 (3 noclegi),
• zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym wiąże się z dopłatą 500 zł. + 23% VAT (za cały pobyt),
• atrakcje poszkoleniowe:
→ uroczysta kolacja,
→ możliwość korzystania w hotelu z Centrum Rekreacji,
→  pakiet SPA.
• certyfikat ukończenia szkolenia,
• ubezpieczenie NNW na okres trwania pobytu.

Godziny zajęć: 09:00-15:00

Miejsce zajęć:
Aries Hotel & SPA
ul. Mariusza Zaruskiego 5
34-500 Zakopane

Uwaga:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 28 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/85, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy

04 05 2021 - 07 05 2021 - Zakopane

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję