Wybrane aspekty reklamacji na gruncie prawnym, podatkowym (VAT/CIT) oraz księgowym

Szkolenia , kursy, księgowość, rachunkowość, podatki

Wybrane aspekty reklamacji na gruncie prawnym, podatkowym (VAT/CIT) oraz księgowym

18 06 2019 - Warszawa

Kategoria: , , , , , , , , , ,
Prowadzący

Radosław Żuk – doradca podatkowy, Prezes w spółce doradztwa podatkowego ADN, redaktor portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Specjalista w zakresie opodatkowania firm oraz instytucji finansowych. Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania systemu podatkowego obowiązującego na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. Wcześniej Kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce doradztwa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Posiada doświadczenie w optymalizacji prawno-podatkowej odpowiedzialności członków zarządów, rad nadzorczych, wspólników spółek osobowych, doradzał przy zawieraniu umów przez największe polskie przedsiębiorstwa oraz zagraniczne koncerny. Autor licznych artykułów z zakresu przepisów prawa i podatków. Przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa korporacyjnego, podatku VAT, podatku od nieruchomości, PCC, podatków dochodowych oraz procedury podatkowej – dla służb finansowo-księgowych, departamentów podatkowych, pracowników technicznych, działów zakupów, sprzedaży, marketingu. Szkolił i doradzał na rzecz takich firm jak BNP Paribas, BMW Financial Services, mBank SA, Telewizji POLSAT SA, KGHM Polska Miedź SA, Mostostal Warszawa SA, Bayer Polska Sp. zoo, MARVIPOL SA, MAN Accounting Center.

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do pracowników:
• serwisów
• działów reklamacyjnych
• działów sprzedaży
• działów umów
• działów jakości
• osób zarządzających
• działów księgowości, finansów i rachunkowości

Program

Kwalifikacja reklamacji – rękojmia, gwarancja, czy odstąpienie od umowy?

1. Roszczenia z tytułu rękojmi:
• Powody roszczeń z tytułu rękojmi – wady fizyczne i wady prawne.
• Wady istotne i nieistotne.
• Żądania i ich konsekwencje – wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy.
• Koszty reklamacji – zasady ponoszenia.

2. Roszczenia z tytułu gwarancji:
• Kto jest gwarantem – zobowiązanym z tytułu gwarancji.
• Zakres gwarancji i żądania.
• Koszty gwarancji – zasady ponoszenia.

3. Czym jest odstąpienie od umowy.

Rozliczanie reklamacji w kontekście VAT i CIT

1. Jakie dowody mogą stanowić podstawę reklamacji – paragon, faktura, inne dowody.

2. Zasady ujęcia kosztów z uwagi na powód reklamacji (koszty podatkowe i niepodatkowe, kurs rozliczeniowy):
• Naprawa wadliwego towaru.
• Zwrot towaru, powtórne wydanie towaru.
• Obniżenie ceny w całości lub części.
• Rozliczenia transgraniczne.

3. Reklamacje w kontekście VAT:
• Dokumentowanie – nota, faktura, faktura korekcyjna, refaktura.
• Korekty, moment ujęcia w rozliczeniach.
• Zwrot ceny na kartę płatniczą.

Księgowe dokumentowanie reklamacji – zasady i formy

1. Przyjęcie towaru.

2. Likwidacja towaru.

3. Zwrot ceny w całości lub części.

Roszczenia sporne

1. Ujęcia wydatków związanych ze sporem.

2. Zasady ewidencji wartości spornej.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 690 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:
Joanna Domaszewska
tel. (22) 208 28 28, fax (22) 211 20 90
 joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Powyższy temat możemy zrealizować dla Państwa także w formie szkolenia zamkniętego.
Szczegóły znajdą Państwo tutaj >>
Zapraszamy serdecznie!

Terminy

18 06 2019 - Warszawa

Nasi Klienci

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Czytaj więcej Akceptuję